Nobia Skrevet 25. mai 2021 #1 Del Skrevet 25. mai 2021 Nå som sommeren er i anmarsj merker jeg at naturist livet kaller. Var mye på naturiststrender før jeg fikk kjæreste(nå gift) men slutta når jeg ble sammen med henne. Har vært ærlig fra tidlig i forholdet at jeg har vært mye på naturiststranda opp gjennom årene før jeg traff henne, noe hun sier er helt greit. Hun sier selv at hun ikke kunne tenke seg å ligge naken blant andre å det aksepterer jeg. Men for meg er det noe med å være naken ute. Ligge i sola og kjenne varmen på hele kroppen mens et lite vindpust blåser over hele min nakene kropp mens jeg ligger og leser i en bok eller et ukeblad. Og bade naken er mye bedre enn å bade med en badeshorts på. For meg er det veldig avslappende og tenker ikke noe på at det er andre nakene rundt meg. Er ikke noe seksuell grunn at jeg liker meg på nakenstrand bare for å koble av fra en veldig stressende hverdag jeg har. Har lyst til å si til henne at jeg har ønske om å ta et par turer på naturiststranda igjen i sommer. Er det andre her som har vært borti noe lignende hendelse? Hvor den ene har lyst til å dra på nakenstrand og ikke den andre? Føler det er feil av meg å dra dit uten å si det til henne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 25. mai 2021 #2 Del Skrevet 25. mai 2021 Føler hun at det er ubehagelig å være blant naturister hvis hun selv får ha badetøy på? Jeg kjenner flere par som har det slik. Hvis en av dem ønsker å ha på seg noe så er det akseptert og normalt for andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nobia Skrevet 25. mai 2021 Forfatter #3 Del Skrevet 25. mai 2021 Har faktisk snakket om det og hun har sagt en gang at vi kan dra på en nakenstrand men at hun helst vil beholde badetøyet på. Men vet ikke om det var bare for tøys eller om ho mente det. Men har snakket om å finne et øde sted i sommer ved et vann å tilbringe en hel dag nakene i sola sammen. Så hun trives jo naken ute. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #4 Del Skrevet 25. mai 2021 Heter det ikke nudist? Anonymkode: dc55a...e52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #5 Del Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Heter det ikke nudist? Anonymkode: dc55a...e52 Mange lurer på hva er nå egentlig naturisme og hva er forskjellen til nudisme... Nakenbading og -soling er naturisme. Mange bader uten badetøy rett og slett fordi det føles deilig eller fordi de ikke liker hvite striper. Helt enig i det, det skulle bare mangle!. Men naturisme er egentlig mye mer: selve kjernen i naturismen er å ha en naturlig forhold til egne og andres kropp, å oppleve nakenhet som en naturlig sak, ute i naturen, sol og sjø, i fellesskap - når forholdene egner seg til det. Naturismen fremhever selvrespekt og respekt for andre. Naturisme har ingenting med sex å gjøre. De som mener noe annet har kommet på feil sted: hos oss er de ikke ønsket. Selvføgelig kan det være litt spennende å være ansikt til ansikt med noen av det motsatte kjønn, for første gang da, like mye for jenter som for gutter!. Men det venner en seg ganske raskt til. Mange gutter/menn er "redd" for å få en ereksjon. Dette er helt unødvendig. På en måte er en ereksjon ganske naturlig, ikke noe en skal skamme seg over. Men heller er det ikke noe å gå rundt med for å fremvise den. Naturisme er ikke ekshibisionisme! Hva er da nudisme? Nudisme er egentlig det engelske ordet for naturisme som er i bruk i USA. Likevel brukes det også i mange land i Europa for a henvise til en slags nakenhet for nakenhets skyld (noe som faktisk også er ganske vanlig i USA), ofte på en negativ måte. Et typisk bilde av nudisme er å dra til en kirke i nettoen, hvor også presten er naken. Eller kanskje være hjemme med venner hvor alle er naken. Likevel er grensene ikke alltid like tydelig og det finnes en del gråsoner. Anonymkode: 187b5...c89 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
911 Skrevet 25. mai 2021 #6 Del Skrevet 25. mai 2021 Jeg var nok den som først ytret ønske om reise til et sted der man kunne være naturlig nakne på stranden og hun ville ikke, men etter at hun har fått "smaken" på dette er det hun som stadig vil tilbake dit. Så det er mulig å bli "omvendt" 🥰😄. Vi elsker det, men samtidig litt redd for å møte "naboen". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiubi Skrevet 25. mai 2021 #7 Del Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Heter det ikke nudist? Anonymkode: dc55a...e52 En naturist er naken der det er naturlig, f.eks på stranden. En nudist går helst naken hele tiden 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #8 Del Skrevet 25. mai 2021 Prøv å ta henne med på en strand til sommeren hvor hun i utgangspunktet beholder bikinien på, det er ingenting i veien med det. Er du heldig så kanskje hun ser at det er helt ufarlig og kaster bikinien etterhvert. Misunner deg at du er åpen om det, jeg er skapnudist selv, kunne aldri ha falt meg inn å fortelle det til min kone at jeg i løpet av sommeren tar meg en par turer på nudiststranden. Anonymkode: 0f84d...98e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nobia Skrevet 26. mai 2021 Forfatter #9 Del Skrevet 26. mai 2021 911 skrev (21 timer siden): Jeg var nok den som først ytret ønske om reise til et sted der man kunne være naturlig nakne på stranden og hun ville ikke, men etter at hun har fått "smaken" på dette er det hun som stadig vil tilbake dit. Så det er mulig å bli "omvendt" 🥰😄. Vi elsker det, men samtidig litt redd for å møte "naboen". Har en følelse av at hun vil like seg på en nakenstrand, så skal prøve 😉 vi bor i Arendal og nærmeste naturiststrand er i Kristiansand. Så er ikke så stor fare for at vi treffer på naboen 😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alterego666 Skrevet 26. mai 2021 #10 Del Skrevet 26. mai 2021 Min partner liker å være naken ute, men var ikke begeistret over tanken på å oppsøke en fristrand. Vi snakket en del om det gjennom noen somre, og nå er hun en glad naturist som meg. JEg har hele tiden vært åpen om hva jeg liker, men ikke presset henne. Hun har alltid visst når jeg er på fristranda alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 27. mai 2021 #11 Del Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 25.5.2021 den 20.00): Heter det ikke nudist? Anonymkode: dc55a...e52 Naturist og nudist brukes om hverandre og blandes sammen. Andre i tråden har gode beskrivelser av forskjellene slik det er vanlig å oppfatte det, men her er det ingen klare grenser. Mange liker også å ta seg et nakenbad, oppsøke HUK eller sole seg naken i hagen uten at de vil kalle seg naturist eller nudist. Norske og internasjonale foreninger kaller seg naturistforeninger/forbund og bruker ikke ordet nudist. Internasjonalt er det et evig kaos, og noen steder kan du finne naturist-massasjesalonger, hvor "naturist" betyr nakenmassasje med en lykkelig slutt. Egentlig ikke så mye å bry seg om, hva det heter. Det går godt an å nyte en dag på nakenstranda, eller slappe av i sofaen uten klær uten at man nødvendigvis er naturist eller nudist, eller noe annet. Bare vær deg selv. 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 27. mai 2021 #12 Del Skrevet 27. mai 2021 Nobia skrev (På 25.5.2021 den 16.02): Nå som sommeren er i anmarsj merker jeg at naturist livet kaller. Var mye på naturiststrender før jeg fikk kjæreste(nå gift) men slutta når jeg ble sammen med henne. Har vært ærlig fra tidlig i forholdet at jeg har vært mye på naturiststranda opp gjennom årene før jeg traff henne, noe hun sier er helt greit. Hun sier selv at hun ikke kunne tenke seg å ligge naken blant andre å det aksepterer jeg. Men for meg er det noe med å være naken ute. Ligge i sola og kjenne varmen på hele kroppen mens et lite vindpust blåser over hele min nakene kropp mens jeg ligger og leser i en bok eller et ukeblad. Og bade naken er mye bedre enn å bade med en badeshorts på. For meg er det veldig avslappende og tenker ikke noe på at det er andre nakene rundt meg. Er ikke noe seksuell grunn at jeg liker meg på nakenstrand bare for å koble av fra en veldig stressende hverdag jeg har. Har lyst til å si til henne at jeg har ønske om å ta et par turer på naturiststranda igjen i sommer. Er det andre her som har vært borti noe lignende hendelse? Hvor den ene har lyst til å dra på nakenstrand og ikke den andre? Føler det er feil av meg å dra dit uten å si det til henne. Disse her skriver godt om temaet: https://www.nakedwanderings.com/the-pressure-of-going-naked/ https://www.nakedwanderings.com/how-to-tell-your-significant-other/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nobia Skrevet 31. mai 2021 Forfatter #13 Del Skrevet 31. mai 2021 Men har tenkt på det å invitere henne med på en nakenstrand en av dagene. Om hun ikke vil være med så vil jeg si at da tar jeg en tur alene da.. Eller bør jeg la være? 🤔 Er jo helt naturlig å være naken 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #14 Del Skrevet 31. mai 2021 Nobia skrev (På 25.5.2021 den 16.02): Føler det er feil av meg å dra dit uten å si det til henne. Er du ikke et voksent, selvstendig menneske med rett til å bestemme over deg selv? Hvorfor ikke ta deg en tur på stranden etter jobb? Du behøver da virkelig ikke be om tillatelse til å ta deg et bad sommerstid. Anonymkode: 99e2e...b67 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #15 Del Skrevet 31. mai 2021 Vil tro det ikke er noe problem å ha på badetøy på naturiststrand om en selv ikke er komfortabel å være naken med andre, iallefall så lenge man er der sammen med en uten klær. Men du kan jo også lufte ideen om du kan dra på fristrand aleine? Er sammen med en nå som ikke ønsker å gå på fristrand selv men ikke har problemer med at jeg gjør det 😍 Har ikke gjort det enda, men har ikke vært i nærheten av en fristrand mens det har vært sol/badevær enda Anonymkode: a90df...16f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #16 Del Skrevet 31. mai 2021 Naturisme høres i teorien fint ut, men jeg ligger unna pga av de halvgamle kikkerne som lusker med halvstiv pikk og siklende kjefter:) Det kan tenkes at foreningene klarer å luke ut de råtne eplene, men naturiststrendene er dessverre infestert av dem. Anonymkode: 6f6a1...6e3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #17 Del Skrevet 31. august 2021 Årets første og siste? tur til Huk i dag. Hadde noen timer til rådighet, så tok bussen ut til Bygdøy. Og det er en fantastisk følelse å gå nedover gangveien mot stranden, det er en blanding av følelse av frihet og sommerfugler i magen. Og når man kommer til den åpne plassen med masse nakne mennesker er det en deilig kribling. Tok meg først en liten sveip før jeg la ned håndkleet og kledde av meg rundt en god miks av kjønn og alder. Jeg har alltid vært fasinert av nakne kropper, damer som menn, så det å bare ligge der å (smug)gløtte litt på de som ligger rundt og går forbi er helt nydelig. Jeg er av typen som egentlig veldig lett blir opphisset i andre situasjoner, men min intensjon for å gå på nakenstrand er ikke seksuelt motivert, bare å nyte å være naken sammen med andre. Så det er fint å vite at jeg stort sett har kontroll på han fyren mellom beina. Men det var en gang jeg måtte legge meg over på magen, det var da en fantastisk flott kvinne med nydelig kropp, en liten velfrisert dott, fantastiske nydelige bryster og med langt,blondt hår gikk rett forbi meg. Da måtte jeg diskret legge meg over på magen... Dessverre hadde jeg bare en liten time før jeg måtte dra igjen. Men en deilig time ble det. Anonymkode: 0f84d...98e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Rosestarwoman Skrevet 1. september 2021 #18 Del Skrevet 1. september 2021 Åh jeg bare elsker naturisme selv❤️❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #19 Del Skrevet 1. september 2021 Nobia skrev (På 26.5.2021 den 20.13): Har en følelse av at hun vil like seg på en nakenstrand, så skal prøve 😉 vi bor i Arendal og nærmeste naturiststrand er i Kristiansand. Så er ikke så stor fare for at vi treffer på naboen 😉 Jaha, hvor ligger naturiststranden i Kristiansand? Aldri hørt om. Anonymkode: 837e2...f3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #20 Del Skrevet 1. september 2021 Nobia skrev (På 31.5.2021 den 20.41): Men har tenkt på det å invitere henne med på en nakenstrand en av dagene. Om hun ikke vil være med så vil jeg si at da tar jeg en tur alene da.. Eller bør jeg la være? 🤔 Er jo helt naturlig å være naken 😉 Hadde du vært min kjæreste måtte du gjerne dratt, men jeg hadde ikke blitt med. Anonymkode: 837e2...f3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå