Gå til innhold

Dating med Asberger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har (en mild form) Asberger som vil fortelle litt om erfaringer med dating/treffe folk og utfordringer knyttet til dette?

Anonymkode: d907f...2a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja utfordringer? Det er en vanesak. I starten så er det merkelig, absurd og skummelt, men man kommer ikke noen veier i livet om man ikke utfordrer seg. Etter hvert så blir man vant med å takle følelsene, inntrykkene og gjør det. På det tidspunktet går det bedre. 

Erfaringer? Tja, at folk er egentlig mer åpen enn forventet. Folk lar seg ikke skremme av en diagnose dersom de liker deg som person. 

AnonymBruker
Skrevet

Spørs mye på kjønn. Som kvinne kommer du langt med å være pen og hyggelig. Som mann må du i større grad vurdert på hvordan du er sosialt, så det er litt større sjanse for å snuble. Kjenner et par menn med asperger som alltid ender opp med å skli inn på favorittemaene sine (amerikansk politikk for den ene og Tolkien for den andre), og alle, både bekjente og eventuelle dater, skygger banen relativt fort.

Du må rett og slett lære deg å håndtere dine egne utfordringer, og ikke akseptere at du av og til må tilpasse deg omgivelsene.

Anonymkode: e84fb...550

AnonymBruker
Skrevet

Hva med dette å tolke den du dater, kroppsspråk, signaler.... med asberger opplever jeg å være firkantet, kreve klare svar, oppleves "desperat" og intens, siden jeg blir så oppslukt og hekta(som jeg kan bli med interesser....) 

Jeg skremmer nok mange..

Anonymkode: d907f...2a7

Skrevet

Tråden er ryddet for annonsering og forherligelse av brudd på norsk lov. 

Perelandra, mod. 

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke si noe for tidlig i datingfasen. Bruk tiden på å bli trygg og si gjerne at du er sjenert. Det stemmer jo i og med at du er usikker i situasjonen. Bruk tid og forsøk å være bevisst hva som er utfordrende og ikke for deg. Vi trenger alle erfaring for å komme noen vei innen dating. Ta dette som læring og ekstra bonus når du finner en det klaffer med :-) 

Anonymkode: 3cdca...123

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...