Pepita Skrevet 6. september 2005 #1 Skrevet 6. september 2005 Rekkevidden på det trådløse nettverket er ikke lang nok til at vi får delt. Er det noe vi kan kjøpe for å forlenge det? Skal helst rekke 2-300 meter...
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2005 #2 Skrevet 6. september 2005 http://forum.hardware.no/index.php?showforum=61
Gjest Spacegirl Skrevet 6. september 2005 #3 Skrevet 6. september 2005 Jeg tror det er mulig å kjøpe ekstra antenner som øker rekkevidden av nettverket.
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2005 #4 Skrevet 6. september 2005 Rekkevidden på det trådløse nettverket er ikke lang nok til at vi får delt. Er det noe vi kan kjøpe for å forlenge det? Skal helst rekke 2-300 meter... ← To muligheter: * Kjøp et aksesspunkt (til) som støtter WDS, og plasser det i utkanten av rekkevidden; det vil utvide dekningen * Lag/kjøp en retningsbestemt antenne eller to (de enkleste består av et stykke papp og litt aluminiumsfolie, søk på nettet)
Gjest Homer Simpson Skrevet 6. september 2005 #5 Skrevet 6. september 2005 Mitt råd. Betal de ekstra få hundre kronene det koster å ha et bredbåndsabonnement til. Tror det vil spare dere for antall "faen" og "helvete" og andre tabuord framover. Dette tviler jeg på blir veldig stabilt og kjapt for naboen.
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2005 #6 Skrevet 6. september 2005 Mitt råd. Betal de ekstra få hundre kronene det koster å ha et bredbåndsabonnement til. Tror det vil spare dere for antall "faen" og "helvete" og andre tabuord framover. Dette tviler jeg på blir veldig stabilt og kjapt for naboen. ← Ingen grunn til å tro det. Har selv to trådløse routere som kommuniserer fint med hverandre over en avstand på 650 meter, ved hjelp av to hjemmelagde antenner. Det har vært dønn stabilt i snart 3 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå