mannor Skrevet 25. mai 2021 #1 Skrevet 25. mai 2021 Jeg er en ressurssterk mann med en god jobb, egen leilighet og ellers alt på plass i livet, med et unntak; en partner. Det har blitt veldig mange dater opp igjennom årene, men det ender sjelden opp med noe forhold. Jeg har kun hatt to seriøse forhold i livet; begge varte i litt over ett år. Det jeg ofte får høre er at jeg er «veldig hyggelig og empatisk», men at de ikke er «forelsket» i meg. Mange er veldig interessert i meg i starten, men når det kommer til stykket, trekker de seg unna meg. Det ser ut som om jeg er vanskelig å mislike, men umulig å elske. Hva er forklaringen? Er det noe galt med meg? Alle rundt meg etablerer seg og jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke lykkes. Finnes det håp?
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #2 Skrevet 25. mai 2021 Mulig at du rett og slett er for snill. Å være empatisk er en veldig god egenskap men om du har en tendens til å gi hele tiden så kan den ansre oppleve at den ikke vil klare å gjengi det du gir. Mitt råd er å ikke være redd for å gi litt motstand, sei hva du mener selv om den andre er uenig, fokuser på å holde deg i din egen energi først og fremst ikke la den andres energi bli din. Anonymkode: 5d1b5...82d 2
Tor P Skrevet 25. mai 2021 #3 Skrevet 25. mai 2021 Noe det tok meg litt tid å forstå: De gode egenskapene som gjør at noen vil VÆRE i et forhold med deg er ikke de samme egenskapene som gjør at noen får lyst til Å BLI sammen med deg in the first place. Å være snill og empatisk er egenskaper som gjør deg til en bra kjæreste er ikke de som vil få deg inn i forholdet til å begynne med. Da gjelder mer (mitt inntrykk ihvertfall) en riktig balanse av selvsikker og vise sårbarhet, humor, interesse og mystikk. Ikke bare enkelt å finne frem til (og jeg, som nok har vært litt som du er tidligere) driver fortsatt å føler meg frem til den riktige miksen. Sjekk ut Wing Girl method/Marni the winggirl på YouTube for noen gode råd! Lykke til! PS: Det ordner seg! 5
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #4 Skrevet 25. mai 2021 Er kvinne og opplever nøyaktig det samme. Er for snill og empatisk, det blir kjedelig og for lite motstand har jeg fått høre. Er dog på utkikk etter en sånn mann som deg, så jeg hadde blitt happy av en date med deg ikke endre deg for å bli valgt, vent heller og bli valgt for akkurat den du er! Tenker at det kanskje er vanskeligere for oss å treffe noen, men når vi først gjør det så er det noe varig og ekte. Anonymkode: 44377...5fa 3
mannor Skrevet 25. mai 2021 Forfatter #5 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er kvinne og opplever nøyaktig det samme. Er for snill og empatisk, det blir kjedelig og for lite motstand har jeg fått høre. Er dog på utkikk etter en sånn mann som deg, så jeg hadde blitt happy av en date med deg ikke endre deg for å bli valgt, vent heller og bli valgt for akkurat den du er! Tenker at det kanskje er vanskeligere for oss å treffe noen, men når vi først gjør det så er det noe varig og ekte. Anonymkode: 44377...5fa Det er mulig du har rett i det 🙂 Jeg savner å bli elsket for den jeg er... 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #6 Skrevet 25. mai 2021 3 minutter siden, mannor said: Det er mulig du har rett i det 🙂 Jeg savner å bli elsket for den jeg er... Ja. Jeg holdt på i 2 år å være hard to get og mer tilsynelatende kald, det funket som bare det med å tiltrekke meg menn, men hadde hele tiden en smerte på innsiden siden jeg jo ikke var meg selv. Så alt i alt endte jeg opp enda mer ensom. Er så mye bedre nå som jeg har godtatt og bestemt meg for å være akkurat den jeg er, og om det er for kjedelig og forutsigbart er jeg heller alene til jeg finner noen som setter pris på det. Jeg tror ikke veien til lykke er å pønske ut veier til å imøtekomme andres behov bedre og bli bedre likt og mer spennende, for du utsletter deg selv i prosessen. Start med å være glad i og sett pris på deg selv, det er ikke bare PK men en sannhet. Anonymkode: 44377...5fa 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #7 Skrevet 25. mai 2021 Synes heller ikke at du skal forandre deg for noen, men det er alltid noe man kan forbedre med seg selv og nye sider man kan oppdage. Og om du kjenner deg igjen i at du føyer deg lett, unngår uenigheter, unngår å vøre ærlig fordi du er redd for å såre osv så er det jo bare bra for deg og et eventuelt forhold om du tørr å vise disse sidene mer og ikke er redd for å si hva du mene/gi litt motstand. Du sier ikke noe om alder men min erfaring er at damer setter mer og mer pris på empati hos en mann. Hvis du i tillegg kan være åpen og nyskjerrig så vil jeg tro du kommer til å finne noen som verdsetter deg høyt. Anonymkode: 5d1b5...82d
Eryn Skrevet 25. mai 2021 #8 Skrevet 25. mai 2021 Hvis du har vært i to forhold som begge varte i over 1 år, så er jo det et godt tegn på at du har det som skal til for å være i et forhold. Det finnes selvfølgelig flere fisk i havet! 😉 Hva var grunnen til at disse forholdene ble avsluttet? Hvor gammel er du?
mannor Skrevet 25. mai 2021 Forfatter #9 Skrevet 25. mai 2021 Eryn skrev (5 minutter siden): Hvis du har vært i to forhold som begge varte i over 1 år, så er jo det et godt tegn på at du har det som skal til for å være i et forhold. Det finnes selvfølgelig flere fisk i havet! 😉 Hva var grunnen til at disse forholdene ble avsluttet? Hvor gammel er du? Er 38. Jeg kan ikke si så mye om hvorfor de tok slutt, men for meg bare forsterker det forestillingen om at jeg ikke fungerer i forhold over tid. Damer blir lei av meg.
Eryn Skrevet 25. mai 2021 #10 Skrevet 25. mai 2021 mannor skrev (Akkurat nå): Er 38. Jeg kan ikke si så mye om hvorfor de tok slutt, men for meg bare forsterker det forestillingen om at jeg ikke fungerer i forhold over tid. Damer blir lei av meg. Menn og kvinner er svært forskjellige på alle tenkelige måter (mer eller mindre), og det å leve i et forhold over tid er som oftest krevende. Mange par sliter m kommunikasjon og har ulike måter å formidle behov og ønsker. Jeg vil tro at du rett og slett ikke har funnet din rette match ennå, eller at det kan være ting som du må jobbe med for at et forhold skal fungere. Og det kan være ting som sikkert dine tidligere partnere har formidlet til deg? Vi kan alle jobbe med oss selv, våre svakheter (som vi alle har), uten at vi skal forandre den personen vi er, hvis du skjønner hva jeg mener?
mannor Skrevet 25. mai 2021 Forfatter #11 Skrevet 25. mai 2021 Eryn skrev (3 minutter siden): Menn og kvinner er svært forskjellige på alle tenkelige måter (mer eller mindre), og det å leve i et forhold over tid er som oftest krevende. Mange par sliter m kommunikasjon og har ulike måter å formidle behov og ønsker. Jeg vil tro at du rett og slett ikke har funnet din rette match ennå, eller at det kan være ting som du må jobbe med for at et forhold skal fungere. Og det kan være ting som sikkert dine tidligere partnere har formidlet til deg? Vi kan alle jobbe med oss selv, våre svakheter (som vi alle har), uten at vi skal forandre den personen vi er, hvis du skjønner hva jeg mener? Jeg forstår godt hva du mener. Problemet mitt er vel at jeg ikke tror at dette kan endre seg for mitt vedkommende.
Eryn Skrevet 25. mai 2021 #12 Skrevet 25. mai 2021 mannor skrev (2 minutter siden): Jeg forstår godt hva du mener. Problemet mitt er vel at jeg ikke tror at dette kan endre seg for mitt vedkommende. Hvor gamle er de du dater?
mannor Skrevet 25. mai 2021 Forfatter #13 Skrevet 25. mai 2021 Eryn skrev (2 minutter siden): Hvor gamle er de du dater? +- fem år
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #14 Skrevet 25. mai 2021 mannor skrev (23 minutter siden): Er 38. Jeg kan ikke si så mye om hvorfor de tok slutt, men for meg bare forsterker det forestillingen om at jeg ikke fungerer i forhold over tid. Damer blir lei av meg. Ikke la dette bli en selvoppfyllende profeti eller innta en offerrolle. Hvis du synes det er interessant å være med deg selv vil du finne en dame som synes det er interessant også. Du er fortsatt ung, og kommer til å finne noen igjen. Anonymkode: 5d1b5...82d 3
Eryn Skrevet 25. mai 2021 #15 Skrevet 25. mai 2021 mannor skrev (6 minutter siden): +- fem år Det er bra! Ikke gi opp, det finnes masse damer der ute som også leter etter en partner. Har du reflektert over hva dine styrker er? Og svakheter? Å være trygg på den man er vil ofte være til stor hjelp når man dater. Og ikke minst; hvilke kvaliteter ønsker du fra en partner? 1
mannor Skrevet 25. mai 2021 Forfatter #16 Skrevet 25. mai 2021 Eryn skrev (1 minutt siden): Det er bra! Ikke gi opp, det finnes masse damer der ute som også leter etter en partner. Har du reflektert over hva dine styrker er? Og svakheter? Å være trygg på den man er vil ofte være til stor hjelp når man dater. Og ikke minst; hvilke kvaliteter ønsker du fra en partner? Synes selv at jeg vet hva jeg er god på, og hva jeg ikke er så god på. Og ja, jeg vet godt hvilke kvaliteter og verdier jeg ser i hos en kvinne.
Eryn Skrevet 25. mai 2021 #17 Skrevet 25. mai 2021 mannor skrev (1 minutt siden): Synes selv at jeg vet hva jeg er god på, og hva jeg ikke er så god på. Og ja, jeg vet godt hvilke kvaliteter og verdier jeg ser i hos en kvinne. Det er bra! Da har du kommet på god vei. For meg er de viktigste egenskapene hos en mann dette: - Godt humør. Humor, kunne tulle om ting. - Ærlig. Å lyve er karakterdrap. - Empatisk og snill. - Generøs. Gjerrige folk er avtennende. - Like fysisk kontakt. - Åpen og like å snakke. - Ha integritet og selvsikkerhet, seriøs ift de viktige tingene i livet. - Sosiale antenner. - Smart, god allmennkunnskap. - Ha egne interesser/ hobbyer og meninger. - Stole på sin partner/ ikke sykelig sjalu. Ja det ble litt langt, men tenkte bare gi et eksempel som du kan sammenligne med 😉😊 1
Tor P Skrevet 26. mai 2021 #18 Skrevet 26. mai 2021 Leser en bok som jeg allerede nå kan anbefale deg, TS: "Models" av Mark Manson. Kom som en antitese til forferdelige sjekkebøker og handler mer om selvutvikling enn noe annet. Verdt å lese! (eller skaffe på Audible som jeg har gjort...) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå