Gå til innhold

Finnes det forhold med absolutt ingen sjalusi?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min finnes ikke sjalu en plass. Greit nok det, men da en kompis av han (som ikke jeg kjenner) tar meg på puppene eller en fyr på fest legger helt åpenlyst ann på meg og følger deretter opp med snapper, så hadde det helt ærlig vært fint å se bittelitt reaksjon. Ikke at han skulle lange noen scene eller banke de, men kanskje gitt litt tegn om at jeg tilhører han? 

Anonymkode: 32903...2ca

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trikset for å ikke bli sjalu er nok å akseptere at man til syvende og sist ikke eier noen, og leve i øyeblikket med full tiltro til at det som skjer skjer av en grunn og bare ta det som det kommer.

Anonymkode: 373a3...264

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir ikke sjalu. Kjæresten har prøvd ut å teste meg ved å la pene unge damer legge an på ham, og fortelle om damer som har kasta blikk etter ham. Jeg har ca 0 reaksjon. Er redd for å miste ham, men ikke til ei anna dame. Jeg er ikke opptatt av hva andre damer mener om ham. Eneste er praktisk at det booster egoet hans litt at han har draget. 

Anonymkode: b43d0...713

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Samboeren min finnes ikke sjalu en plass. Greit nok det, men da en kompis av han (som ikke jeg kjenner) tar meg på puppene eller en fyr på fest legger helt åpenlyst ann på meg og følger deretter opp med snapper, så hadde det helt ærlig vært fint å se bittelitt reaksjon. Ikke at han skulle lange noen scene eller banke de, men kanskje gitt litt tegn om at jeg tilhører han? 

Jeg skulle ønske både du og han reagerte på den åpenbare sextrakasseringen, om ikke annet. Du er ikkeen eiendel, men du er et menneske.

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Jeg aner ikke om jeg har det i meg. I løpet av 23 år med eksen,  opplevde jeg ikke en eneste gang at noen la an på henne.  Jeg hadde på en måte likt å få bekreftet at hun var attraktiv, og det hadde hun sikkert hatt godt av selv også.  

Anonymkode: e9d48...9fb

AnonymBruker
Skrevet

Ingen sjalusi hos oss.

Men om han hadde observert det du beskriver ville han reagert kraftig, uansett om det var meg, ei venninne eller en ukjent kvinne som ble utsatt for det. 

Det er noe feil hvis kvinner er lært opp til at det er sjalusi fra kjæreste som skal til for å stoppe seksuell trakassering. 

Anonymkode: ab7c6...039

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min har aldri noen gang vert sjalu. Ikke en gang da en full kompis prøvde å kysse meg. Viser det på en måte som har fått meg til å føle lite verdsatt.  Jeg har kjent på litt sjalusi noen ganger, men aldri nå lenger. Jeg er ikke redd for å miste han, holder sammen for barna. 

Litt sjalusi kan vere sunt så lenge det ikke går over til for mye.  Men å kjenne på at kjæresten er redd for å miste deg er jo fint.  

Anonymkode: 6b5da...e00

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min var intenst sjalu i starten. Han så alt og alle nær oss som en konkurranse. Det var veldig slitsomt. Sia jeg ikke er sjalu i det hele tatt, blei det veldig kontrast. Han følte nok at jeg kanskje ikke brydde meg så mye. Så jeg viste sårbarhet overfor ham, i andre situasjoner. Det hjalp. 

Anonymkode: b43d0...713

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min eks var aldri sjalu, men det var jo fordi han trodde jeg ikke kunne få noen annen eller at han var så bra at jeg aldri kom til å gå fra han uansett. Stemte ikke helt da. 

Anonymkode: 0285e...81f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Svartfugl skrev (7 timer siden):

Jeg skulle ønske både du og han reagerte på den åpenbare sextrakasseringen, om ikke annet. Du er ikkeen eiendel, men du er et menneske.

Jeg reagerte på det! Sendte en mld til han som gjorde det dagen etter og sa klart fra at slik oppførsel ble ikke akseptert. Han la seg flat og beklagde heldigvis. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg finnes ikke sjalu, og har opplevd at menn har testet meg opp igjennom, og lurer på om de kanskje har følt jeg ikke har brydd meg nok. Men jeg har vært for umoden til å skjønne det eller til å ta den samtalen. Jeg forsto at jeg ble testet, men jeg forsto ikke at noen kanskje ville se litt sjalusi. Jeg trodde det bare var en positiv egenskap at jeg ikke var det.

Er veldig opptatt av at menn ikke skal være sjalu, så velger jo litt ut fra det og har bare vært i forhold fri for sjalusi. 

Men synes det er greit å legge armen rundt og beskytte eller til og med markere litt revir iblant, når det kommer fra et annet sted enn sjalusi. Flere jeg har vært sammen med blir nærmest stolte når jeg blir lagt an på, og av at det er de som får tar meg med hjem etterpå. 

Anonymkode: 606ec...a73

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg tipper fraværet av reaksjon skyldes at han rett og slett er trygg på deg og ikke tror at du kommer til å forlate han bare fordi du blir lagt an på eller tatt på puppene av en fremmed person (som for øvrig er hen helt idiotisk ting å gjøre). Du tilhører ikke han, han vet det, men stoler fortsatt på at du vil være trofast.

Er ikke det flott da? Alle forhold burde være sånn spør du meg.

• Liker 2
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Jeg var veldig sjalu før, men har blitt mye tryggere på meg selv med årene. Det var først da jeg innså at jeg kan klare meg helt fint alene at sjalusien slapp taket. Strengt tatt er forholdet blitt mye bedre etter at jeg endret tankegang fra «jeg kan ikke leve uten deg» til « jeg er sammen med deg fordi jeg elsker å være med deg» 

AnonymBruker
Skrevet

Lar du folk tafse på deg med vilje for å gjøre han sjalu? 

Anonymkode: 9afee...de7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri vært sjalu om mannen min få litt oppmerksomhet av andre, eller når han ser litt ekstra på en annen. Og det samme gjelder for han, så vi har ikke noe sjalusi i vårt forhold.  Vi er trygge på oss selv og hverandre.

Når jeg eller han ser noen vi syns et tiltrekkende på en eller annen måte, så pleier vi å snakke om det. Som "så du han/hun der? Han/hun var... eller han/hun hadde pen/sexy.."  Men så er vi begge bifile.  Så er litt slitsomt å skulle bli sjalu, syns vi da.

MEN jeg kan bli fryktelig sjalu om noen av vennene eller søsteren min har fått noe råflott av kjæresten ellernoe. Eller har tatt seg råd til å kjøpe fancy sko, klær, veske, interiør...

Så er ikke det at jeg ikke kan bli sjalu.

Anonymkode: 6f11e...3a5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg reagerte på det! Sendte en mld til han som gjorde det dagen etter og sa klart fra at slik oppførsel ble ikke akseptert. Han la seg flat og beklagde heldigvis. 

Bra!❤ Men hva sier det om typen din at han tydeligvis synes det er greit at du blir behandlet slik? 

• Liker 1
Skrevet

Ingen sjalusi hos oss. Som kjæresten sier "hvorfor skal jeg bli sjalu, jeg vet jo at du er min uansett". Hadde ikke likt om noen kysset meg liksom men jeg oppsøker heller ikke sånt når jeg er i forhold. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lar du folk tafse på deg med vilje for å gjøre han sjalu? 

Anonymkode: 9afee...de7

Nei, i alle dager hva tror du? 
Han som gjorde det, gjorde det helt plutselig. Ble mildt sagt sjokkert og gikk derfra. Ga beskjed i ettertid at slik oppførsel ikke er akseptert. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Svartfugl skrev (32 minutter siden):

Bra!❤ Men hva sier det om typen din at han tydeligvis synes det er greit at du blir behandlet slik? 

Han bare lo da det skjedde, men han skjønte jo at det ikke var greit i ettertid da han så jeg var fly forbannet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg er ikke sjalu, jeg finner slikt mer underholdende. Det er gøy å se på, fordi jeg kjeder meg veldig i min hverdag. Det er litt ironisk for andre mennesker bruker meg for å skape spenning i sitt eget liv, og så har jeg sett alt de gjør før og hørt alt de gjør før. Men det er gøy å se på hvor innbilske andre mennesker er, at de gjør masse rare ting bare for bekreftelser. Nå har mannen også vært "utro" noen ganger, men det var etter jeg sa til han at han skulle slutte å plage meg og heller finne seg noen å pule på. "MEN DU SA Det jOOOOO...", ok, jeg sa det jo ... Men så lange jeg er den som betyr noe og jeg vet jeg er den som betyr noe. Ikke de andre. 

Anonymkode: 7f3b8...936

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...