AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #1 Skrevet 25. mai 2021 Har en venninne jeg ikke synes det er så lett å prate med. Vi er ikke så ofte sammen og jeg ser ikke på henne som min nærmeste venninne. Jeg vet hun har et par andre venninner som hun er oftere med. Her om dagen ringte hun. Ville prate. Jeg forstod på måten hun snakket på at det var noe, men jeg måtte hale det ut av henne. Men til og med da var det ikke så lett å forstå hva som var problemet. Har litt inntrykk av at hun ikke vil si alt selv, men at andre skal "mase" seg til å få vite hva som er problemet. Jeg synes det er vanskelig, for jeg føler at jeg ikke har så mye å gi hvis ikke hun er åpen. Jeg har jo allerede sagt at hun må ringe hvis det er noe, gi beskjed hvis det er noe hun vil prate om, sier at det bare er å fortelle og jeg vil høre på osv. Synes det er vanskelig å forholde meg til henne. Jeg har foreslått å treffes. Ofte kan hun ikke. Og når vi har vært sammen så er det mer overfladisk prat. Jeg forsøker å fiske litt, men føler at jeg ikke helt kan si rett ut "hva er egentlig problemet". Begynner jo å lure på om det egentlig ikke er noe? Eller at hun angrer for at hun ha ymtet frempå at det har vært noe. Vet jo ikke om noe handler om meg en gang. Anonymkode: 5a0ec...971
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #2 Skrevet 25. mai 2021 Noen ganger så kan man ha et behov for å prate, men redd for å bry andre med problemene sine og venter heller på en invitasjon til å kunne snakke om det. Å si at hun bare kan ringe å snakke er ikke alltids nok desverre. Du kan f.eks si at det virker som det er noe galt, har du lyst å dele med meg? Du høres lei deg ut/bekymret eller lignende, du vet du kan prate med meg om det? Eller noe i den duren? Anonymkode: 681d5...435 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #3 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Noen ganger så kan man ha et behov for å prate, men redd for å bry andre med problemene sine og venter heller på en invitasjon til å kunne snakke om det. Å si at hun bare kan ringe å snakke er ikke alltids nok desverre. Du kan f.eks si at det virker som det er noe galt, har du lyst å dele med meg? Du høres lei deg ut/bekymret eller lignende, du vet du kan prate med meg om det? Eller noe i den duren? Anonymkode: 681d5...435 Det er litt det jeg har gjort også. Når jeg hører at det er noe så spør jeg jo. Men så virker hun så unnvikende. Vil ikke fortelle mer, blir litt stille. Så spør jeg gjerne igjen og sier hun kan prate med meg om alt osv. Anonymkode: 5a0ec...971
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #4 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Det er litt det jeg har gjort også. Når jeg hører at det er noe så spør jeg jo. Men så virker hun så unnvikende. Vil ikke fortelle mer, blir litt stille. Så spør jeg gjerne igjen og sier hun kan prate med meg om alt osv. Anonymkode: 5a0ec...971 Hmm, kanskje bare si det rett ut på en hyggelig måte? Det virker som det er noe du vil si eller fortelle meg, men kanskje ikke klarer det? Anonymkode: 681d5...435
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå