Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Babyen er snart 3 uker gammel. Hun gulper veldig mye. Hun kaster opp all melken hun har fått. Hun ligger i fanget mitt og ammer. Plutselig slipper hun brystet lager ekkle grimaser. Ser ut som hun brekker seg og plutselig kommer ut all melken hun fikk. Jeg skjønner ikke hva årsaken er. Får nesten ikke mulighet til å rape henne. Hun kaster opp all melken under amming.

Kan det være mageinfeksjon?? Eller  noe annet? Var på helsestasjon for en uke siden. Hun går fint oppi vekt. Skulle veie henne på nytt i morgen men hun ble litt forkjølet i dag derfor måtte timen avbestilles. Kan ikke ta med henne for sjekk pga forkjølelse og corona. Er bekymret for hvorfor hun kaster opp all melk. Og i de siste 4-5 dagene har jeg lagt merke til at hun lager klikkelyder under amming. Vet ikle hvorofor

Anonymkode: a6b37...d61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min gjorde det samme. Magesekken på nyfødte er veeeldig små. De rommer lite. Jeg hadde mye melk. Endte med å gi han smokk da jeg følte all melka kom opp igjen da han hadde stort suttebehov. Ble som dag og natt her 😊

Skrevet

Vær forresten obs på om babyen din får feber. Spebarn under 3mnd som får feber skal sjekkes av lege. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte tar du henne av puppen for å rape? Kan hende du lar henne die litt for lenge. Ellers var min første også en sprutgulper, men han la fint på seg. Etter tre måneder var han en skikkelig plugg :fnise: Så han fikk i seg det han skulle selv om han gulpet masse. 

Anonymkode: cbf1d...88c

AnonymBruker
Skrevet
Anjatapinjata skrev (17 minutter siden):

Vær forresten obs på om babyen din får feber. Spebarn under 3mnd som får feber skal sjekkes av lege. 

Takk men har det noe med feber å gjøre for at hun gulper ut all melk? Har ikke sjekket feber men kan gjøre det

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvor ofte tar du henne av puppen for å rape? Kan hende du lar henne die litt for lenge. Ellers var min første også en sprutgulper, men han la fint på seg. Etter tre måneder var han en skikkelig plugg :fnise: Så han fikk i seg det han skulle selv om han gulpet masse. 

Får henne til å rape når jeg ser hun er ferdig med å spise

Skrevet

Min gulpet også utrolig mye de første månedene.. Var helt sikker på at han ikke fikk i seg noe mat. På kontroller viste det seg derimot at han hadde gått opp mer enn nok - og ble en liten plugg...  🙈😅 

Jeg hadde store problemer med å få han til å rape også.. Prøvde alt... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk men har det noe med feber å gjøre for at hun gulper ut all melk? Har ikke sjekket feber men kan gjøre det

Ts

Nei, men du skrev at baby var forkjøltet. Derfor jeg nevnte det med feber 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Babyen er snart 3 uker gammel. Hun gulper veldig mye. Hun kaster opp all melken hun har fått. Hun ligger i fanget mitt og ammer. Plutselig slipper hun brystet lager ekkle grimaser. Ser ut som hun brekker seg og plutselig kommer ut all melken hun fikk. Jeg skjønner ikke hva årsaken er. Får nesten ikke mulighet til å rape henne. Hun kaster opp all melken under amming.

Kan det være mageinfeksjon?? Eller  noe annet? Var på helsestasjon for en uke siden. Hun går fint oppi vekt. Skulle veie henne på nytt i morgen men hun ble litt forkjølet i dag derfor måtte timen avbestilles. Kan ikke ta med henne for sjekk pga forkjølelse og corona. Er bekymret for hvorfor hun kaster opp all melk. Og i de siste 4-5 dagene har jeg lagt merke til at hun lager klikkelyder under amming. Vet ikle hvorofor

Jeg anbefaler å søke medlem skap i gruppene på facebook som heter:
-Foreldre til barn med refluks/reflux
-Barn med melkeallergi

Anonymkode: 4e8b4...d8f

AnonymBruker
Skrevet

I tillegg ville jeg anbefale å spørre i denne gruppen:
-Norsk støttegruppe for stramt tungebånd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oppkast/brekninger kan være refluks,
refluks kan forverres av melkeproteiner enten man har melkeallergi eller ikke,
og klikkelyder kan komme fra stramt tungebånd.
Så ville spurt i alle tre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Får henne til å rape når jeg ser hun er ferdig med å spise

Prøv å få henne til å rape i løpet av måltidet også, for mange er det for sent å rape etter å ha spist ferdig. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan væra reflux. Kan væra heilt normalt. Korleis er motorikken? Ein del barn med melkeproteinallergi utvikler seg treigere motorisk.

Anonymkode: bac10...93e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kan væra reflux. Kan væra heilt normalt. Korleis er motorikken? Ein del barn med melkeproteinallergi utvikler seg treigere motorisk.

Anonymkode: bac10...93e

Vet ikke. Hun er bare 20 dager gammel da. Hvordan skal jeg få vite om motorisk så tidlig?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.5.2021 den 22.49):

Vet ikke. Hun er bare 20 dager gammel da. Hvordan skal jeg få vite om motorisk så tidlig?

Hehehe, det kan du naturligvis ikke så tidlig 😅 Sikkert godt ment den kommentaren, men litt tidlig å kunne benytte seg av det rådet ;)

Anonymkode: e7f7e...020

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...