Gå til innhold

Hvordan er det å bo på Hønefoss?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan man pendle til Oslo uten å bli møkk lei?

Anonymkode: 50794...aa4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå bor jeg der ikke nå lengre, men har bodd der tidligere i 10 år. Det er mange som pendler veien fra Hønefoss til Oslo daglig. Så det går helt klart an, men vil minne på at det vil jo gå minst 1 time med buss, tid å gå til bussen, og for all del tid å gå fra buss til arbeidsplass. Det blir fort mye tid, men fullt mulig.

Da jeg bodde i Hønefoss trivdes jeg ikke pga. miljøet, men nå er det flere år (8 år) siden jeg bodde der sist og miljøet skal visstnok ha blitt mye bedre. Vil bare legge til at folk der stirrer en del 😅 Sikkert fordi det er en mindre by.

Anonymkode: fe918...f24

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke tenke meg noe annet enn at det er fint!

Anonymkode: 1270c...582

Skrevet

Tipp topp synes jeg!

Men spørs jo hva du er ute etter da av fritidsaktiviteter, kulturliv, friluftsliv etc..

AnonymBruker
Skrevet

Mest sannsynlig. Kommer an på hvor man bosetter seg, og om man skal pendle med bil eller buss. Og så klart hvor i Oslo man skal pendle til. 

Vi trives godt her, men ingen av oss pendler, er derimot vokst opp med en pappa som har pendlet i alle år, med bil, og han syns det er greit. Kjører før trafikken om morgenen og som regel etter hjem fra jobb mandag-torsdag. 

Som brukeren over skriver angående hva man liker å gjøre på fritiden burde også tas med i betraktning. Det er mye treningsinteresse, friluft, turer osv her, mindre kulturliv, men samtidig nok for de fleste. 

Opplever ikke det som ab f24 skriver at det er en by hvor folk stirrer, eller at den er for liten. Men igjen, jeg har bodd her hele livet, så ser kanskje annerledes på det enn noen som flytter hit.

Anonymkode: 3cdc4...106

• Liker 1
Skrevet

i Hønefoss, ikke på. På Ringerike, men i Hønefoss

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Fjugur said:

i Hønefoss, ikke på. På Ringerike, men i Hønefoss

Hvorfor sier man egentlig på Ringerike når man ellers, som du påpeker, sier i Hønefoss, i Oslo, i Trøndelag, i Norge etc. ?

Anonymkode: ca453...77b

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor sier man egentlig på Ringerike når man ellers, som du påpeker, sier i Hønefoss, i Oslo, i Trøndelag, i Norge etc. ?

Beklager dumt spørsmål; dette skyldes vel at når man omtaler noe i en by, er dette i byen, men når man snakker om en fysisk landsdel, sier man på Ringerike, på Sørlandet, på fjellet.

Hadde Hønefoss vært en fysisk foss med kaklende høner rundt, kunne man kanskje sagt Hønefoss, men når dette bare er en liten by med et fotballag som fra 2013 til 2019 klarte å rykke ned fra Eliteserien til 3. divisjon, antar jeg at dette ikke er byen for de mest ivrige fotballsupportere ...?

• 1 måned senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.5.2021 den 10.50):

Opplever ikke det som ab f24 skriver at det er en by hvor folk stirrer, eller at den er for liten. Men igjen, jeg har bodd her hele livet, så ser kanskje annerledes på det enn noen som flytter hit.

Anonymkode: 3cdc4...106

Vi var i Hønefoss i noen timer i sommer, og joda - folk stirret!! 🤣

Jeg var faktisk overrasket over hvordan folk så ut og oppførte seg. Det var utrolig mange ustelte og "rare" mennesker vi traff på, og ungdommene/barna var skitne og uflidde. Joda, de fleste så nok normal ut, men det var såpass mange som var shabby at jeg reagerte på det. Så mitt inntrykk av Hønefoss er litt spesielt!

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Nokia said:

Vi var i Hønefoss i noen timer i sommer, og joda - folk stirret!! 🤣

Jeg var faktisk overrasket over hvordan folk så ut og oppførte seg. Det var utrolig mange ustelte og "rare" mennesker vi traff på, og ungdommene/barna var skitne og uflidde. Joda, de fleste så nok normal ut, men det var såpass mange som var shabby at jeg reagerte på det. Så mitt inntrykk av Hønefoss er litt spesielt!

Men dette tenker jeg skjer uansett hvor du drar, bare det er en mindre plass noen få timer kjøring fra Oslo. Altså, allerede MacDonalds i Asker er plutselig fult av folk som er kledd shabby, og du ser at de har aldri bodd i en by. Også blir det bare verre jo mer i gokk du havner. 

Anonymkode: 54b66...e46

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men dette tenker jeg skjer uansett hvor du drar, bare det er en mindre plass noen få timer kjøring fra Oslo. Altså, allerede MacDonalds i Asker er plutselig fult av folk som er kledd shabby, og du ser at de har aldri bodd i en by. Også blir det bare verre jo mer i gokk du havner. 

Anonymkode: 54b66...e46

Tidligere bytuppe bor nå i gokk og kan bekrefte at vi har et langt mer avslappet forhold til å vise oss uflidde, møkkete og shabby. Tar gjerne en tur på butikken midt i hagestellet, da har jeg skitne klær og bustete hår. Når jeg bodde i byen var det utenkelig og jeg gikk nærmest "på visning" for alle hver gang jeg gikk ut døra; fønet hår, sminke, og kule klær. Gokk er et befriende sted å være. 

Anonymkode: f8ded...2f3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Tidligere bytuppe bor nå i gokk og kan bekrefte at vi har et langt mer avslappet forhold til å vise oss uflidde, møkkete og shabby. Tar gjerne en tur på butikken midt i hagestellet, da har jeg skitne klær og bustete hår. Når jeg bodde i byen var det utenkelig og jeg gikk nærmest "på visning" for alle hver gang jeg gikk ut døra; fønet hår, sminke, og kule klær. Gokk er et befriende sted å være. 

Anonymkode: f8ded...2f3

...og denne småbytuppa har flytta til byen og trekker ned stilen i nabolaget for å si det sånn 😆 Er så gammel at jeg bryr meg mindre, men samtidig vegrer jeg meg for å stille ustelt når jeg er på gamle trakter å risikerer og møte på gamle klasse"kamerater" 😕

Anonymkode: d1865...6d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...