AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #1 Skrevet 25. mai 2021 Hei. Jeg solgte en stol til noen via finn.no, kjøper så bilder av stolen på annonsen og beskrivelsen og alt. Vi kjørte stolen til kjøper og kjøper så på stolen før de kjøpte den. Vi hjalp tilogmed med og bære stolen opp til de. De så grundig I gjennom produktet før de vippset. Dette var for 2 dager siden. Så fikk jeg meld nå midt på natta om at stolen var skitten og ødelagt, og at det var urin på den noe det ikke var, og noe jeg kan bevise da jeg har bilder av den som jeg tok av den rett før annonsering. Jeg synes det blir feil av kjøper og komme med usanne påstander som ikke stemmer om produktet, jeg sa også at det gikk ann og vaske trekket og de sa "ok" og vippset nå skriver de at de har vasket den og leid noen som kunne dampe den men at ingenting hjalp, og at vi må komme og hente produktet og vippse tilbake. Altså what?? Jeg skal da ikke hente en stol og vippse paga at de antagelighvis har ødelagt den og laget merker på den etter kjøpet? Hvem er urimelig her? Har de noe sak? Anonymkode: 2e1d9...3bb
malifika Skrevet 26. mai 2021 #2 Skrevet 26. mai 2021 Et det ikke mulig å melde fra til finn om dette? Så kanskje de kan kontakte kjøperen. Hvis de har inspirert produktet så godt som du sier så høres det helt idiotisk ut at de holder på sånn i etterkant. 9
Tigeren Skrevet 26. mai 2021 #3 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hei. Jeg solgte en stol til noen via finn.no, kjøper så bilder av stolen på annonsen og beskrivelsen og alt. Vi kjørte stolen til kjøper og kjøper så på stolen før de kjøpte den. Vi hjalp tilogmed med og bære stolen opp til de. De så grundig I gjennom produktet før de vippset. Dette var for 2 dager siden. Så fikk jeg meld nå midt på natta om at stolen var skitten og ødelagt, og at det var urin på den noe det ikke var, og noe jeg kan bevise da jeg har bilder av den som jeg tok av den rett før annonsering. Jeg synes det blir feil av kjøper og komme med usanne påstander som ikke stemmer om produktet, jeg sa også at det gikk ann og vaske trekket og de sa "ok" og vippset nå skriver de at de har vasket den og leid noen som kunne dampe den men at ingenting hjalp, og at vi må komme og hente produktet og vippse tilbake. Altså what?? Jeg skal da ikke hente en stol og vippse paga at de antagelighvis har ødelagt den og laget merker på den etter kjøpet? Hvem er urimelig her? Har de noe sak? Anonymkode: 2e1d9...3bb Om du har bilder av stolen før de kjøpte den så har de ingenting å klage på. Men skrev du i annonsen at den kjøpes som den står? Husk på kjøpsloven, veldig mange luringer som bruker den mot andre når de angrer et kjøp.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #4 Skrevet 26. mai 2021 11 minutter siden, malifika said: Et det ikke mulig å melde fra til finn om dette? Så kanskje de kan kontakte kjøperen. Hvis de har inspirert produktet så godt som du sier så høres det helt idiotisk ut at de holder på sånn i etterkant. Ja jeg vet utrolig urettferdig på toppen av det hele sende meg melding på finn.no 00:33 på natta og vekke meg for og legge skyld på meg som ikke stemmer de så faktisk produktet før de kjøpte det så om stolen var skitten eller at de ikke likte den så kunne de droppet og kjøpe den vi kjørte produktet til vedkommende også ink I prisen og bærte stolen opp til de for og være hyggelig også får jeg meld nå om at vi må komme og hente stolen of vippse tilbake..🙄😶 jeg vet ikke hvordan jeg skal klage på de til finn.no men jeg har skrivd meld til de om at de selv viste godt tilstand på stolen før de kjøpte den. Anonymkode: 2e1d9...3bb
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #5 Skrevet 26. mai 2021 13 minutter siden, Tigeren said: Om du har bilder av stolen før de kjøpte den så har de ingenting å klage på. Men skrev du i annonsen at den kjøpes som den står? Husk på kjøpsloven, veldig mange luringer som bruker den mot andre når de angrer et kjøp. Ja jeg har bilder av stolen før de kjøpte den. Jeg skreiv I annonsen at stolen er brukt og fremstår I god tilstand. Om de angrer så får de Heller selge den vidre eller kaste den ikke mitt problem om de har ødelagt den etter de kjøpte den. Jeg har også lest at de ikke har angrerett ved privat Handel. Anonymkode: 2e1d9...3bb 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #6 Skrevet 26. mai 2021 Leste nå på forbrukerrådet sin side at Angrerett Dersom du har handlet på en annen måte enn å gå i butikken, kan du ha mulighet til å returnere det du har kjøpt med loven i hånd (se mer nedenfor). OBS! Angreretten gjelder ikke når du kjøper fra en privatperson. Anonymkode: 2e1d9...3bb
malifika Skrevet 26. mai 2021 #7 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Leste nå på forbrukerrådet sin side at Angrerett Dersom du har handlet på en annen måte enn å gå i butikken, kan du ha mulighet til å returnere det du har kjøpt med loven i hånd (se mer nedenfor). OBS! Angreretten gjelder ikke når du kjøper fra en privatperson. Anonymkode: 2e1d9...3bb Da hadde jeg svart på den siste meldingen deres hvor jeg hadde linket til denne regelen her. Så hadde jeg skrevet at denne saken er ferdig og hvis dere fortsetter trakasseringen deres nå så melder jeg dere til finn og blokkerer dere. God natt. 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #8 Skrevet 26. mai 2021 25 minutter siden, malifika said: Da hadde jeg svart på den siste meldingen deres hvor jeg hadde linket til denne regelen her. Så hadde jeg skrevet at denne saken er ferdig og hvis dere fortsetter trakasseringen deres nå så melder jeg dere til finn og blokkerer dere. God natt. De skreiv dette til meg først: Hei, nå har vi vasket og vasket og vasket og vasket stolen og den er fortsatt skitten og lukter fortsatt mye. Vi har vasket med milo og leid inn en damprens. Det er skader på den som er synlig oppe der putene sitter og den har tisseflekker. Vi håper dere vil hente den og vippse tilbake pengene, samtidig får dere en dampet, renset og vasket sovesofa tilbake. Da svarte jeg tilbake: Hei. Stolen var ikke skitten da vi overleverte den til dere og dere så på stolen før dere vippset og kjøpte den. Så du visste godt hvilken tilstand den var I før dere kjøpte den. Det var regn samme dagen som vi solgte den til dere og da ble det vann på stolen som kom fra regnvær.. jeg vet ikke hvilke tisseflekker du mener Fordi det var ingen tisseflekker på den ved overlevering. Har dere hund eller katt? Om dere har det så kan det jo hende hunden eller Katten deres urinerte på den slik at de ble merker? Vi hadde aldri solgt en stol om det var tisseflekker på den. Da hadde vi kastet den. Om du ikke likte stol så skulle du ikke ha kjøpt den men det gjorde du jo så da er det litt rart og plutselig skrive meld og "angre" og I tillegg så sent på natten. Nei om du ikke likte den så skulle du ikke kjøpt den den var ikke veldig skitten ved overlevering og bildene jeg tok av den rett før jeg annonserte den viste at den var ren. Jeg kommer ikke og henter stol Fordi det kom merker på den etter dere kjøpte den.Nå synes jeg du er veldig urettferdig når du prøver og legge dårlig samvittighet på meg med påstander som ikke stemmer. Du vet like godt som oss at det ikke var noen tisseflekker og skader på den da vi leverte den til dere. Men normale bruksslitasje den var brukt og ikke splitter ny og det viste du. Vi hjalp dere med og bære den opp og viste dere tilogmed at det går ann og vaske trekket og du sa "ok" du så nøye på stol før du kjøpte den. Om du ikke var fornøyd med det du så når vi viste deg stol hvorfor sa du ingenting? Og hvorfor kjøpte du den? Så det at du sender meg melding 00:31 på natten og vekker meg og kommer med usanne påstander for og legge skyld på meg for noe som ikke stemmer syns jeg er utrolig dårlig gjort av deg. God natt. Anonymkode: 2e1d9...3bb 7
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #9 Skrevet 26. mai 2021 Just now, AnonymBruker said: får dere en dampet, renset og vasket sovesofa tilbake. Det skulle stå (får dere en dampet, renset og vasket stol tilbake) Anonymkode: 2e1d9...3bb
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #10 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja jeg vet utrolig urettferdig på toppen av det hele sende meg melding på finn.no 00:33 på natta og vekke meg Anonymkode: 2e1d9...3bb Om du setter telefonen din til å være i automatisk stillemodus om natta unngår du det problemet. Mellom 2330 og 0600 er det bare anrop fra mine aller nærmeste som lager lyd i min telefon. Anonymkode: 6354a...37d 8
Million Skrevet 26. mai 2021 #11 Skrevet 26. mai 2021 "Trakassert" kaller du det i overskriften, og jeg forventet nå en flere dager lang terror fra kjøper med en strøm av meldinger. Og så er det en eller to meldinger? Javel. Uansett, jeg er enig i at du har retten på din side og du vet du har rett. De kan ikke heve kjøpet, da det ikke er noen angrerett ved privatkjøp, og du vet jo med sikkerhet at stolen var fin og ok uten tisseflekker ved overlevering. Så stå på ditt bare, og ikke bry deg om klagene deres. For en merkelig påstand å komme med... urinflekker? 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #13 Skrevet 26. mai 2021 Du blir ikke trakassert, og det er jo du som har på varslinger. Apper sender man på til alle døgnets tider - SMS og telefonoppringning regner man med folk vekkes av. Jeg har selv ønsket å heve kjøp selv om jeg fikk se en stol jeg kjøpte. Overtakelsen var rask, og de tok høy pris for en stol som viste seg å være fettete med malingsflekker man ikke kunne se (de var på plater under osv). Den så utrolig shabby ut. Så.....den ene gangen valgte jeg å være kjip og be om hevelse av kjøp. De godtok det med irritasjon selvsagt, men. Selv er jeg nøye med å beskrive varer og særlig feil nøye, ta bilder av bruksmerker/feil. Jeg har også opplevd selv å skulle selge et møbel som stod oppbevart på noen andres loft. Jeg trodde standarden var som ny, men kjøper sendte meg en lang melding om den reelle tilstanden: Full av kattehår og urin. Det var SÅ flaut, jeg ante ikke at en katt hadde klart å komme seg opp dit og bruke møbelet til å sove/tisse på 🙈🙈🙈 Jeg la meg paddeflat, det fremstod selvsagt utrolig useriøst. Anonymkode: 7f67e...c3a
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #14 Skrevet 26. mai 2021 Herregud, to meldinger sendt gjennom FINN.no er ikke trakassering. Anonymkode: b244a...b66 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #15 Skrevet 26. mai 2021 Drit i personene og be de om å selge stolen hvis de ikke liker den. Anonymkode: e745f...bf1
NakenPanda Skrevet 26. mai 2021 #16 Skrevet 26. mai 2021 Man kan blokkere folk på Finn.no, hvis de har telefon nummeret ditt kan dette også blokkeres. "Alle salg er endelige etter inspeksjon og henting, jeg blokkerer nå deg da jeg synes du er urimelig og vanskelig" Lev livet. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #17 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hei. Jeg solgte en stol til noen via finn.no, kjøper så bilder av stolen på annonsen og beskrivelsen og alt. Vi kjørte stolen til kjøper og kjøper så på stolen før de kjøpte den. Vi hjalp tilogmed med og bære stolen opp til de. De så grundig I gjennom produktet før de vippset. Dette var for 2 dager siden. Så fikk jeg meld nå midt på natta om at stolen var skitten og ødelagt, og at det var urin på den noe det ikke var, og noe jeg kan bevise da jeg har bilder av den som jeg tok av den rett før annonsering. Jeg synes det blir feil av kjøper og komme med usanne påstander som ikke stemmer om produktet, jeg sa også at det gikk ann og vaske trekket og de sa "ok" og vippset nå skriver de at de har vasket den og leid noen som kunne dampe den men at ingenting hjalp, og at vi må komme og hente produktet og vippse tilbake. Altså what?? Jeg skal da ikke hente en stol og vippse paga at de antagelighvis har ødelagt den og laget merker på den etter kjøpet? Hvem er urimelig her? Har de noe sak? Anonymkode: 2e1d9...3bb de har ingen sak Dersom du ikke har en god grunn til å angre er du faktisk avhengig av at selger er grei mot deg. Du har faktisk ingen angrerett når det er et kjøp mellom to privatpersoner. Dette er selvfølgelig ikke gjeldende dersom dere har skrevet en kontrakt som sier at kjøper har angrerett. https://advokatmatch.no/har-man-angrerett-pa-kjop-pa-finn Anonymkode: 1f966...dfd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå