AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #1 Skrevet 25. mai 2021 Hei! Vi har fått positiv graviditetstest i dag, til tross for at det bare er 11 mnd siden jeg fødte sist. Vi fikk jo da sommerbaby i fjor, og har nå termin i februar... altså.. årstiden er jo så som så...😓 men kose oss skal vi nok klare å få til uansett! men hva synes dere var det «verste/slitsomme» med å gå fra 1 til 2 barn? Hva måtte dere med tette barn gå til ekstra innkjøp med? Vi har ikke kvittet oss med noe fra kommende storebror enda, men igjen så er jo meste av dette sommerklær da.. og søskenvogn er kanskje greit å ha.. han vi har fra før har alltid sovet hele natten, og sover til 7-8, så er jo spent på hvordan dette blir med to barn... men hvordan opplever dere nettene?? Merker jeg blir skikkelig i planleggingsmodus🤣 Anonymkode: c8240...63d
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #2 Skrevet 25. mai 2021 Det er nøyaktig som oss, bare to år senere. Jeg fikk positiv test da eldste var 11 mnd, først en sommerbaby og så en februarbaby. Det mest strevsomme var dårlig samvittighet den første tiden. Nå kom korona-nedstengningen mens den minste var relativt fersk, så eldste var ikke i barnehagen. Jeg følte at jeg til tider at jeg ikke strakk nok til for to små med stort, men ulikt, behov for mamma. Jeg tror ikke nødvendigvis barnehage ville løst det, på en måte var det godt at vi var hjemme sammen også. Lite søvn var også til tider hardt. Eldste sov godt som baby og sov fortsatt ganske godt da lillesøster kom, mens lillesøster var en liten nattens dronning. Dermed var det full fart på dagtid og litt for full fart på natten også, og jeg var ekstremt trøtt i perioder. Men det var bare i perioder, og det ble bedre. Vi hadde også nesten bare sommerklær i de minste størrelsene, og måtte kjøpe inn litt varmere klær. Men det hadde nesten ikke passet om de var født på samme årstid heller tror jeg, nr. to var en god del større enn nr en ved fødsel. Vi har ikke hatt søskenvogn, men hadde en i vogn og en i bæretøy når ikke eldste gikk selv. Men storesøster her sov sjelden dagdupp i vogn, hadde hun gjort det, hadde vi trengt en vogn til eller søskenvogn. Ellers kjøpte vi en tripptrappstol til, og etter hvert en bilstol (brukte babystolen etter eldste først). Jeg syns forresten nesten det var vel så kjekt med baby i februar som på sommeren. Det var så varmt her sommeren -18 da vi fikk første baby, at jeg husker egentlig jeg satt mest inne i underetasjen hvor det er svalest. Mens nr. to lå godt innpakket i vognen da vi var ute den aller første tiden, og var litt større, mer robust og klar for å kikke på verden da sommeren kom. Anonymkode: 037bd...a46
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #3 Skrevet 25. mai 2021 Begynner å bli noen år siden nå... Da eldste var 9 mnd så ble jeg gravid med nr 2. Kjøpte søskenvogn, sprinkelseng og etterhvert tripptrapp stol. Ellers så kjøpte vi inn litt ull i de minste størrelsene. Selvsagt travelt. Eldste ble fort vant til å måtte vente litt. Nr 2 skrek mye på dagtid, men sov etter forholdene greit på natta. Eldste sov godt, men kom i perioder ofte inn til oss om natten. Mer slitsomt å gå fra 0 til 1, enn fra 1 til 2. Når nr 2 kom var vi vant med lite søvn og hadde rutiner på plass. Veldig kjekt med to tette! Så kjekt at vi like godt fikk to tette til. Nr 3 kom nesten 3 år etter nr 2, mens nr 4 kom 23 mnd etter det. Det ble noen travle år med 4 barn i løpet av 6 1/2 år. Nå begynner de å bli store og spesielt de som er tettest i alder er veldig gode venner. Overgangen fra 2 til 3 og 3 til 4 merket vi knapt. Anonymkode: 14db3...bd1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå