Gå til innhold

Hvor lenge dele rom med barnet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har bare ett soverom. Hvor lenge kan vi sove på samme rom som babien? Vi har en bokhyllevegg mellom oss og henne. Vi kan flytte inn i stua en periode, men det er ikke perfekt det heller.

Anonymkode: 4dbef...c4f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi flytta oss ut av det eine rommet når ho var 12.månader. laga fake vegg med ein kallax frå IKEA.

Anonymkode: 4035e...ae7

Skrevet

Min er 1,5 og viser ingen tegn til å være klar for eget rom enda :) 

• Liker 1
Skrevet

Så lenge dere vil. Vårt barn er snart 4år og sover enda med oss. Alle trives med det da, så da går det helt fint. :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Barnet vårt fikk eget rom fra 8-9 mnd, da sov han mye bedre og natten gjennom så det passet best for alle parter! Men hadde ikke vært problem å ha han med oss lenger heller om vi ikke hadde hatt 2 soverom, da hadde vi sikkert sovet i sovesofa på stua så han fikk rommet. Er vel ingen fasit selvom det helt klart er et tidspunkt der barnet ønsker eget rom selv, men alle har vel ikke muligheten til det. Spørs hvor gammelt barnet er om det er behov for eget rom? Og det finnes løsninger som skillevegger som du nevner også, om dere ikke har mulighet til å ha ekstra soverom. 

Anonymkode: e654a...57a

AnonymBruker
Skrevet

Vår er 5 og sover fortsatt med oss. Alle synes det er hyggeligst å sove sammen! Vi har bare ett soverom, men tror jammen meg at vi hadde sovet sammen om vi hadde hatt flere rom og. Når hun begynner å ønske det selv, blir stua til soverom/stue. Det er sånn det er blitt i Oslo nå for mange, om man får barn før man er gjennometablert og 30+.

Anonymkode: aaf36...6d0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

2,5 år og sover enda med oss :) 

Anonymkode: 8e43a...e34

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjør det som er riktig for dere! ❤️ Vår sover så ELENDIG sammen med oss, at vi måtte bytte om på rommene når han var 6 mnd, mens venner har barn som ikke kan få nok av å sove med mamma og pappa i 6 års alderen. Unger og familier er forskjellige! (Jeg elsker ungen min like mye som alle andre selv om jeg flyttet ham ut tidlig - lover at å gå fra 15 til 3 oppvåkninger på en natt over natta har ganske mye å si for livskvaliteten til alle tre)

Anonymkode: 2413e...ec8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kjøper dere ikke noe større? Ikke lenge dere kan bli boende slik, barn fortjener eget rom fra ettårsalder. 

Anonymkode: 7d601...c86

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

La barnet få velge selv

Anonymkode: faee7...a36

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor kjøper dere ikke noe større? Ikke lenge dere kan bli boende slik, barn fortjener eget rom fra ettårsalder. 

Helt enig. Det er tragisk å tenke på de mange milliarder barna over hele verden som ikke har eget rom fra de er 1. Ikke har de egen ipad eller designerklær heller. Må sove trygt inntil Mamma i flere år mesteparten av dem også. 😭😭

:ironi:

Vi samsover delvis med 7-åringen fremdeles, hen begynte å legge seg på eget rom da hen var 4, men kommer fortsatt inn iblant. ❤

Anonymkode: 5f307...876

• Liker 3
Skrevet

Det er godt å se at det er flere som sover med barna sine 🥰 Har en på nesten to år nå, og han sover fremdeles med meg. Legger han som regel på eget rom på kvelden, også flyttes han over til meg når han våkner. Fungerer best for oss, for da slipper jeg å fly oppe hele natten. 😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Helt enig. Det er tragisk å tenke på de mange milliarder barna over hele verden som ikke har eget rom fra de er 1. Ikke har de egen ipad eller designerklær heller. Må sove trygt inntil Mamma i flere år mesteparten av dem også. 😭😭

:ironi:

Vi samsover delvis med 7-åringen fremdeles, hen begynte å legge seg på eget rom da hen var 4, men kommer fortsatt inn iblant. ❤

Skjerp deg. Alle barn i Norge fortjener eget rom. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjerp deg selv, du er forkastelig priviligert. Barn trenger omsorg, nærhet, kjærlighet og trygghet. Og oppdragelse, noe du tydeligvis ikke fikk på det egne rommet ditt. 🙄

Vi har forøvrig 4 soverom, og barnet hadde eget rom klart fra fødsel. Men vi valgte å samsove allikevel. Jeg delte rom med søsteren min til jeg var 12, det var helt supert. ❤

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fordi? Her trenger jeg en skikkelig forklaring altså. Min er som sagt 1,5 år og sover (frivillig) med meg. 

Nå har faktisk min sitt eget rom! Stort, nyoppusset og flott er det også. Men det brukes bare til oppbevaring av klær og gamle leker. Han bruker det aldri. Prøver også med jevne mellomrom å legge han der, men han er ikke klar. 

Så hvorfor i all verden skal han på død og liv ha sitt eget rom? Vi hadde klart oss helt utmerket uten, så lite som det rommet er i bruk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge dere vil. Vi sov sammen frem til barnet mitt blir 2.5 år. Gikk supert. Hun satt lite pris på eget rom fram til ca 5-6 års aldren (selv om hun hadde det). 

Anonymkode: 3a1e3...796

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
boblevann skrev (8 minutter siden):

Fordi? Her trenger jeg en skikkelig forklaring altså. Min er som sagt 1,5 år og sover (frivillig) med meg. 

Nå har faktisk min sitt eget rom! Stort, nyoppusset og flott er det også. Men det brukes bare til oppbevaring av klær og gamle leker. Han bruker det aldri. Prøver også med jevne mellomrom å legge han der, men han er ikke klar. 

Så hvorfor i all verden skal han på død og liv ha sitt eget rom? Vi hadde klart oss helt utmerket uten, så lite som det rommet er i bruk. 

Samme hvor ungen sover, men de fortjener eget rom. Vår ettåring storkoser seg på rommet, går inn og leker. Viser stolt tingene sine til besteforeldre. Etterhvert får de venner på besøk, selvfølgelig bør de da ha et eget rom. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvorfor ber du (dette gjelder mange her på forumet altså..) folk som har andre synspunkt enn deg om å skjerpe seg egentlig? er det en form for hersketeknikk? Jeg spør fordi jeg lurer... Jeg kan ikke se for meg at å be folk om å skjerpe seg bidrar til en god diskusjon. (Sorry for avsporing i tråden, synes bare det er så rar oppførsel)

Anonymkode: 8c6a0...679

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor ber du (dette gjelder mange her på forumet altså..) folk som har andre synspunkt enn deg om å skjerpe seg egentlig? er det en form for hersketeknikk? Jeg spør fordi jeg lurer... Jeg kan ikke se for meg at å be folk om å skjerpe seg bidrar til en god diskusjon. (Sorry for avsporing i tråden, synes bare det er så rar oppførsel)

Anonymkode: 8c6a0...679

Godt spørsmål. Bare slik jeg snakker 🤷‍♀️ 

Skrevet

Sover fremdeles med 6 åringen på vårt rom, men vi har en "avtale" om at i sommer skal han og hunden flytte inn på eget rom med hver sin seng. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...