Gå til innhold

Dere som bor på steder med mye smitte, tar dere baby med på kjøpesenter og lign?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går jo rundt med munnbind, så kjenner litt på at baby ligger der helt ubeskyttet... har derfor stort sett holdt meg unna til nå, men nå har baby blitt større, smitten mindre og jeg kjenner det begynner å klø litt i shoppingfingrene igjen😄 

Anonymkode: 9d72c...8be

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Ikke eldre barn heller.

Anonymkode: fc602...b3a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Nei. Ikke eldre barn heller.

Mine to eldste har ikke fått gå på shopping på over et halvt år nå, så det føles litt kjipt å holde igjen enda lenger. Nå som smitten er såpass lav tenker jeg det er innafor å ta med baby også, men greit å få litt innspill fra andre i samme situasjon☺️

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mine to eldste har ikke fått gå på shopping på over et halvt år nå, så det føles litt kjipt å holde igjen enda lenger. Nå som smitten er såpass lav tenker jeg det er innafor å ta med baby også, men greit å få litt innspill fra andre i samme situasjon☺️

Ts

Nå er det vel slik at det anbefales å ikke ta med hele slekta på unødvendig shopping. Hold dere hjemme. Shop online. 

Anonymkode: 20de7...242

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Mine unger har ikke vært i en butikk siden i fjor høst en gang. Ville aldri tatt med en baby på et senter med mindre det var absolutt krise, og da kun rett inn på f.eks apoteket, og så rett ut igjen. 

Anonymkode: 58e71...544

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ts

Min eldste har ikke vært i en butikk siden februar 2020. Babyen har aldri vært i en butikk. Det er bare sånn det er 🤷‍♀️

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mine unger har ikke vært i en butikk siden i fjor høst en gang. Ville aldri tatt med en baby på et senter med mindre det var absolutt krise, og da kun rett inn på f.eks apoteket, og så rett ut igjen. 

Anonymkode: 58e71...544

Hvor store er ungene dine? Føler det hadde vært enklere å si nei dersom de var mindre.. mine er 10 og 12 og lengter veldig etter å få handle klær og sånt i fysisk butikk. Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar med babyen, men ikke treåringen. Jeg har munnbind, vi holder avstand, har god håndhygiene og ikke luftveissymptomer. Babyen er i vognen sin og jeg er ikke bekymret for at hun skal bli smittet eller smitte noen. Men treåringen klarer ikke å la være å ta på ting, og vil så veldig gjerne snakke med alt og alle, og jeg syns det er alt for kjipt å måtte begrense henne i det, så med henne unngår vi slike steder. Babyen og jeg er ikke så veldig mye på kjøpesenter, men det hender. 

Anonymkode: 717d8...ff8

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du på kjøpesenter? Kan du ikke heller handle på nett? Bedre for ungen å være med ut i frisk luft, og hvis vi har lært noe av det siste året er det hvor nyttig nettshopping er.

Anonymkode: 8e32c...9b7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, baby er med der jeg skal. Jeg er alene med henne, så når hun trenger klær, ting på apotek, jeg må ha mat osv, så må hun være med. 

Anonymkode: 5bac5...5e1

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor skal du på kjøpesenter? Kan du ikke heller handle på nett? Bedre for ungen å være med ut i frisk luft, og hvis vi har lært noe av det siste året er det hvor nyttig nettshopping er.

Jeg tenkte å ta med mine to eldste på litt etterlengtet «ekte» shopping, etter et år med kjedelig nettshopping. Dette på formiddagen, når det er lite folk på senteret. 

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi bor ikke i smkttemekkaet, så ja, mini har vært med på kjøpesenter og butikker flere ganger. 

Anonymkode: 13c33...40e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, det er så nyttig med nettshopping at plutselig har man ikke annet valg fordi de lokale butikkene må legges ned siden alle handler på nett! Kjedelig når du trenger noe samme dag. #handlelokalt 

Anonymkode: 4d67c...1ac

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Min eldste har ikke vært i en butikk siden februar 2020. Babyen har aldri vært i en butikk. Det er bare sånn det er 🤷‍♀️

Hæææ er det noen barn som ikke har vært på butikk siden koronaen startet? 

Anonymkode: 17cb8...4d4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Går omtrent daglig på butikken med ettåringen. Bor i Bergen. 

Anonymkode: 75957...d82

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bor i en by som ble brått nedstengt i helga pga mye smitte. Kjøpesenteret er jo i og for seg stengt, men matbutikk, apotek, kiosk og blomsterhandel, i tillegg til serveringssteder som kan tilby take-away, er oppe. Hadde med 2,5-åringen min i vogn dit i dag, var på vei hjem fra 2-årskontroll, og senteret er på vei hjem. Vi var på apoteket og kun det, så gikk vi hjem igjen :) følte meg trygg på det, var ikke akkurat mye folk der. Var der 10 minutter etter at de åpnet. 

Anonymkode: bd2e7...77f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg går jo rundt med munnbind, så kjenner litt på at baby ligger der helt ubeskyttet... har derfor stort sett holdt meg unna til nå, men nå har baby blitt større, smitten mindre og jeg kjenner det begynner å klø litt i shoppingfingrene igjen😄 

Barnet blir jo ikke beskyttet av munnbindet. Dessuten er c19 vesentlig mindre farlig for barnet og babyen enn det ville være å leve lenge under denne totalt mangelen på frihet. Før visste vi, med sikkerhet, at vår frihet var verdt å dø for. Nå lar vi regjeringen bytte bort all vår frihet mot å unngå en 1% sjanse for død. Det er en virkelig dårlig byttehandel.

Jeg ser null poeng i å unngå smitte. Fortsetter dette er jo eksistensen vår bortkastet. Særlig babys. Han eller hun skal uansett i løpet av sitt liv få c19 mange ganger.

Anonymkode: c0055...bf6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hvor store er ungene dine? Føler det hadde vært enklere å si nei dersom de var mindre.. mine er 10 og 12 og lengter veldig etter å få handle klær og sånt i fysisk butikk. Ts

Trodde det var dine shoppefingre som klødde. Plutselig er det ungene sine? 

Anonymkode: e7224...e41

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hæææ er det noen barn som ikke har vært på butikk siden koronaen startet? 

Anonymkode: 17cb8...4d4

Jeg er visst verdens kjipeste mamma som har vært så restriktiv når det gjelder butikk og handling med barn😅 så nå tenkte jeg å være litt kul og laidback mor, og ta dem med alle tre på en liten time formiddagsshopping på senteret her, som et lite unntak fra de strenge reglene😂

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tar med ungene og baby på de lokale butikkene, her har det så og si nesten ikke vært noe smitte (bare innreisefolk som er i karantene). 

Kjøpesenteret ligger i byen en god kjøretime unna, har ikke vært der siden koronaen startet. 

Anonymkode: 85dd8...7fa

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...