Gå til innhold

Synes det er feil, om venninna mi vrikelig skal synke så lavt å innvolvere noen i et uønsket svangerskap

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ei av venninnene mine har holdt på med en fyr og ligget med han, lang historie kort så ble hu nokså forelska i denne fyren. De har aldri vært eksklusive på noen måter men mer ff, han har også åpent fortalt henne om at det er ei annen i livet hans, men hun på ingen måte gjør han lykkelig slik som venninnen min🤡 Dum som venninna mi er stoler hu jo på alt dette og blir bare mer forelska i fyren. 
Jeg og denne venninnen bor jo sammen i kollektiv så var en dag vi begge bare skulle ta en rolig fredagskveld sammen og se på noe film så ringer det jo på døra. Viste seg at det tydeligvis var dama til denne mannen her da som kom innom😅 å hun var ikke glad kan jeg si dere

Hun var jo relativt pissed å ba vennina mi om å holde seg unna han å mens hu gikk rett på personangrep på venninna. Venninna var litt i sjokk å bare lukka døra mens hu snakket...

Nå er venninna mi der at hun skal prøve å gjøre denne dama sur, slik at hun kan få smake sin egen medisin... Jeg er ganske uening med henne på at det er måten å gå frem på, men hun hører heller ikke så mye etter da hun er helt overbevist om at han elsker henne mer enn denne damen🥺

Var en gang etter et par glass at venninna mi sa at hu vurderte å stoppe med pillene slik at hun kunne bli gravid å han mannen nærmest ikke hadde så mye valg enn å være med henne...

Jeg vet det kan hende det var alkoholen som snakket, men jeg føler heller ikke at slike ting kommer ut av det blå🤭 Jeg er så redd om venninna mi faktisk vurderer dette... altså tenk på det uskyldige barnet som blir dratt med inn i all denne dramaen, den fortjener jo ikke dette på noen måter...

Jeg vet ikke helt hva jeg kan gjøre som hennes bestevenn, da jeg vet at hun av og til har tendenser til å gå for langt... jeg vet dette her er en stor feil men jeg får heller ikke snakket med henne nå siden hun har reist 2 uker med jobben og denne mannen er jo også der😬 altså jeg får så vidt såve, hele den planen skriker katastrofe å jeg er så redd at hun faktisk har synker så lavt at hun skal gjennomføre det

det blir feil på alle måter, hun lurer jo også mannen inn i et uønsket svangerskap, og barnet fortjener bedre enn å havne midt i et trekant drama

noen som har råd eller forslag til hvordan jeg kan ta dette opp med henne på melding/telefon da face to face muligheten er borte😭

Anonymkode: de89d...aa4

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oisann, forstår godt at du er beskyrmret

Dette er absolutt ikke greit som du sier, men man kan jo håpe da at hun bare tulla litt etter de vinglassene?

Uansett så er ikke dette noe jeg ville tatt opp via maldig, det beste er jo face2face som du sier, men når den muligheten er borte blir nok en telefonsamtale greit, bare slik at du får snakka med henne og hørt om dette faktisk er noe hun vurderer...

Tenker også at til syvende og sist så er det hennes liv og hennes valg, og du kan ikke slite deg ut hele tiden for at hun gjør domme ting, husk å ta vare på deg selv også!

Anonymkode: 2d678...7f1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Først må jeg egentlig begynne innlegget med å rose deg ts! Det er nok ikke lett å være deg, du er virkelig omsorgsfull, bryr deg om at andre har det bra og vil kun det beste

Men husk også at dere begge er voksne, og du kan ikke kontrollere henne, så ikke la hennes dumme feil gå utover deg. Synes det er leit å høre at du ikke får såve pga dette. Jeg er helt enig med deg ts, om dette ikke bare var noe kødd som kom med alkoholen så er dette ganske gale, både for barnet og mannen som du sier. Urettferdig og på ingen måte greit. 

Jeg tenker siden du nå ikke har muligheten til å snakke med henne fysisk så ringer du henne og bare begynner samtalen rolig med hvordan ting går, hva hun har funnet på etc. Så kan du evt spørre om hun er alene og om det passer at du tar opp noe privat. Hvis det skal gå greit så sier du at det er noe som har plaget deg, og jeg håper bare at det er jeg som overtenker å at det hele genetlig var tull, så sier du det som det er og så får du nok svaret

Anonymkode: 917e0...5d8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du har reflektert godt over dette ts, synes du kunne tatt opp noe av det i telefonsamtalen om det kom frem at dette faktisk er noe hun vurderer

Anonymkode: 4b9f1...eec

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...