Gå til innhold

Frivillig barnløs, hvordan reagerte foreldre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Det heter barn og familie. Jeg har ikke barn, men likevel familie. 

Anonymkode: 4269d...8ca

Det er litt som om jeg går på Mercedes forumet for å snakke om hvor mye jeg ikke ønsker mercedes. 

Anonymkode: 50a52...d03

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er litt som om jeg går på Mercedes forumet for å snakke om hvor mye jeg ikke ønsker mercedes. 

Men nå har mod tydeligvis ment at denne tråden passer her. Hva er problemet ditt med det? Tror du at du kan bestemme dette mer enn mod f.eks.

Og edit, du får eventuelt rapportere tråden da om du mener den ligger på feil underforum fremfor å drive avsporinger fordi du ikke får leke i denne tråden.

Endret av skreppamedleppa
AnonymBruker
Skrevet

Mine har alltid sagt at det er mitt valg og ikke noe de skal ha noe med. Tror de egentlig syns det er helt greit, for de begge liker ikke barnepass og vil mye heller farte rundt og være fri 😁 

Anonymkode: 0b806...89b

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, skreppamedleppa said:

Men nå har mod tydeligvis ment at denne tråden passer her. Hva er problemet ditt med det? Tror du at du kan bestemme dette mer enn mod f.eks.

Nei, jeg har ingen problem med slike tråder. Bare sier at om det kommer folk som har barn med erfaring fra da de var barnløs, bør du ikke ha noe imot heller. Du er midt i forumet der foreldre vanker. Alle har på ett eller annet tidspunkt ikke tenkt på barn. Eller var barnløs. Men så forandret det seg. Det er det de prøver å si uten at du forstår. 

Skrevet

Dette har aldri vært noe jeg har måttet fortelle, forklare eller noe som helst i min familie. Pappa har ytret et ønske om å bli morfar, men er farfar til flere enn nok. Har en svigerinne som gjerne skulle sett meg som mor (jeg er favoritt tante til hennes barn). Mamma er død nå, dette snakket vi aldri om egentlig. 

AnonymBruker
Skrevet
skreppamedleppa skrev (5 timer siden):

😜

Har tråden blitt kuppet aldeles av foreldrene her? 

Jeg er 37 og har aldri ønsket barn, hadde jeg blitt gravid i dag hadde jeg uten tvil tatt angrepille/abort fort som bare det. Jeg skal aldri i verden ha barn. Noe som er vanskelig å forstå med dette? 

Kjenner til flere kvinner som har skyntet seg til lege etter fylte 25 for å bli steril. 

Flott at dere er lykkelig med barn, men jeg er og har alltid vært skråsikker på at jeg ville blitt svært ulykkelig av å få barn. 

Nå er jo denne tråden uansett ikke myntet på dere med barn men stå gjerne på for å overbevise menesker om at de alltid vil ombestemme seg. Jeg synes bare det er absurd frekt all den tid 1) dette ikke er trådens tema 2) det overkjører alle som denne tråden er myntet på, nemlig vi barnfri som er sikker i vår sak og ikke ombestemmer oss. Men fri og bevares, kjør på om det gir dere lykke, men synes det er relativt frekt og "rævhål" oppførsel, bare fordi dere har ombestemt dere og poppet ut en unge.

Ja! Takk for at du sier dette. Jeg har barn, men trykket meg inn på tråden fordi jeg var mye lykkeligere før jeg ble mor. Kommer aldri til å legge meg oppi om andre får eller ikke får.

Anonymkode: ef339...deb

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, jeg har ingen problem med slike tråder. Bare sier at om det kommer folk som har barn med erfaring fra da de var barnløs, bør du ikke ha noe imot heller. Du er midt i forumet der foreldre vanker. Alle har på ett eller annet tidspunkt ikke tenkt på barn. Eller var barnløs. Men så forandret det seg. Det er det de prøver å si uten at du forstår. 

Men altså.. En som driver oppdrett av lamaer vil også vite mer om lama enn meg men der gir jo ikke en lamaoppdretter noe rett om han måtte mene at dette må jeg ha.. Jeg ville jo aldri ha skaffet meg 10 lamaer eller en baby fordi noen måtte mene at det burde jeg skaffet meg fordi deres liv er blitt så mye bedre.

Og her på kg hvor en kan være relativt anonym har jeg sett folk som står inne for at de angrer på barn. Desverre er dette et enormt tabu så det står enorm respekt til de som sier dette synes jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Vi er en søskenflokk på fire, alle over 30 år. 3 av oss vil ikke ha barn. 1 av oss har barn, men bor et stykke unna. Foreldrene mine har aldri spurt om barnebarn, men fra kommentarer/løse samtaler, så har de skjønt at både jeg og de to andre ikke har lyst på barn og har ingen planer om barn.

De synes idéen om barnebarn er flott, men de er heldigvis oppegående mennesker som forstår at det er ekstremt urimelig å mase på barnebarn, siden de ikke vil være de som må gjennom graviditeter og oppdra barna. 

Anonymkode: 986a4...c95

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spørsmålet er hvordan reagerte familien. Så hvis jeg vil starte en tråd om svigers, mine foreldre etc, hvor mener du den skal ligge? 

Anonymkode: 4269d...8ca

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene mine har aldri trodd at jeg kan få barn uansett, og det passer meg bra siden jeg ikke ønsker det ☺️

Anonymkode: c307f...be1

AnonymBruker
Skrevet

De er heldigvis mer tolerante enn mange av foreldrene i denne tråden :P Full aksept for valget mitt.

Anonymkode: 37be6...0d8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...