Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hørt at man en sjelden gang må få med legemelding for å bevise til nav at man fortsatt har lidelse. Moren min med MS måtte også gjøre dette. Hørt at folk med downs også må gjøre dette. 

Jeg er ufør pga psykiske lidelser. Må jeg også gjøre dette da? Hvor ofte krever nav slik informasjon?

Anonymkode: 34c32...0d9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aldri.

Anonymkode: 40779...ab1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Grunn- og hjelpestønad vurderes på nytt hver 3-5. år. Kan det være det moren din har? Uføretrygden er varig og vurderes ikke på nytt så sant det ikke er helt spesielle grunnen til dette.

Anonymkode: e8f7d...375

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Grunn- og hjelpestønad vurderes på nytt hver 3-5. år. Kan det være det moren din har? Uføretrygden er varig og vurderes ikke på nytt så sant det ikke er helt spesielle grunnen til dette.

Hun får dekket bil, kanskje det er derfor? 

ts

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun får dekket bil, kanskje det er derfor? 

ts

Da er det nok derfor. Bil er grunnstønad 😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som de andre skriver ovenfor, uføretrygden er for alltid. Andre stønader må kanskje behovsprøves om igjen med noen års mellomrom. 

Jeg har vært uføretrygdet i 15 år. Ingen som har bedt meg dokumentere på nytt hvilke lidelser jeg har.

Anonymkode: 23c3e...963

• Liker 2
Skrevet

Dette var betryggende å høre. Har selv gått og lurt på hvordan det skal bli dersom jeg ikke klarer å komme meg i jobb igjen. Om jeg måtte ha en revurdering om 10 år eller plutselig bli fratatt trygd. Har hørt om mennesker som har blitt fratatt uføretrygd for så å bli satt på sosialen. Skjønner ikke hvordan det kan skje? 

AnonymBruker
Skrevet
Katretty skrev (2 minutter siden):

Dette var betryggende å høre. Har selv gått og lurt på hvordan det skal bli dersom jeg ikke klarer å komme meg i jobb igjen. Om jeg måtte ha en revurdering om 10 år eller plutselig bli fratatt trygd. Har hørt om mennesker som har blitt fratatt uføretrygd for så å bli satt på sosialen. Skjønner ikke hvordan det kan skje? 

"Hørt om", ja. Det er bare sladder og snakk. Det skulle jeg likt å se dokumentert. Aldri lest om et eneste slikt tilfelle i media heller (at en person er fratatt uføretrygden og satt på sosialen). Om det har skjedd, så har det nok vært et tilfelle av dokumentert og bevist forfalskning av sykdomsdokumentasjonen. Men som sagt har jeg aldri hørt om noe slikt tilfelle.

Anonymkode: 23c3e...963

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Katretty said:

Har hørt om mennesker som har blitt fratatt uføretrygd for så å bli satt på sosialen. Skjønner ikke hvordan det kan skje? 

Det kan ikke skje. Det må i så fall dreie seg om avdekket trygdesvindel.

Anonymkode: d7324...6d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ufør for resten av livet. Fikk min uføretrygd på grunn av psykiske problemer hele oppveksten ingen klarte gjøre noe med litt etter fylte 20 år. 

Anonymkode: 84e53...556

Skrevet

Nå finner jeg det ikke lenger, men jeg fant en artikkel i en eller annen avis som omtalte noen som hadde mistet uføretrygden og blitt satt på sosialstønad. Men det er såpass lenge siden at den artikkelen finner jeg neppe igjen. Men i alle fall, takk til dere som svarte. 

AnonymBruker
Skrevet
Katretty skrev (2 timer siden):

Det ville vært veldig lett for deg å google info om dette.

Anonymkode: 40779...ab1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Katretty skrev (2 timer siden):

Nå finner jeg det ikke lenger, men jeg fant en artikkel i en eller annen avis som omtalte noen som hadde mistet uføretrygden og blitt satt på sosialstønad. Men det er såpass lenge siden at den artikkelen finner jeg neppe igjen. Men i alle fall, takk til dere som svarte. 

Det er AAP, ikke uføretrygd. Har man brukt opp maxtiden på AAP må man ut i et karensår og må da enten leve av egne midler (eller ektefelle) eller motta sosialstønad. 

Anonymkode: 250de...557

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...