AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #1 Skrevet 26. mai 2021 Jeg lurer på om dette faktisk bare er meg. Jeg har fått diagnosen avhengig personlighetsforstyrrelse. Kjæresten min bruker 9 til13 timer i uken på egen hobby altså gaming og har synes d var mye. Har villet at vi skal være sammen og gjøre ting sammen etter jobb hver dag og hver helg. Jeg har kuttet ut min mor, jeg har ikke venner lenger og jeg blir sittende i stuen ofte og bare gruble på forholdet vårt. Savne han når han er tilbake og føle meg ensom når han går for å game. Vi gjør mye sammen. Spiser ilag Handler ilag. Går turer flere ganger i uken. Ser mye tv ilag. Drar på kino. Ut å spiser. På fest med hans venner en gang i blant. Trener ilag. Jeg vet med meg selv at jeg ikke trives der jeg bor nå. Bor på landet, ønsker å bo i byen har en del psykiske vansker fra tidligere. Har mistet helt interessen for venner og hobbyer og sammenligner meg med han hele tiden. At han liker gaming. Da må jeg også like det og at ingenting som jeg gjørellers er godt nok. Som å gå tur alene, shoppe med venner, stikke male puzzle. Tror jeg savner å være en del av noe større uten kjæresten min så jeg kan slutte å føle meg ensom. Anonymkode: 65ec9...d66
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #2 Skrevet 26. mai 2021 Det beste du kan gjøre da er kanskje å bli med i en organisasjon? Politisk, religiøs, idealistisk eller hobbybasert. Da er det sosiale miljøet der allerede uten at du behøver å skape det selv og uten at du har noe ansvar for å opprettholde det. Da får du et ferdig sosialt miljø. Har du noe du interesserer deg for? Anonymkode: 9bf40...748
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #3 Skrevet 26. mai 2021 Dette er vel tiende tråden du lager? Han bruker ikke mye tid på sin hobby med tanke på at dere også gjør mye sammen. Her er det du som lager problemer. At du ikke klarer å gjøre ting på egenhånd må du ta tak i. Dette er din egen feil. Anonymkode: 03d53...8c1 6
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #4 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Dette er vel tiende tråden du lager? Han bruker ikke mye tid på sin hobby med tanke på at dere også gjør mye sammen. Her er det du som lager problemer. At du ikke klarer å gjøre ting på egenhånd må du ta tak i. Dette er din egen feil. Anonymkode: 03d53...8c1 Det er nok sikkert mange som ikke skjønner helt hva jeg sliter med. Jeg begynner nå å ta min diagnose litt mer seriøst men det er vanskelig for meg det her. Jeg kan ikke noe for de følelsene jeg har rundt dette og det er heller ikke noe lett å bare endre på det. Det er ikke min feil egentlig. Det er som å si at det er noens feil at en får påvist sykdom. Men selvfølgelig er jeg enig med det du sier til meg ellers. Det er bare så vanskelig å innse det helt. Anonymkode: 65ec9...d66
Rosatoast Skrevet 27. mai 2021 #5 Skrevet 27. mai 2021 Du sier du er ensom etc, men du valgte selv å ditche moren din og vennene dine? Det er jo din egen feil at du er ensom, du har tatt og tar, et bevisst valg om å "isolere" deg selv.. I mine øyne så sitter du i en offerrolle, snap out of it. Det er ikke synd på deg faktisk, når du har tatt bevisste valg på egenhånd. Du er voksen, du får stå for valgene du tar - og konsekvensene av dem. Dette er en av konsekvensene for å droppe moren din og vennene dine. 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #6 Skrevet 28. mai 2021 Rosatoast skrev (På 27.5.2021 den 22.02): Du sier du er ensom etc, men du valgte selv å ditche moren din og vennene dine? Det er jo din egen feil at du er ensom, du har tatt og tar, et bevisst valg om å "isolere" deg selv.. I mine øyne så sitter du i en offerrolle, snap out of it. Det er ikke synd på deg faktisk, når du har tatt bevisste valg på egenhånd. Du er voksen, du får stå for valgene du tar - og konsekvensene av dem. Dette er en av konsekvensene for å droppe moren din og vennene dine. Ts :Noen har tydeligvis ikke opplevd noe i livet. Jeg har og jeg sliter med meg selv. Dette er noe som gjør at jeg tenker som jeg tenker og gjør som jeg gjør. Det å være psykisk syk er ikke noe enkelt og veldig ofte gjør det noe med hvordan man tenker og man klarer rett og slett ikke omstille seg selv. Anonymkode: 4952c...000
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #7 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ts :Noen har tydeligvis ikke opplevd noe i livet. Jeg har og jeg sliter med meg selv. Dette er noe som gjør at jeg tenker som jeg tenker og gjør som jeg gjør. Det å være psykisk syk er ikke noe enkelt og veldig ofte gjør det noe med hvordan man tenker og man klarer rett og slett ikke omstille seg selv. Anonymkode: 4952c...000 Ja, men problemer ditt er jo ikke egentlig ensomhet eller ego kjæreste, men dine måter å tenke på. Hvis du ønsker større nettverk, må du fristille deg litt fra kjæresten din og gå ut i verden og finne et. Anonymkode: 26f76...94b 1
Rosatoast Skrevet 29. mai 2021 #8 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ts :Noen har tydeligvis ikke opplevd noe i livet. Jeg har og jeg sliter med meg selv. Dette er noe som gjør at jeg tenker som jeg tenker og gjør som jeg gjør. Det å være psykisk syk er ikke noe enkelt og veldig ofte gjør det noe med hvordan man tenker og man klarer rett og slett ikke omstille seg selv. Anonymkode: 4952c...000 Igjen, offerrolle. Jeg har selv PTSD med disssosiativ lidelse, er oppvokst med grov omsorgssvikt og seksuell utnyttelse. Så ikke si at jeg ikke har opplevd noe 1
Villafina Skrevet 29. mai 2021 #9 Skrevet 29. mai 2021 Jeg sliter med den samme personlighetsforstyrrelsen som deg. Den er ganske så hemmende til tider. Du skal bare sende meg ei melding om du ønsker
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #10 Skrevet 29. mai 2021 Jeg sliter med kompleks ptsd, som i stor grad påvirker forhold. Men altså 9-13 timer i uka er jo ingenting? Og en hobby må man vell kunne legge av så mye tid til. Min eks han spilte opptil 9 timer dagen, da derimot er det et problem. Anonymkode: 488d3...e04 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå