Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg skal ha eksamen i 1P i morgen. Lurer på hvordan det er best å gjøre det med skjermbilde av geogebra oppgavene? 

Jeg har vanligvis tatt et skjermbilde som viser både algebrafeltet og grafikkfeltet med graf for hver deloppgave, og skrevet en forklaring til. Er det noen bedre måte å gjøre dette på? Kun bilde av graf og grafikkfelt per deloppgave, og til slutt et skjermbilde av hva jeg har gjort i algebrafeltet gjennom hele oppgaven? Vet ikke hva som er å foretrekke, eller om det er noen retningslinjer på akkurat dette. Takk for innspill 😊

Anonymkode: b4b9e...2d0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen faste retningslinjer, det jeg tenker (som mattelærer) er:

-Det viktige er at det kommer frem hva du har gjort og hvordan

-Jeg vil ikke anbefale å ha med hele algebrafeltet på slutten rett og slett fordi det blir mindre oversiktlig for sensor

- foretrekker det du sier: å ha et skjermbilde for hver deloppgave, med algebrafelt og i tillegg kort forklare hvordan du har funnet svaret + svarsetning (evnt fremgangsmåte, som er en egen ting i geogebra og mer detaljert)

-Om målet er høy karakter kan det være lurt å også få kort med hvorfor du gjør det, selv om det ikke er et krav når de ikke spør. Da vil du automatisk ha god nok forklaring selv hvis sensor liker noe mer grundig enn algebrafelt, du glemmer ikke tekstsvar  og får vist mye forståelse, så får du i samme slengen bedre sjanse til å oppdage feil.

Eksempel: "Finn hvor mange fisk det var i atlanterhavet i 1975" (i en fiktiv oppgave der f(x) er antall fisk x år etter 1960)

Eksempelsvar "For å finne antall fisk i atlanterhavet i 1975 satte jeg inn x=15, ettersom x er antall år etter 1960. Fant krysningspunktet mellom denne linja og f(x), som ga punktet (15,982144). Dette vil si at det i 1975 var  982 144 fisk i atlanterhavet". 

Vet det ikke var helt det du spurte om, men så lenge du fjerner litt hjelpemidler mellom hver deloppgave, så vil en så ryddig forklaring gjøre at de fleste måter å vise forklaring og skjermbilde på er god nok

Anonymkode: 47f31...f42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...