AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #1 Skrevet 25. mai 2021 Hvor tidlig merket dere første tegnene/symptomene på ADHD hos barnet deres? Anonymkode: 9c5e7...7e4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #2 Skrevet 25. mai 2021 Merket noe var anerledes fra fødselen. Ekstremt våken, sterk fysisk og tidlig ute motorisk (løftet hodet fra fødselen av blant annet), mye energi, veldig lite søvn. Anonymkode: 9f946...24d
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #3 Skrevet 25. mai 2021 Har merket det fra fødsel her også. Mye det samme som over, samt tidlig nysgjerrig og oppvakt. Alltid blid og fornøyd, til tross for lite søvn. Men har ikke vært unormalt aktiv, litt urolig og rastløs i enkelte situasjoner, men ikke mer enn barn flest. Anonymkode: 3e84e...3d8
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #4 Skrevet 26. mai 2021 Merket dere noe ifbm amming? Har en liten en på 7 mnd som ikke er helt som sine to eldre søsken. Merker det mye ifbm amming, klarer ikke å konsentrere seg om puppen og ligger bare å spreller. I tillegg er babyen svært motorisk utviklet, aktiv og på en måte litt "annerledes" enn de to eldre søsknene. Kan jo være at personlighetstypen bare er helt annerledes, og babyen har mye mer energi. TS Anonymkode: 9c5e7...7e4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #5 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Merket dere noe ifbm amming? Har en liten en på 7 mnd som ikke er helt som sine to eldre søsken. Merker det mye ifbm amming, klarer ikke å konsentrere seg om puppen og ligger bare å spreller. I tillegg er babyen svært motorisk utviklet, aktiv og på en måte litt "annerledes" enn de to eldre søsknene. Kan jo være at personlighetstypen bare er helt annerledes, og babyen har mye mer energi. TS Anonymkode: 9c5e7...7e4 Dette med amming er jo normalt, kan være mange grunner til det. Min på 16 mnd har også vært veldig tidlig ute motorisk, men har da aldri tenkt at han har adhd av den grunn.. Noen barn er mer aktive enn andre og begge deler er normalt. Selvfølgelig kan barnet få diagnosen etterhvert selvom det du beskriver er helt normalt nå. Gjør deg selv en tjeneste, og ikke prøv å diagnotisere et barn på 7 mnd.. Jeg har sett få symptomer på min, på små irrelevante ting, men jeg tenker overhode ikke på at det må være en diagnose. Husk at barn er forskjellige, også selvom de er søsken... Anonymkode: 88043...7d9
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #6 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette med amming er jo normalt, kan være mange grunner til det. Min på 16 mnd har også vært veldig tidlig ute motorisk, men har da aldri tenkt at han har adhd av den grunn.. Noen barn er mer aktive enn andre og begge deler er normalt. Selvfølgelig kan barnet få diagnosen etterhvert selvom det du beskriver er helt normalt nå. Gjør deg selv en tjeneste, og ikke prøv å diagnotisere et barn på 7 mnd.. Jeg har sett få symptomer på min, på små irrelevante ting, men jeg tenker overhode ikke på at det må være en diagnose. Husk at barn er forskjellige, også selvom de er søsken... Anonymkode: 88043...7d9 Glemte å nevne at barnet mitt er ekstremt aktiv, ikke klarer sitte stille og må pille på alt/være rampete, men noen barn er bare det uten at det trenger å være unormalt eller en diagnose der. Anonymkode: 88043...7d9
Blue81 Skrevet 26. mai 2021 #7 Skrevet 26. mai 2021 Min jente hadde et ekstremt søvnbehov,så hun passet ikke helt inn i det med lite søvn. Men ellers ble hun veldig fort flink motorisk, og hadde mye energi når hun var våken. Hun var ikke noe særlig glad i kos,fikk kun kose når hun skulle sove. Hun kunne heller ikke leke lenge med samme leke,og trivdes best med litt' lekekaos' rundt seg.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #8 Skrevet 26. mai 2021 Eneste babyen jeg har opplevd som sleit hull i knærne på sparkebukser. Full fart! Anonymkode: 1898e...aa2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #9 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Dette med amming er jo normalt, kan være mange grunner til det. Min på 16 mnd har også vært veldig tidlig ute motorisk, men har da aldri tenkt at han har adhd av den grunn.. Noen barn er mer aktive enn andre og begge deler er normalt. Selvfølgelig kan barnet få diagnosen etterhvert selvom det du beskriver er helt normalt nå. Gjør deg selv en tjeneste, og ikke prøv å diagnotisere et barn på 7 mnd.. Jeg har sett få symptomer på min, på små irrelevante ting, men jeg tenker overhode ikke på at det må være en diagnose. Husk at barn er forskjellige, også selvom de er søsken... Anonymkode: 88043...7d9 Jeg er helt enig i at det alt for tidlig å sette en diagnose, og forsøker å slå meg til ro med at baby er bare mer aktiv, annen personlighet osv. Alikevel så grubler jeg så mye på det kan være noe, sikkert veldig tåpelig, men bekymrer meg dessverre en del over dette. TS Anonymkode: 9c5e7...7e4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #10 Skrevet 26. mai 2021 Hvis verken du, far eller eldre søsken har ADHD, så ville jeg tatt det med ro. Det er mer sannsynlig at tredjemann bare har en mer aktiv personlighet. Anonymkode: a20ea...98c
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #11 Skrevet 26. mai 2021 Dette lurer jeg også noe på. Vi har ei på 5 som har nesten alle tegn, både jeg og min far har adhd. Hun sover godt om natten men bruker ofte lang tid på å slå seg til ro om kveldene. Når skal man vurdere å utrede er da mitt spørsmål? Hun jabber konstant, temperament så det duger, vimser så mye at hun sliter med å få på seg klær, blir ikke fysisk sliten og klarer ikke sitte stille. Men hun klarer å sitte å se på tv og hun klarer å sitte en stund å konsentrere seg om ting hun liker som male, perler og så videre. Anonymkode: 862b1...209
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå