AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #1 Del Skrevet 25. mai 2021 Følt meg ganske sliten i dag, men ikke noe annet. Er ofte sliten, så ikke noe jeg reagerer noe spesielt på. Tok meg tilfeldigvis bak øret og kjente en øm kul. Helt klart en hoved lymfekjertel. Hva kommer dette av? Kan ikke huske å ha hatt det på årevis, bortsett fra en gang jeg hadde halsbetennelse. Kan det være korona eller? Tester meg selvsagt om dette skulle være noe man kan få. Anonymkode: 62e7b...e55 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #2 Del Skrevet 25. mai 2021 Nei, en hoven lymfeknute betyr ikke automatisk at du er syk. Man kan få det av feks kviser også, og de kan være hovne i mange uker etter en tidligere forkjølelse osv. De blir også forstørret av at man masserer på dem, så bare la den være i fred. Anonymkode: 6db36...4aa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #3 Del Skrevet 25. mai 2021 Samme her. Men har ørebetennelse. Anonymkode: 01d48...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #4 Del Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Nei, en hoven lymfeknute betyr ikke automatisk at du er syk. Man kan få det av feks kviser også, og de kan være hovne i mange uker etter en tidligere forkjølelse osv. De blir også forstørret av at man masserer på dem, så bare la den være i fred. Anonymkode: 6db36...4aa Har en kvise rett ved merket jeg. Kan en kvise være årsaken altså? Får se i morgen om jeg føler meg verre/bedre. Ikke noe å bry seg særlig om dette da? Anonymkode: 62e7b...e55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #5 Del Skrevet 25. mai 2021 Hvor stor er denne kulen? Anonymkode: d004b...332 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #6 Del Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvor stor er denne kulen? Anonymkode: d004b...332 Liten, litt mindre enn en rosin, hvis den i det hele tatt er så stor. Øm å ta på, litt bevegelig. Anonymkode: 62e7b...e55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #7 Del Skrevet 25. mai 2021 Burde jeg kontakte lege i morgen eller bare la det være? Anonymkode: 62e7b...e55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #8 Del Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Har en kvise rett ved merket jeg. Kan en kvise være årsaken altså? Får se i morgen om jeg føler meg verre/bedre. Ikke noe å bry seg særlig om dette da? Anonymkode: 62e7b...e55 Ja, en kvise er en infeksjon og lymfeknuter kan hovne opp ved all slags infeksjoner AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Burde jeg kontakte lege i morgen eller bare la det være? Anonymkode: 62e7b...e55 Ingen grunn til å kontakte legen akkurat nå. Går den ikke ned i hevelse om 3-4 uker så ksn du vurdere det. Anonymkode: 6db36...4aa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #9 Del Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Burde jeg kontakte lege i morgen eller bare la det være? Anonymkode: 62e7b...e55 Nei. En liten hoven lymfeknute er helt normalt. Jeg har konstant hovne lymfeknuter rundt halsen og ørene, og er ikke syk for det. Det er bare et tegn på at immunforsvaret ditt jobber, og det er jo bra! Anonymkode: 7121b...43c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #10 Del Skrevet 26. mai 2021 Jeg har en ved øret som jeg kan kjenne hele tiden, kjente den for første gang for to år siden. Den er ca som en liten peanøtt. Den er bevegelig så den spretter fram og tilbake hvis jeg kjenner på den. Jeg har sjekket min hos lege to ganger fordi jeg ble engstelig når jeg kjente den første gangen. Så ble jeg engstelig når den aldri forsvant. Men har fått beskjed om å bare ignorere den. Du kan jo få en lege til å vurdere den da, det ville jeg gjort. Men så er jeg i overkant engstelig å da. Anonymkode: ee2d8...697 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #11 Del Skrevet 27. mai 2021 Jeg får det også om jeg har en øm kvise ved siden av 🙂 det er vanlig å ha ømme lymfekjertler innimellom. Om de vokser og blir store eller du får de flere steder uten noe forklaring så ville jeg sjekket det etter noen uker. Men som sagt, veldig vanlig. Man kan også ha en virusinfeksjon man ikke vet om fordi immunforsvaret fikser det før det bryter ut Anonymkode: b0c8b...0a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #12 Del Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg får det også om jeg har en øm kvise ved siden av 🙂 det er vanlig å ha ømme lymfekjertler innimellom. Om de vokser og blir store eller du får de flere steder uten noe forklaring så ville jeg sjekket det etter noen uker. Men som sagt, veldig vanlig. Man kan også ha en virusinfeksjon man ikke vet om fordi immunforsvaret fikser det før det bryter ut Anonymkode: b0c8b...0a6 Ja, har faktisk en kvise rett ved siden av. Den har roet seg nå, og også lymfekjertelen er mindre og ikke så øm. Kanskje d var bare det da? Føler meg ikke syk heller 😊 Anonymkode: 62e7b...e55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #13 Del Skrevet 27. mai 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Føler meg ikke syk heller 😊 Anonymkode: 62e7b...e55 Dette er det viktigste når man lurer på om man er syk. Er man syk så tviler man som regel ikke på det. Da kjenner man det! Anonymkode: c4c48...ed4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå