Gå til innhold

Kjole som egner seg til konfirmasjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må dessverre bare innse at i år så kommer jeg ikke inn i bunaden. Jeg har ikke peiling på hvilke kjoler som egner seg i konfirmasjon. Har du en å anbefale? Må være mulig å få tak i i fysisk butikk da jeg må handle i morgen, skal i konfirmasjon i helgen.

liker at den har elastisitet i midjen 

Anonymkode: e4a3e...049

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Siden du verken sier noe om hvor du bor eller hvilken prisklasse du kunne tenkt deg, er det vanskelig å gi konkrete råd. Det er litt forskjell om du skal handle i Oslo eller om du befinner deg i Odda, liksom. Det er også forskjell på om du har en maxpris på 500 kroner eller om du like gjerne kan bruke 4000.

Til en konfirmasjon trenger du ikke tenke ballkjole, gallakjole eller noe du ville brukt i et "stivt" bryllup. Tenk ett hakk eller to ned fra dette, men ikke så langt ned som til en strandkjole eller en hverdagskjole i bomullsjersey, liksom. Siden konfirmasjonen er nå, ville jeg valgt en sommerlig penkjole. Ikke velg fotsid, men den burde være kne- eller legglang. Av farger kan du velge både ensfarget og mønstrete. 

Anonymkode: 443de...c0d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Siden du verken sier noe om hvor du bor eller hvilken prisklasse du kunne tenkt deg, er det vanskelig å gi konkrete råd. Det er litt forskjell om du skal handle i Oslo eller om du befinner deg i Odda, liksom. Det er også forskjell på om du har en maxpris på 500 kroner eller om du like gjerne kan bruke 4000.

Til en konfirmasjon trenger du ikke tenke ballkjole, gallakjole eller noe du ville brukt i et "stivt" bryllup. Tenk ett hakk eller to ned fra dette, men ikke så langt ned som til en strandkjole eller en hverdagskjole i bomullsjersey, liksom. Siden konfirmasjonen er nå, ville jeg valgt en sommerlig penkjole. Ikke velg fotsid, men den burde være kne- eller legglang. Av farger kan du velge både ensfarget og mønstrete. 

Anonymkode: 443de...c0d

Takk for nyttig info! 

bor i Oslo, men er student så er noe begrenset - men maks et par tusen! 

Anonymkode: e4a3e...049

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det var ganske vanskelig å anbefale :)

Generelt vil jeg si noe som går til eller forbi knærne, og som ikke viser mye utringing. Ellers kan du gjøre som du vil. 

Jeg ville ha gått innom Oasis om den enda eksisterer på Oslo City. Men prøv å finne en kjole du kan bruke igjen resten av sommeren og til andre anledninger også, er litt tåpelig å kjøpe en kjole kun til én funksjon.

Anonymkode: 12f62...0af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...