Gå til innhold

Nettopp blitt sammen med en fyr...gravid?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nettopp blitt offesiellt kjærester. Jeg er ikke gravid nå, men vet det er stor sjans for det med tiden, jeg håper iallefall det. Såklart venter vi til begge er klare. Han ønsker barn med tiden og har ingen fra før. Det har jeg, har to fra før. 

I slutten av forholdet med far til mine barn, ville jeg prøve å bli gravid -_ uten å lykkes. Jeg er glad for det idag, men ville da gjøre alt for å redde er ekteskapet (jeg vet det er dumt). Men så er spm; Siden jeg ikke ble gravid på de 5-6 PP jeg hadde da, vil det si jeg kommer til åstreve med å bli gravid med han jeg er med nå? Kan det være helt annerledes med han her? Det er 10mnd siden jeg tok ut Hormonspira len. 

Kvinne 32

Anonymkode: a6d03...efd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal vi kunne vite det ? 

Anonymkode: 7bd24...8c2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan skal vi kunne vite det ? 

Anonymkode: 7bd24...8c2

Bare redd jeg ikke kan få barn lengre.😅Om det har noe å si med en annen mann i bildet? 

For ble jeg gravid på en, to, tre. Vet ikke om det kanskje var eksens sædceller som var dauet ut. Han hadde kappet strengen for mange år tilbake, men åpnet det opp igjen for å gjøre meg gravid. Sjansene var små, men det endte opp med 2 barn. Tvillinger😍 Etter det kan jo sædcellene blitt dårligere. Han var i midten av 40årene også. Aner ikke.. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen her som kan svare på det. Gå til felles utredning på privat klinikk hvis det er veldig viktig. De aller fleste par får barn innen 1-2 år med prøving. 

Anonymkode: 936fc...e73

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er ingen her som kan svare på det. Gå til felles utredning på privat klinikk hvis det er veldig viktig. De aller fleste par får barn innen 1-2 år med prøving. 

Ok, Ett til to år?

Takk for info. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ok, Ett til to år?

Takk for info. 

https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/livsstil/planlegger-graviditet/hvordan-oke-sjansen-for-a-bli-gravid/#:~:text=Bare en av fire lykkes,ha et fruktbarhets- eller fertilitetsproblem.

"Bare en av fire lykkes i å bli gravide den første måneden de prøver. 60 prosent lykkes i løpet av tre måneder. 80-85 prosent blir gravide innen ett år, mens 90-95 prosent lykkes i å bli gravide i løpet av to år. Resten - fem til ti prosent, regnes for å ha et fruktbarhets- eller fertilitetsproblem."

AnonymBruker
Skrevet

Dette er da vitterlig ikke et tema nå? Dere har akkurat blitt sammen, bør være en selvfølge å vente minimum 5 år. Du har tross alt barn fra før! 

Anonymkode: 651e6...5dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette er da vitterlig ikke et tema nå? Dere har akkurat blitt sammen, bør være en selvfølge å vente minimum 5 år. Du har tross alt barn fra før! 

Anonymkode: 651e6...5dd

Minimum 5år, hvordan kan noen si dette til andre? Sier ikke det skjer nå, det er helt uaktuelt. Men om vi finner oss fortere til rette enn det du føler for, så gjør vi det. Man finner jo ut av slike ting selv. 

Noen gifter seg en mnd etter de har blitt sammen. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...