AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #1 Skrevet 25. mai 2021 Jeg er student, og har ikke hatt så mye penger. Derfor har jeg gjort eksamen for folk i bytte mot penger. Ofte veldig høye summer. Det har også vært endringer jobbmuligheter, så det er rett og slett grunnen. Det har vært veldig enkelt da det har vært hjemmeeksamen under corona pandemien. Jeg har til og med blitt kontaktet av flere studenter rundt om kring i landet, som Oslo, Stavanger, Lillehammer og lista er jævlig lang. Jeg har gjort det noen av gangene, men ikke alle. Jeg lurer på om jeg som ikke går på deres universitet kan få konsekvenser for dette dersom dette skulle bli oppdaget? Hva vil skje? Jeg har ikke gjort de mest alvorligste eksamenene som politi eller pilot eksamener. Jeg har gjort juss, økonomi ingeniør og pedagogikk. Anonymkode: 40db6...0a5
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #2 Skrevet 25. mai 2021 Ville aldri betalt noen som ikke kan skrive "omkring" riktig Dagens trolleinnlegg. Morsomt. Anonymkode: 65848...b37 13
CorvusCorax Skrevet 25. mai 2021 #3 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ville aldri betalt noen som ikke kan skrive "omkring" riktig Dagens trolleinnlegg. Morsomt. Anonymkode: 65848...b37 👍 Enig. 5
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #4 Skrevet 25. mai 2021 Hvis du kan gjøre så mange eksamener i så mange tema har du et talent. Dette har ingen ting med det du lurer på å gjøre, men det burde ikke være et problem for deg å skaffe deg jobb eller penger. Sikt mye høyere enn du gjør nå. En med din iq skal ikke drive med piss. Anonymkode: a85d8...ee6 4
Gjest Timeplan Skrevet 25. mai 2021 #5 Skrevet 25. mai 2021 Noen har faktisk gjort noe lignende til en slags karriere. https://unemployedprofessors.com/
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #6 Skrevet 25. mai 2021 Visste ikke at Mike Ross hang på KG. Anonymkode: de3c8...950 7
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #7 Skrevet 25. mai 2021 Jeg har gjort det selv, men har for det meste skrevet bacheloroppgaver. Har lest litt rundt og tror ikke det kan ha noen betydelige konsekvenser for oss, men ville ikke gjort det ved en utdanningsinstitusjon jeg selv tilhører med mindre jeg stolte veldig på den jeg gjorde det for. Anonymkode: 32452...0b8
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #8 Skrevet 25. mai 2021 Les straffelovens paragraf 202, dette vil nok i ytterste konsekvens kvalifisere til å ta en annens identitet i den hensikt i å oppnå vinning for noen andre, altså den du utgir deg som under eksamen; "§ 202.Identitetskrenkelse Med bot eller fengsel inntil 2 år straffes den som uberettiget setter seg i besittelse av en annens identitetsbevis, eller opptrer med en annens identitet eller med en identitet som er lett å forveksle med en annens identitet, med forsett om å a) oppnå en uberettiget vinning for seg eller en annen, eller b) påføre en annen tap eller ulempe. " Så jeg vil nok si, ja, dette kan du få problemer for om det blir oppdaget. Anonymkode: 448fd...19b
mammamora90 Skrevet 25. mai 2021 #9 Skrevet 25. mai 2021 Jeg skjønner at du/dere trenger pengene og at det er fristende om dere tjener godt på det, men dette er bare veldig galt. Det du bidrar med er at de jus-, økonomi-, ingeniør- og pedagogikkstudentene får en grad uten å ha all den kompetansen de skulle ha hatt. Noe som igjen går ut over fremtidige arbeidsgivere som ansetter dem, og kunder, klienter og elever som de kanskje ikke får gitt god nok faglig tjeneste til. Jeg har sett at noen flinke studenter har tilbudt korrekturlesing av oppgaver og skriveveiledning, hvorfor ikke tilby det istedenfor? 1
Rotemor Skrevet 25. mai 2021 #10 Skrevet 25. mai 2021 Tre, fire særskrivingsfeil og fattig språk. Nei, ingen betaler for sånt. 4
Rotemor Skrevet 25. mai 2021 #11 Skrevet 25. mai 2021 mammamora90 skrev (3 minutter siden): Jeg skjønner at du/dere trenger pengene og at det er fristende om dere tjener godt på det, men dette er bare veldig galt. Det du bidrar med er at de jus-, økonomi-, ingeniør- og pedagogikkstudentene får en grad uten å ha all den kompetansen de skulle ha hatt. Noe som igjen går ut over fremtidige arbeidsgivere som ansetter dem, og kunder, klienter og elever som de kanskje ikke får gitt god nok faglig tjeneste til. Jeg har sett at noen flinke studenter har tilbudt korrekturlesing av oppgaver og skriveveiledning, hvorfor ikke tilby det istedenfor? Hvis du leser en gang til, vil du se at ingen henvender seg til ts for korrekturlesing! Dette er troll. 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #12 Skrevet 25. mai 2021 Hvis du tar eksamener i jus så kan du vel svare på dette selv? Anonymkode: 7b794...102 6
mammamora90 Skrevet 25. mai 2021 #13 Skrevet 25. mai 2021 Rotemor skrev (1 minutt siden): Hvis du leser en gang til, vil du se at ingen henvender seg til ts for korrekturlesing! Dette er troll. Ja, håper da det. Men jeg så at også en annen skrev at han/hun hadde skrevet bacheloroppgaver for andre, og jeg vet at slikt faktisk skjer dessverre.
Blomsterpotta Skrevet 25. mai 2021 #14 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvis du tar eksamener i jus så kan du vel svare på dette selv? Anonymkode: 7b794...102 😂😂😂 Skulle tru det ja 2
Rotemor Skrevet 25. mai 2021 #15 Skrevet 25. mai 2021 mammamora90 skrev (7 minutter siden): Ja, håper da det. Men jeg så at også en annen skrev at han/hun hadde skrevet bacheloroppgaver for andre, og jeg vet at slikt faktisk skjer dessverre. Ja, det skjer. Men da bør man ha korrekt språk på et enkelt innlegg før jeg tror på det😊Utløp for fantasi er en del av KG...
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #16 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg er student, og har ikke hatt så mye penger. Derfor har jeg gjort eksamen for folk i bytte mot penger. Ofte veldig høye summer. Det har også vært endringer jobbmuligheter, så det er rett og slett grunnen. Det har vært veldig enkelt da det har vært hjemmeeksamen under corona pandemien. Jeg har til og med blitt kontaktet av flere studenter rundt om kring i landet, som Oslo, Stavanger, Lillehammer og lista er jævlig lang. Jeg har gjort det noen av gangene, men ikke alle. Jeg lurer på om jeg som ikke går på deres universitet kan få konsekvenser for dette dersom dette skulle bli oppdaget? Hva vil skje? Jeg har ikke gjort de mest alvorligste eksamenene som politi eller pilot eksamener. Jeg har gjort juss, økonomi ingeniør og pedagogikk. Anonymkode: 40db6...0a5 Heter du tilfeldigvis Mike? (Suits) Anonymkode: 97e48...c58
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #17 Skrevet 26. mai 2021 Grei måte å tjene penger på. Anonymkode: 01ed0...02c
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #18 Skrevet 26. mai 2021 Troll. Hadde trodd på det om du hadde sagt at du tok eksamen for studenter som studerer det samme som deg, men det er vel ingen som klarer å få A i jus, økonomi, ingeniørstudier og pedagogikk uten å ha studert det selv. Anonymkode: 1bed2...2b4 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #19 Skrevet 26. mai 2021 Om det er en ting jeg er mer sikker på enn at jeg tok mine egne eksamener, så er det at du aldri har skrevet en eksamensoppgave for noen. Ikke en gang for deg selv. Anonymkode: 3603d...113 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå