Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge etter at dere søkte om Aap fikk dere svar?

Anonymkode: 9263b...c0c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

8 mnd og fikk avslag. Klaget, ventet i ytterligere 8 mnd og fikk innvilget og etterbetalt for hele perioden.

Anonymkode: b63df...eb1

AnonymBruker
Skrevet

Fem mnd. Nav ba meg søke seks mnd før sykepengerettighetene mine gikk ut, og brukte fem mnd på å behandle søknaden. Altså hadde fe god kontroll, så jeg sto aldri uten penger. Måtte sende meldekort i en mnd mens jeg fremdeles hadde sykepenger, men det gikk fint. Jeg er glad nav så hvilken vei det gikk og var føre var:)

Anonymkode: e209b...ddf

AnonymBruker
Skrevet

Oj. Står 8 uker på min kommunes hjemmeside. Søkte 3 mars. Sykepenger slutt 16 april. Ingen inntekt siden det. Men har fylt ut meldekort som plutselig kom opp på min side, men ikke fått noe vedtak 🤷🏼‍♀️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvor lenge etter at dere søkte om Aap fikk dere svar?

Et par uker, fikk det innvilget. Det ble faktisk innvilget før sykemeldingsperioden var over. 

Har fått forlenget nå (gradert), det kom etter en dag.. 

Anonymkode: dc174...1fc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det sto 8 uker på nav sine sider, tok nærmere 13 uker. Søkte også på våren.

De 8 ukene antatt tid tar ikke høyde for påske, helligdager og inneklemte dager.

Anonymkode: 5756d...231

AnonymBruker
Skrevet

6 uker mener jeg det tok. 

Anonymkode: 60368...1fa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Oj. Står 8 uker på min kommunes hjemmeside. Søkte 3 mars. Sykepenger slutt 16 april. Ingen inntekt siden det. Men har fylt ut meldekort som plutselig kom opp på min side, men ikke fått noe vedtak 🤷🏼‍♀️

Da synes jeg du skal mase.

Dersom saksbehandler på lokalkontor ar gjort det hen skal, og saken er klar hos NAV Arbeid og ytelser (det er der det oftest tar lengst tid), så kan veilederen din gi et lite nugde til arbeid og ytelser om at du står uten inntekt, slik at du kan bli prioritert til saksbehandling.

Anonymkode: 62486...efe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Har du ikke hørt noe? Man skal jo ha en samtale først også, hvor dere legger planer fremover.

Skriv til veilederen din og hør hvordan det ligger an.

Anonymkode: 9b021...580

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Snakket med veileder på tirsdag. Han sa saken var ferdig hos de og oversendt Nav ytelser e.l. Enda ikke fått noe vedtak, glad jeg har en mann og litt sparepenger 👀

AnonymBruker
Skrevet

Fra saken er sendt dit tar det ca 3 uker før du får vedtak.

Anonymkode: f7b22...4ba

AnonymBruker
Skrevet

1 mnd på Nav Ski i 2018

Anonymkode: 08006...a31

AnonymBruker
Skrevet

Omg 😳

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg tok det litt kortere tid enn det var angitt på nettsidene som ventetid.

Litt under 3 mnd for meg. 

Anonymkode: fcf4a...0d7

AnonymBruker
Skrevet

Var 3 mnd i går siden jeg søkte.

AnonymBruker
Skrevet

Noen år siden nå, men jeg søkte i starten av juni, fikk beskjed om at "dette går fort, 8 ukers behandlingstid". Fikk det innvilget i midten av januar

Anonymkode: 53ea7...6fb

AnonymBruker
Skrevet

Tok et par uker tror jeg. Fikk innvilget rett før sykepenger perioden var over. 

Anonymkode: 93f3e...ab5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde 17 måneder

Anonymkode: 37e97...66c

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.5.2021 den 23.22):

Fem mnd. Nav ba meg søke seks mnd før sykepengerettighetene mine gikk ut, og brukte fem mnd på å behandle søknaden. Altså hadde fe god kontroll, så jeg sto aldri uten penger. Måtte sende meldekort i en mnd mens jeg fremdeles hadde sykepenger, men det gikk fint. Jeg er glad nav så hvilken vei det gikk og var føre var:)

Anonymkode: e209b...ddf

Fikk du sykepenger for den siste måneden før AAP? Jeg fikk innvilget AAP fra 1.juni, har fått AAP for 4 dager i juni, men venter fortsatt på sykepengene fra siste halvdel av april og hele mai. 

Anonymkode: 84e55...e7e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har enda ikke hørt noe, så har sendt «klage» til veileder. Gått 15 uker siden jeg søkte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...