Gå til innhold

Jeg har kjørt på en rein!!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ulykken er meldt inn til politi og eier av rein, men etter nå ha googlet i øst og vest uten å bli klokere, prøver jeg lykken her!

Må jeg betale for reinen? Sånn fra egen lomme liksom...? Eller går den i ansvarsforsikringen? Har bare delkasko på bilen.

Anonymkode: 13c12...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

"Kommunikasjonssjefen påpeker at du er pliktig til å melde fra om påkjørsel av dyr, enten det er husdyr eller vilt. ... – Erstatning for dyret du kjører på er en sak mellom bonden og forsikringsselskapet ditt, og ikke noe du må betale av egen lomme."

https://www.gjensidige.no/godtforberedt/content/stikker-av-etter-dyrepakjorsel

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/mange-stikker-av-etter-a-ha-kjort-pa-dyr-noen-tror-det-koster-dyrt-om-en-melder-fra/s/12-95-3423359108

Det ser ut til at de fleste artikler om temaet når man googler stammer fra uttalelser fra en mann i Gjensidige, en fyr ved navn Eklo. Det er mange aviser og artikler som gjengir det han har uttalt. Disse to linkene ovenfor også.

Ring forsikringsselskapet ditt og hør hva som gjelder.

Anonymkode: 3b2a0...e94

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har delkasko så dekkes skader på andres eiendom/eiendeler, men bare ikke dine egne. Det gjelder også om du har kun ansvarsforsikring. Så du må selv betale for å fikse bilen din (om det trengs), men det er uansett forsikringen som dekker erstatningen reineieren skal ha. 

Om du har vært grovt uaktsom kan forsikringsselskapet kreve regress av deg. Da må du betale dem hele eller deler av kostnaden. Det vil gjelde om du har kjørt altfor fort (etter fartsgrense og forhold), har fyllekjørt eller kjørt som en idiot. 

Hvis ikke det gjelder deg så kan du slappe helt av. Men du må fikse din egen bil selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Brunello skrev (9 minutter siden):

Så lenge det ikke er Trine går det bra.

😆

Anonymkode: d374c...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...