Gå til innhold

Slutt med venninnens kjæreste gjennom 9 år, må jeg slutte å snakke med/hilse på han?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

.. I lojalitet til min venninne? Det er snakk om godt voksne folk.. Vi er alle over 50+ her. 

De har vært sammen i mange år og bodd sammen mesteparten. Vært mye utrygghet og turbulens i forholdet, samt flere halvhjertede brudd. 

Nå har hun flyttet ut, og lest alt hun kommer over av bøker og funnet ut at han er psykopat. Han har gjort noen jobber for henne hjemme hos henne, og hun føler seg sikker på at han har sabotert flere av de. 

Uansett, han er straks på vei til å bli totalt blokkert ut fra hennes liv. Han har gått videre og ny dame et flyttet inn hos han lå. 

Nå har jeg fått beskjed om at hun håper at jeg også kutter han ut. 

Det er litt vanskelig for meg å henge meg på andres drama. Jeg SER jo at han har gjort en del ting som ikke er bra mot henne. Men mange av tingene er såpass subtile at en ikke helt kan vite om det er den eller den årsaken. (Uansett årsak så blir nå alt tolket som at det er med overlegg fra hennes side, siden han har fått psykopatdiagnosen av henne) . 

Skal jeg støtte min venninne og og blokkere han ut av mitt liv også? Eller kan jeg fortsette som nå, møte han tilfeldigvis på butikken eller i byen og slå av et par overfladiske fraser om hvordan det går? Han er jo et menneske jeg også har tilbrakt mye tid sammen med... Innspill? 

Anonymkode: 335ef...d2e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke oppsøkt han på noen som helst måte, men tror jeg ville hilst hvis jeg tilfeldigvis møtte han på butikken.

Anonymkode: 0808d...0c7

• Liker 19
Skrevet

Prat med ham som vanlig når dere treffes. Det er sannsynligvis ikke aktuelt å besøke ham uansett siden han har ny partner, så dette løser seg av seg selv.

Og du trenger ikke fortelle din venninne at du har pratet med han. Det har ingen hensikt. 

• Liker 9
Skrevet

Enig med de over. Ikke legg opp til og planlegg kontakt, men totalt unødvendig å f.eks gjemme seg om du skulle støte på han i det offentlige. Dere er voksne folk, det er bare høflig å si hei hvis du treffer han, selv om du ikke oppdaterer han på alt nytt 😉

• Liker 6
Skrevet

Hils og snakk med ham når dere møtes tilfeldig, men ikke oppsøk ham på noen måte.

Skrevet (endret)

Alt du sier kan og vil bli brukt mot venninna di. Gjør deg til en grå stein om du treffer denne karen og hils høflig og prat kort om været før du går videre. Skriver han til deg, så venter du 24 timer med å svare, og da bare et haha, eller en smiley eller noe kortfattet.

Endret av Realverdien
AnonymBruker
Skrevet

At venninna di prøver å få deg til å ikke snakke med ham, gjør at jeg tenker at en del av problemet her har vært henne selv. Det er ikke din eks, hvorfor skal du ikke si hei som normalt? Det høres ikke ut som han er din bestevenn, så litt "hei, hvordan går det-" prat skader ingen. Men ikke legg ut om venninna di, eller oppsøk ham. Og si til venninna di at du ikke tar side, men oppfører deg normalt. Han er ikke din eks. 

Anonymkode: c8491...1d9

AnonymBruker
Skrevet

Hun høres toxic og kontrollerende ut. Forsøker å kontrollere deg og. Ville tatt alt hun sier med 14 klyper salt, gjort som jeg selv ville men unngått å informere henne om alt 

Anonymkode: 9c1ff...803

Gjest Timeplan
Skrevet

Du kjenner venninnen din best. Pleier hun å overdrive? Har du grunn til å tvile på det hun forteller deg? For min del vet jeg hvor min lojalitet ville vært, og det er hos venninnen min. 

Hadde hilst på han som normalt om jeg traff han, men ikke noe mer enn det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...