AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #1 Del Skrevet 25. mai 2021 Jeg skal begynne på letrozol pga. alder og spontanabort i november. Jeg er 35, så får nå hjelp av det private. Må bare foreta meg noe. I dag hadde jeg 5 kundemøter og en etterlengtet rådgivningstime. Skulle ta bussen, men bussen var forsinket. Måtte løpe til nærmeste bane, og plutselig mens jeg løp, to dager før mensen vanligvis kommer, så rant det voldsomt. Der sto jeg på perrongen og kjente blodet komme. Mine nye levi's i lyse blå fikk mildt sagt gjennomgå. Jeg knøt genseren rundt midjen og sto musestille i 25 min. Deretter løp jeg bort til rådgviningkontoret og fikk kommet meg på do. Hadde ingen tampong, så polstret med papir. Dro ned i toalettet en gang, men vannet i doskålen var rosa, og flere ventet utenfor, så ventet litt og fikk trukket opp på nytt. På grunn av min forsinkelse , fikk en annen gå først. Jeg løp til apoteket for å kjøpe tamponger og ta ut letrozol på resept. Det hadde de ikke igjen. Tampongene de hadde var kun de blå. Fikk satt inn da jeg kom bort til rådgiveren igjen. Fikk til slutt kjøpt letrozol og avlust 2 kundemøter. Noen dager er bare pyton. Og hva skjer med mensen min. Har alltid vært regelmessig og smertefri. Nå har jeg tom. mennsmerter Anonymkode: 2e2aa...750 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #2 Del Skrevet 25. mai 2021 Sender en klem. Har vært der, omtrent tilsvarende som du beskriver. Men topper den dagen med begravelse til en besteforelder, der jeg satt sprøyter på toalettet i kirka, og magen var så stor på grunn av alle hormonene at flere slektninger spurte rett ut om jeg var gravid. Samtidig som det dukket opp en krise på jobb som gjorde at jeg måtte svare ut mail og telefoner hvert øyeblikk jeg kunne snike meg unna. Anonymkode: 6a6db...1ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #3 Del Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sender en klem. Har vært der, omtrent tilsvarende som du beskriver. Men topper den dagen med begravelse til en besteforelder, der jeg satt sprøyter på toalettet i kirka, og magen var så stor på grunn av alle hormonene at flere slektninger spurte rett ut om jeg var gravid. Samtidig som det dukket opp en krise på jobb som gjorde at jeg måtte svare ut mail og telefoner hvert øyeblikk jeg kunne snike meg unna. Anonymkode: 6a6db...1ab Huff! Den tar nok kaka. Det blir bare nok noen ganger. Veldig tragikomisk. Nå ble det bare tårer. Stresset har lagt seg, og jeg ser på en pakke med hormontabletter som brukes i behandling av kreftsyke til nesten 400 kr, etterfulgt av en utredning til 2000 kr totalt. Og pengene, det er nå en ting, men det å skulle ta tabletter. Jeg fikk plutselig en reality check igjen og bare knakk litt sammen. Jeg synes det er litt kjipt, mildt sagt. Hvorfor vil ikke kroppen min spille på lag? Jeg blir så lei meg. Kom hjem og skulle fortelle om dagens tragikomedie til samboer, full av fortellertrang, og det ender med: Merker hvem som har vært alene hjemme i hele dag og er ekstremt pratesyk. Også lo han litt. Jeg blødde meg jo for f ut på t-banen. Jeg har knapt vært hjemme. Skal i tillegg påføre kroppen min masse møkk for at vi skal få en familie, også blir det hele bare underminert før han gikk for å prøve en ny genser. Han av alle bør jo være like lei seg hver gang jeg får mensen. Så sitter med menssmerter og tusen spørsmål rundt tablettene. Han har ikke en gang testet seg. Jeg er bare full av følelser. Hadde aldri aldri trodd den kroppen min skulle svikte meg på dette. Mensen som 12-åring. Alltid regelmessig. Ingen sykdom. Sjekket meg for alt mellom himmel og jord. Har en formfull figur og normal bmi, ikke at det har mest å si. Jeg trodde vel aldri jeg skulle havne her. Jeg sa for lenge siden at vi ikke skulle vente for lenge, men " er bare ikke helt klar. Kanskje om et par år" og vips er vi her. Så j surt. Jeg sa jo til og med fra flere ganger at vi ikke skulle drøye. Bare en utblåsning. Trenger bare å tømme hodet litt her inne. Ts Anonymkode: 2e2aa...750 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #4 Del Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Huff! Den tar nok kaka. Det blir bare nok noen ganger. Veldig tragikomisk. Nå ble det bare tårer. Stresset har lagt seg, og jeg ser på en pakke med hormontabletter som brukes i behandling av kreftsyke til nesten 400 kr, etterfulgt av en utredning til 2000 kr totalt. Og pengene, det er nå en ting, men det å skulle ta tabletter. Jeg fikk plutselig en reality check igjen og bare knakk litt sammen. Jeg synes det er litt kjipt, mildt sagt. Hvorfor vil ikke kroppen min spille på lag? Jeg blir så lei meg. Kom hjem og skulle fortelle om dagens tragikomedie til samboer, full av fortellertrang, og det ender med: Merker hvem som har vært alene hjemme i hele dag og er ekstremt pratesyk. Også lo han litt. Jeg blødde meg jo for f ut på t-banen. Jeg har knapt vært hjemme. Skal i tillegg påføre kroppen min masse møkk for at vi skal få en familie, også blir det hele bare underminert før han gikk for å prøve en ny genser. Han av alle bør jo være like lei seg hver gang jeg får mensen. Så sitter med menssmerter og tusen spørsmål rundt tablettene. Han har ikke en gang testet seg. Jeg er bare full av følelser. Hadde aldri aldri trodd den kroppen min skulle svikte meg på dette. Mensen som 12-åring. Alltid regelmessig. Ingen sykdom. Sjekket meg for alt mellom himmel og jord. Har en formfull figur og normal bmi, ikke at det har mest å si. Jeg trodde vel aldri jeg skulle havne her. Jeg sa for lenge siden at vi ikke skulle vente for lenge, men " er bare ikke helt klar. Kanskje om et par år" og vips er vi her. Så j surt. Jeg sa jo til og med fra flere ganger at vi ikke skulle drøye. Bare en utblåsning. Trenger bare å tømme hodet litt her inne. Ts Anonymkode: 2e2aa...750 Det er bare godt å skrive det av seg. Jeg kjente selv frustrasjonen av å gå fra å være livredd for graviditet, at alt lå til rette, tro at det bare var å knipse med fingrene, og så gikk det ikke i det hele tatt. Men du, det viktigste budskapet fra meg i dag: Han SKAL teste seg. Før du tar en eneste pille. I 50% av tilfellene er feilen hos mannen. Det finnes ingen grunn i verden til å begynne behandling av kvinnen før mannen i det hele tatt er sjekket ut av saken. Anonymkode: 6a6db...1ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solina Skrevet 26. mai 2021 #5 Del Skrevet 26. mai 2021 21 hours ago, AnonymBruker said: Men du, det viktigste budskapet fra meg i dag: Han SKAL teste seg. Før du tar en eneste pille. I 50% av tilfellene er feilen hos mannen. Det finnes ingen grunn i verden til å begynne behandling av kvinnen før mannen i det hele tatt er sjekket ut av saken. Anonymkode: 6a6db...1ab Dette 👆🏻 I skrivet jeg fikk om Letrozol fra gynekologen sto det tydelig at det kun gis til kvinnen dersom mannen har god nok sædkvalitet til å kunne gjøre henne gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå