AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #1 Skrevet 25. mai 2021 Jeg har søkt fire ganske lukrative stillinger i helse i Oslo og fått oppringning før fristen er ute om å komme på intervjuer på alle sammen. Er det normalt det da? Jeg trodde jeg skulle slite skikkelig med å finne jobb, men blir "nedringt" og disse stillingene er det jo flere hundre som søker på.. er jo veldig glad for det, men trodde ikke det var så lett? Sist jeg var jobbsøker så tok det 6 mnd før jeg fikk noe svar på noen av de sikkert 30 søknadene mine. Anonymkode: bdb37...356
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #2 Skrevet 25. mai 2021 Helt unormalt. Du må være noe HELT for deg selv og over alle andre. Anonymkode: f4bda...48d 12
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #3 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt unormalt. Du må være noe HELT for deg selv og over alle andre. Anonymkode: f4bda...48d Var det ironisk eller ? Anonymkode: bdb37...356
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #5 Skrevet 25. mai 2021 Tja. Målet er vel å få jobbtilbud og ikke bare jobbintervju. Du får heller komme tilbake om du skulle få jobbtilbud på alle de mangfoldige lukrative jobbene du søker på. Anonymkode: 9fba2...b87 5
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #6 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tja. Målet er vel å få jobbtilbud og ikke bare jobbintervju. Du får heller komme tilbake om du skulle få jobbtilbud på alle de mangfoldige lukrative jobbene du søker på. Anonymkode: 9fba2...b87 Mangfoldige? Det er fire stykker. Trenger ikke være blærete mot meg? Jeg stiller bare et reelt spørsmål. Jeg vet jo godt at jobb intervju ikke betyr jobbtilbud. Så hold deg til det jeg spør om. Anonymkode: bdb37...356 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #7 Skrevet 25. mai 2021 Det kommer anpå markedet. Dersom det er litt «støvsugd» for folk innen helse (som det gjerne er i disse koronatider), så skjønner jeg godt at de prøver å «kuppe» folk med relevant kompetanse. Hilsen jobbspesialist. Anonymkode: 69d6a...5e6
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #8 Skrevet 25. mai 2021 Det er normalt å kontakte attraktive personer før fristen er ute om det haster å få noen på plass, og man konkurrerer med andre arbeidsplasser om de samme folka. Jeg vil tro at dersom du feks har norsk navn, har gode karakterer, har relevant erfaring, (eller er funksjonshemmet om det er ei sånn kvote som skal fylles) - så er du attraktiv nok til at du vil oppleve det lettere enn gjennomsnittlig å få intervju. Anonymkode: 2c14d...b5a
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #9 Skrevet 25. mai 2021 Ja, det høres normalt ut. Det er bare snakk om fire stillinger. Og det innen helse. En sektor som skriker etter mer kompetanse nå. Anonymkode: de828...d50
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #10 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det høres normalt ut. Det er bare snakk om fire stillinger. Og det innen helse. En sektor som skriker etter mer kompetanse nå. Anonymkode: de828...d50 Jeg trodde det var vanskelig å få jobb i helse. Jeg kjenner flere som går gått årevis uten å få noe større faste stillinger. Der de går på 20 og 30% stillinger i flere år og noen har måttet omskolere Seg fordi det ikke er jobb å få for dem til å leve av... Men da har det endret seg i det siste da kanskje. Trodde spesielt Oslo var vanskelig siden det er veldig mange mennesker som søker der. Anonymkode: bdb37...356
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #11 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det kommer anpå markedet. Dersom det er litt «støvsugd» for folk innen helse (som det gjerne er i disse koronatider), så skjønner jeg godt at de prøver å «kuppe» folk med relevant kompetanse. Hilsen jobbspesialist. Anonymkode: 69d6a...5e6 Ja, kanskje det er derfor ja. Koronatiden. Flaks med den sånn sett da Anonymkode: bdb37...356
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #12 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg trodde det var vanskelig å få jobb i helse. Jeg kjenner flere som går gått årevis uten å få noe større faste stillinger. Der de går på 20 og 30% stillinger i flere år og noen har måttet omskolere Seg fordi det ikke er jobb å få for dem til å leve av... Men da har det endret seg i det siste da kanskje. Trodde spesielt Oslo var vanskelig siden det er veldig mange mennesker som søker der. Anonymkode: bdb37...356 Er du vittig? Alt med puls, to armer og to bein får jobb innen helse nå. Jeg kjenner ingen i så små stillinger (med mindre det er selvvalgt). Anonymkode: ee494...04f 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #13 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg trodde det var vanskelig å få jobb i helse. Jeg kjenner flere som går gått årevis uten å få noe større faste stillinger. Der de går på 20 og 30% stillinger i flere år og noen har måttet omskolere Seg fordi det ikke er jobb å få for dem til å leve av... Men da har det endret seg i det siste da kanskje. Trodde spesielt Oslo var vanskelig siden det er veldig mange mennesker som søker der. Anonymkode: bdb37...356 Om du har fått 4 intervjuer på rappen, før fristen, så er det sannsynlig markedet og ikke deg 😬. Uff, det hørtes fælt ut å si det sånn. Men ja, med mindre du er overkvalifisert/«går ned i stilling» og de får mer kompetanse enn de betaler for (i forhold til andre søkere) så er det nærliggende å tenke at det er litt manko på kvalifisert personell. Anonymkode: 69d6a...5e6 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #14 Skrevet 25. mai 2021 Hvis du er god til å skrive en spisset søknad og CV, har akkurat de kvalifikasjonene de ser etter.. Så tror jeg nok at de er kjapt ute med å ringe deg for et intervju så du ikke glipper for dem til en konkurrent. Det er derfor det er så viktig å skrive en skikkelig god søknad som skiller seg ut fra mengden. Nå har jeg bare søkt på én og én jobb om gangen men får uten unntak telefon svært raskt, fordi jeg legger ned godt arbeid i en spisset søknad. Jeg tenker nok at du er veldig interessant for dem, og trolig ikke unormalt at du får rask tilbakemelding på søknaden din. Du har sannsynligvis en mye mer verdifull kompetanse nå enn da du var jobbsøker sist? Anonymkode: e82ba...316
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #15 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er du vittig? Alt med puls, to armer og to bein får jobb innen helse nå. Jeg kjenner ingen i så små stillinger (med mindre det er selvvalgt). Anonymkode: ee494...04f Vittig? Altså morsom? Nei.. jeg er seriøs. Skjer med at dere som svarer meg er så hovene ? Går da vel an å svare normalt på et normalt spørsmål. Jeg lurer bare på hva som har skjedd siden jeg sist gang brukte 6 mnd på å bare få et svar i det heletatt. Anonymkode: bdb37...356
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #16 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om du har fått 4 intervjuer på rappen, før fristen, så er det sannsynlig markedet og ikke deg 😬. Uff, det hørtes fælt ut å si det sånn. Men ja, med mindre du er overkvalifisert/«går ned i stilling» og de får mer kompetanse enn de betaler for (i forhold til andre søkere) så er det nærliggende å tenke at det er litt manko på kvalifisert personell. Anonymkode: 69d6a...5e6 Det er samme for meg om det er markedet eller meg som er bra, bare jeg får noe fast(har fast, men skal flytte). Trodde jeg skulle slite med dette lenge og lurer jo bare på hva som har "skjedd". Anonymkode: bdb37...356
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #17 Skrevet 25. mai 2021 Det som har skjedd er elendige arbeidsforhold som gjør at folk slutter Anonymkode: ee494...04f 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #18 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis du er god til å skrive en spisset søknad og CV, har akkurat de kvalifikasjonene de ser etter.. Så tror jeg nok at de er kjapt ute med å ringe deg for et intervju så du ikke glipper for dem til en konkurrent. Det er derfor det er så viktig å skrive en skikkelig god søknad som skiller seg ut fra mengden. Nå har jeg bare søkt på én og én jobb om gangen men får uten unntak telefon svært raskt, fordi jeg legger ned godt arbeid i en spisset søknad. Jeg tenker nok at du er veldig interessant for dem, og trolig ikke unormalt at du får rask tilbakemelding på søknaden din. Du har sannsynligvis en mye mer verdifull kompetanse nå enn da du var jobbsøker sist? Anonymkode: e82ba...316 Ja, jeg har brukt masse tid på søknadene og jeg endrer de for hver enkelt arbeidsplass så den skal se helt unik ut for hvert sted. Jeg vil si jeg har en svært god søknad ja.. men trodde kanskje det var vanlig å ha det. Jeg har jo fått 5 år ekstra arbeidserfaring fra sist gang der jeg søkte direkte etter endt utdanning. Også har jeg jo blitt eldre, som ka skje også er et pluss?. At en som nærmer seg 30 er mer populær enn en i tidlig 20 årene ? Anonymkode: bdb37...356
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #19 Skrevet 25. mai 2021 Jeg søkte fire forskjellige stillinger (administrative stillinger) i mars, og opplevde å bli kjapt innkalt til intervju på alle fire. Tre i offentlig sektor og en i privat sektor. Fikk jobbtilbud fra to av dem, den tredje ville ha meg til annengangsintervju (men det takket jeg nei til, siden jeg allerede hadde fått to andre jobbtilbud), mens den siste fikk jeg avslag på. Jeg ble forsåvidt også overrasket over at jeg tydeligvis var en så attraktiv kandidat- og spesielt nå i corona-tiden, når det antakelig er flere kandidater i arbeidsmarkedet enn nesten noen sinne. Men som en annen her skriver, legger jeg mye jobb i søknaden, spisser den veldig mot de ulike stillingene jeg søker på, og jeg forbereder meg også godt til intervjuer. Anonymkode: d4ad3...892
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #20 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det som har skjedd er elendige arbeidsforhold som gjør at folk slutter Anonymkode: ee494...04f Det tviler jeg sterkt på. De stedene jeg søker er veldig populære arbeidsplasser. Bestevenninnen min jobber også på det ene stedet jeg har søkt og hun elsker den arbeidsplassen. Anonymkode: bdb37...356
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå