AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #1 Skrevet 25. mai 2021 Vi er voksne alle sammen, i forskjellige livssituasjoner, og vi snakker alltid om at vi treffes for lite. Noen av oss så lite som en gang i året. Jeg vurderer derfor å kjøpe billetter til et arrangement i gave til alle sammen, både søsken og partnere. Samtidig vil jeg få frem at hvis man ikke kan delta pga andre planer e.l. så er det helt i orden å selge billetten og bruke pengene på noe annet. Er det veldig dumt med en gave som også fordrer å dra til en annen by for noen av oss? Feks. en konsert? Jeg vet at artisten er en favoritt hos flere, men usikker på to av dem. Ville man likevel blitt glad? For en del av "arrangementet" er jo gleden av at vi kan møtes. Er bare så usikker på om noen vil mislike det, eller føle seg presset til noe. Det er dobbelt så dyrt for meg med en slik billett til hver enn det jeg pleier å bruke på gaver, så har ikke så lyst til å feile helt Hvordan kan jeg gjøre dette på en ok måte? (Og det er alltid et herk å finne gaver voksne liker, ofte man ender med noe gørrkjedelig som vin og fine lys, så tenkte dette var vinn vinn jeg) Anonymkode: 96209...230
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #2 Skrevet 25. mai 2021 Vi er to kull forresten, men alle har god kontakt med alle, men det gjør jo også at vi ikke har felles foreldre som møtested (den forelderen vi har felles har vært død siden yngste kullet var små). Anonymkode: 96209...230
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #3 Skrevet 25. mai 2021 Håper ingen drar fordi de synes de må . Hadde jeg ikke kunnet eller villet dra så ville jeg ikke solgt billetten men bare latt det fare. Man bør aldri gi en gave som forplikter så ikke gi mer enn du er villig til å tape.Ellers blir det en form for hersketeknikk Anonymkode: 13f18...3d4 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #4 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Håper ingen drar fordi de synes de må . Hadde jeg ikke kunnet eller villet dra så ville jeg ikke solgt billetten men bare latt det fare. Man bør aldri gi en gave som forplikter så ikke gi mer enn du er villig til å tape.Ellers blir det en form for hersketeknikk Anonymkode: 13f18...3d4 Jeg skriver jo det i innlegget. Jeg gir bort selve billetten, om de vil kaste den i søpla eller selge den og få igjen penger er jo ikke noe jeg har noe med da. Eller så får jeg beholde billettene som er til hele gruppa da, og bare skrive kort med info? Men slutningen om hersketeknikk skjønner jeg ikke helt..? Anonymkode: 96209...230
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #5 Skrevet 25. mai 2021 Det hørtes lurt ut skriv kort, så beholder du bilettene. Kjempegod gaveidé, jeg hadde elsket det! Bare pass på at det er litt frem i tid så folk har mulighet til å holde av datoen. Anonymkode: 0dde7...778 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå