Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er så vanskelig med klær fordi jeg synes ikke jeg kler noe. Også er jeg usikker på om jeg kler akkurat de klærne jeg bruker. Også er jeg usikker på farge, stoff, snitt, mønster osv osv. 

Jeg føler meg stygg i alt. Jeg er så usikker på meg selv og usikker på stilen min og usikker på alt.

Men jeg føler at alle andre er fine i alt og kler alt. Det er bare jeg som ikke er fornøyd med mine klær og min kropp.

Det som er mest vanskelig er at jeg er så innmari redd for hva andre tenker om meg. Og hvis jeg går i de og de klærne så er jeg redd for at de da tenker sånn og sånn om meg. Jeg er så redd for å være utenfor i klesveien.

Så jeg har mange like klær i forskjellige farger fordi jeg er så usikker på meg selv.

Jeg ønsker at jeg også hadde pels sånn som dyrene har fordi da hadde jeg sluppet alt med klær å gjøre. Og at jeg hadde poter sånn som dyrene fordi da hadde jeg sluppet alt med sko å gjøre.

Det er det samme med sko. Jeg er så usikker på hvilke sko som passer. 

Hvorfor skal klær og sko være så vanskelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:klem:

Jeg har sett noen innlegg du har skrevet her inne @Nathea og du virker så utrolig skjønn, men jeg får ofte litt vondt av deg fordi det virker som du sliter slik med selvbildet og selvverdet ditt. Du virker alt for god til det..

Klær kan være vanskelig, for hva er fint, og hva er ikke, og skal en tilpasse seg alle andre eller gi mer f.. osv..  Viss du ser litt i de forskjellige trådene her på forumet av 

så ser du at de fleste av mennesker har veldig ulik stil og klær og det meste ser faktisk veldig bra ut.

Jeg er selv et veldig visuelt menneske, så jeg liker gjerne å se bilder, kanskje av en stil som ligner din så er det enklere å gi deg noen tips om det er det du ønsker. Men jeg er sikker på at du har en bra stil og fine klær, men at du bare er litt blendet av dårlig selvverd.

Selv så elsker jeg litt farger og mønstre og liker litt "personlighet" i klær, men for noen år siden var jeg veldig plaget med angst og dette preget garderoben min. Det var vondt fordi jeg er ikke så glad i fargeløse og "gjemme seg vekk" klær, men angsten gjorde at det eneste jeg ville var å være usynlig, så det kræsjet fullstendig.. Men jeg har det godt nå så nå bærer jeg de fleste antrekk med gladhet og stolthet

Jeg unner deg så innmari å få litt mer troen på deg selv, det tror jeg du er verdt.

❤️

• Liker 3
Gjest Fnuggolina
Skrevet

Hvilke type klær liker du selv da? Sånn uavhengig av din kropp/høyde osv?

AnonymBruker
Skrevet

Spør som andre her hva slags type klær liker du ts? Er sikker på at du har ganske mye fint, men hvor gammel er du, og har du preppy eller klassisk stil eller en helt annen?

Anonymkode: f4f04...b0b

Skrevet
skreppamedleppa skrev (På 25.5.2021 den 18.21):

:klem:

Jeg har sett noen innlegg du har skrevet her inne @Nathea og du virker så utrolig skjønn, men jeg får ofte litt vondt av deg fordi det virker som du sliter slik med selvbildet og selvverdet ditt. Du virker alt for god til det..

Klær kan være vanskelig, for hva er fint, og hva er ikke, og skal en tilpasse seg alle andre eller gi mer f.. osv..  Viss du ser litt i de forskjellige trådene her på forumet av 

så ser du at de fleste av mennesker har veldig ulik stil og klær og det meste ser faktisk veldig bra ut.

Jeg er selv et veldig visuelt menneske, så jeg liker gjerne å se bilder, kanskje av en stil som ligner din så er det enklere å gi deg noen tips om det er det du ønsker. Men jeg er sikker på at du har en bra stil og fine klær, men at du bare er litt blendet av dårlig selvverd.

Selv så elsker jeg litt farger og mønstre og liker litt "personlighet" i klær, men for noen år siden var jeg veldig plaget med angst og dette preget garderoben min. Det var vondt fordi jeg er ikke så glad i fargeløse og "gjemme seg vekk" klær, men angsten gjorde at det eneste jeg ville var å være usynlig, så det kræsjet fullstendig.. Men jeg har det godt nå så nå bærer jeg de fleste antrekk med gladhet og stolthet

Jeg unner deg så innmari å få litt mer troen på deg selv, det tror jeg du er verdt.

❤️

Så koselig skrevet❤️ Tusen takk ❤️ Blir helt rørt her🥰

• Liker 2
Skrevet
Fnuggolina skrev (På 25.5.2021 den 18.27):

Hvilke type klær liker du selv da? Sånn uavhengig av din kropp/høyde osv?

Jeg går mye i joggebukser og hettegenser. Liker å gå i store og behagelige klær. Men blir bare så usikker og føler jeg ikke kler de klærne som jeg bruker.

AnonymBruker skrev (På 25.5.2021 den 21.10):

Spør som andre her hva slags type klær liker du ts? Er sikker på at du har ganske mye fint, men hvor gammel er du, og har du preppy eller klassisk stil eller en helt annen?

Anonymkode: f4f04...b0b

jeg har en ganske klassisk stil. Bruker også mye store t-shorter om sommeren sånn at jeg kan gjemme meg litt bort.🙈 Jeg er i begynnelsen av 40 årene. Har slitt hele livet. Så jeg blir dessverre ikke noe bedre tror jeg. Jeg bruker også mye joggesko.

Det er bare ikke klær og sko jeg usikker på. Håret også. Jeg har langt hår og går alltid i det i en vanlig hestehale. Men har begynt å få grå hår og jeg er usikker på om jeg bør farge håret eller bare la det bli mere grå sånn at alt blir grått til slutt.

Også har jeg fått en stor rynke i panna. Sinnarynke.🙈

Gjest Fnuggolina
Skrevet (endret)
Nathea skrev (6 timer siden):

Jeg går mye i joggebukser og hettegenser. Liker å gå i store og behagelige klær. Men blir bare så usikker og føler jeg ikke kler de klærne som jeg bruker.

jeg har en ganske klassisk stil. Bruker også mye store t-shorter om sommeren sånn at jeg kan gjemme meg litt bort.🙈 Jeg er i begynnelsen av 40 årene. Har slitt hele livet. Så jeg blir dessverre ikke noe bedre tror jeg. Jeg bruker også mye joggesko.

Det er bare ikke klær og sko jeg usikker på. Håret også. Jeg har langt hår og går alltid i det i en vanlig hestehale. Men har begynt å få grå hår og jeg er usikker på om jeg bør farge håret eller bare la det bli mere grå sånn at alt blir grått til slutt.

Også har jeg fått en stor rynke i panna. Sinnarynke.🙈

Kan varmt anbefale deg hettegenserkjole, den perfekte kombinasjon av «gjemme seg litt bort» i superkomfort men likevel litt feminint. Det passer fint med sneakers.

Jeg er 40 år, har nettopp begynt å farge litt (hadde naturlig før) meeeen.....lurer på om jeg «angrer» litt fordi det jo krever endel jobb.

Var mye lettere å vedlikeholde når jeg bare stripet 3 ganger i året hos frisør. 

Under korona er det MANGE som har benyttet anledningen til å spare ut sin naturlige farge til variasjoner av grått - mange er helgrå. Synes det og er veldig fint :) 

Jeg personlig synes det mest komfortable er noen gode strømpebukser (eller leggings om du vil), en hverdagskjole og en grei kåpe/jakke.

Tar ofte håret i strikk.

Om du helst vil «gjemme deg litt bort» er det jo helt vanlig for folk å bruke både solbriller og caps - det viktigste er jo at du kommer deg ut :) 

Skjortejakker passer jo og fint for de som liker litt oversized klær. 

Endret av Fnuggolina
Skrevet

Jeg bruke ofte hettegenserkjole 👍 Liker å ha det på🙂

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Jeg har også vært der. Jeg hadde mange nesten like superbasic klær i skapet. Hvis jeg våget meg til å kjøpe klær meg farger og mønster, ble de som regel  bare hengende. Var redd for å skille meg ut, ville helst ikke være synlig. 

Det er sammensatt, og jeg tror egentlig ikke det handler så mye om klær, men om selvfølelse. Det tok meg lang tid å bygge opp den. Men jeg har et tips, og det er å finne noen youtube-kanaler med moteinfluencere som har en stil du liker. Jeg kom over Useless (en dansk dame som heter Signe). Hun har en enkel, basic stil og jeg fikk mange tips, men jeg lærte først og fremst å bli litt glad i klærne mine og tryggere på stilen min. Jeg så at jeg faktisk hadde plagg som var fine og at jeg egentlig ikke kledde meg så ille.

Deretter fant jeg flere - Jessica Harumi, Audrey Coyne, The Anna Edit, Christine Mychas ... og etter hvert våget jeg meg på nye kombinasjoner. Bare det å putte t-skjorta litt nedi buksa var et stort steg for meg. Jeg følte folk kikket på meg og tenkte at jeg prøvde for hardt. 

Det er lett å si at man ikke skal bry seg om hva andre mener osv. Så enkelt er det ikke. Men jeg heier på deg!

Anonymkode: c02d6...dac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...