Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ingen her som tenker på adopsjon?

Nå har jeg vært utrolig heldig som ble så lett gravid, men før det tenkte jeg at hvis det skulle ta lang tid, ville jeg undersøke mulighetene for å adoptere et barn som kanskje ellers ville lidd under kummerlige forhold. Har fremdeles tanken i bakhodet at jeg kan gjøre det en dag, selv om det er en omstendelig prosess som kan ta lang tid (kjenner noen som har stått på liste i flere år allerede).

Men det virker som om det er svært få andre som tenker på det her inne? Det er bare snakk om utredning og prøverør.

Er det noen andre som kunne tenke seg å adoptere her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke bare bare å adoptere heller.

Det er dyrt, barna vil oppleve mange vanskeligheter i fremtiden osv osv.

At mennesker ønsker BIOLOGISKE barn syns jeg ikke er noe rart.

Det ligger i den menneskelige natur å reprodusere. Som tobarnsmor skjønner jeg enormt godt at man prøver iherdig å få lov til å oppleve det fantastiske under det er å gå gravid med sine egne barn og sette dem til verden.

Jeg kunne ikke tenke meg å adoptere. Jeg er ferdig med barn, ønsker ikke flere. Adopsjon for å lette på samvittigheten for å få sine egen barn er et ikke eksisterende tema her.

Samtidig så skjønner jeg også dem som velger å adoptere. Prøverør og hormonstimuleringer kan være vel så krevende som det å stå i køen for å adoptere. "Svangerskapet" er som oftest veldig langt og man kan oppleve mange skuffelser før man får barnet sitt.

Jeg tror det på en måte krever mer ressurssterke mennesker til å adoptere, man må ta fatt i problemer vi med "hvite" barn ikke trenger å tenke på en gang. Jeg tror oppveksten er tøff nok om man ikke skal måtte takle en hel del annet også.

Nei, dette ble rotete så sent på kvelden.

Skrevet

Jeg er absolutt ikke fremmed for tanken! Har enda ikke begynt prøvingen for å få mine egne barn, men dersom det skulle vise seg at jeg ikke kan få selv vil jeg gjerne adoptere. Grunnen er nok desverre ikke at jeg er så "snill" at jeg vil hjelpe et barn som har det vanskelig, men rett og slett av ren egoisme. Jeg vil jo ha barn!

Hilsen Elefantina!

*Skammer seg over egen tankegang!* :oops:

Skrevet

Vi har vurdert det - men foreløpig prøver og prøver vi på et eget barn.

Men har helt siden jeg var liten egentlig hatt lyst til å adoptere - på bakgrunn av at det er så mange barn som allerede finnes i denne verden som har det vondt.

Ser ikke bort fra at vi adopterer selv om vi kanskje skulle klare å bli gravide selv. Tanken melder seg stadig oftere etter som tiden går og mensen fortsatt kommer.

Er inne i den 25. mnd. uten prevensjon foreløpig uten resultat....

Er til og med så egoistiske at skulle vi ikke lykkes på den naturlige måten - så har jeg lyst til å droppe å utsette meg for noe fler inngrep på kroppen min for å sette frem et barn - har jo ingen garanti for at det lykkes - og det koster jo masse penger det også....

Ser adopsjon som et bedre alternativ da - hvor man er "garantert" et barn.

Barn blir det nok etterhvert.....forhåpentligvis....på den ene eller andre måten...

Skrevet

Jeg kunne gjerne tenke meg å adoptere. Heller det enn å få egne biologiske barn egentlig, hater å gå gravid og hater fødsler. Jeg tenker også sånn at hvorfor skal vi absolutt få egne biologiske barn når det er så mange barn i verden som ikke har foreldre? Men min mann sier nei, så det blir nok ikke noe adoptivbarn på oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...