Gå til innhold

Noen som har blitt positivt overrasket over karakter på eksamen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har det skjedd deg at du har trodd du har levert en dårlig oppgave, og blitt positivt overrasket over karakteren? Eller stemmer følelsen din som oftest? 

Anonymkode: 4545a...330

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, flere ganger. I fjor trodde jeg 2 ganger jeg skulle få E eller stryk, fikk C på begge eksamenene. 

Anonymkode: ab8df...c60

AnonymBruker
Skrevet

Skulle ha fysikk muntlig og var sikker på at jeg ville få 4, men jeg fikk 5, og de sa at jeg ville fått 6 om jeg ikke hadde sagt en liten feil på en formel.

Anonymkode: d9a10...603

AnonymBruker
Skrevet

Stort sett alltid. 

Anonymkode: f9919...d0f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, før jul var jeg usikker på ståkarakter, da jeg hadde et lite privat helvete på hjemmebane og fikk knapt jobbet med eksamenen. Det samme nå i vår. Begge karakterene føltes egentlig som nesten en toppkarakter. Hvertfall B. 

Anonymkode: aa1c5...e5f

AnonymBruker
Skrevet

Strøk to ganger på et fag i regnskap - bestemte meg for å prøve en siste gang, og siktet ikke høyere enn E, eller maks D...fikk A! Jeg ble sjokkert, rett og slett siden jeg følte meg så utrolig usikker når jeg leverte inn eksamen. Denne karakteren er absolutt ingen god representasjon av hva jeg kan når det kommer til regnskap, men så søker jeg heller ikke på slike jobber. 

Anonymkode: 9969a...53f

Skrevet

Har mange ganger blitt positivt overrasket. Mange flere ganger enn jeg har blitt negativt overrasket!

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Strøk to ganger på et fag i regnskap - bestemte meg for å prøve en siste gang, og siktet ikke høyere enn E, eller maks D...fikk A! Jeg ble sjokkert, rett og slett siden jeg følte meg så utrolig usikker når jeg leverte inn eksamen. Denne karakteren er absolutt ingen god representasjon av hva jeg kan når det kommer til regnskap, men så søker jeg heller ikke på slike jobber. 

Det kan godt være at du kan mer enn du tror! 

Kan jeg spørre hvor du studerer/studerte? 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ja, trodde jeg skulle stryke eller få en kjempedårlig karakter, men fikk B :) 

Anonymkode: c1da5...f91

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er jo som regel vanskelig å fake høy kompetanse i en skriftlig eksamenssituasjon. På den andre siden kan ting som lite søvn, hodepine etc kan føre til at man underpresterer (snakker først og fremst om skoleeksamen er når man bare har noen timer på seg). 

Du fikk den A'en sannsynligvis fordi du fortjente den i forhold til de spørsmålene du fikk på eksamenen. 

Anonymkode: 96580...9f1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også blitt positivt overrasket mange ganger. Særlig de første årene i løpet av Bachelorgraden. Etter hvert blir man som regel litt flinkere på å vite hvor man ligger. Har fått positive overraskelser senere også, men da har det som regel vært en karakter i forskjell, og ikke mange. 

Anonymkode: 96580...9f1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror som regel jeg skal få B eller C, men får ofte A...  Heldigvis sjeldent det går andre veien, at jeg tror det skal gå bra også går det dårlig. 

Anonymkode: 1a73d...fe0

Skrevet

Om jeg føler jeg har gjort det dårlig, så går det som oftest dårlig, men tror det er fordi jeg vet ca hvor jeg ligger når jeg leverer en eksamen. Men det har hendt at jeg har blitt positivt overrasket. Har flere ganger trodd at jeg ender på C eller D men får B eller A isteden. 

Nå venter jeg på svar på alle eksamener fra dette semesteret. Den ene føler jeg er veldig bra, så der går det sikkert dårlig. :sprettoy:

AnonymBruker
Skrevet

Ja, fikk A på en eksamen som jeg trodde jeg ville stryke på 

Anonymkode: 49241...818

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg vet selv sånn ca hvilket nivå jeg ligger på.

Anonymkode: 2faee...e89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...