AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #1 Skrevet 25. mai 2021 Hva blir feil her? Ser de nederste bladene er litt tørre, så regner med dette er et helhetlig problem med hele planten. Agurkene blir mini, bare noen cm stor, før de skrumper inn. Har mange små, som ikke blir noe størrelse på. Har dette med næring i jorda å gjøre? Hva bør jeg gjødsle med? Plantene står foreløpig inne i 15-litersbøtter med jord, og skal ut i drivhus når temperaturen blir litt mer stabil. Bor i nord, og kan fortsatt ha ned mot 5 grader på natta. Hilsen nybegynner. Anonymkode: 4fa49...528
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #2 Skrevet 25. mai 2021 Miniagurkene du ser det er hunnblomster som utvikler seg til agurker. Er det en sort som ikke trenger polinering av hannblomster? Anonymkode: b0a0b...507
lillevill Skrevet 25. mai 2021 #3 Skrevet 25. mai 2021 Hvor store er de? Du får vel ikke agurker før til sommeren tenker jeg.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #4 Skrevet 25. mai 2021 Mer næring, ja. Mine er også sånn nå, jeg forventer utvikling så snart jeg planter dem ut i mer jord. Anonymkode: ffee1...9c6
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #5 Skrevet 25. mai 2021 Hvilken sort er det? Anonymkode: 61f77...f5f
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #6 Skrevet 25. mai 2021 Dette er slangeagurker. Har lest både for og imot i forhold til pollinering, men et entydig svar har jeg ikke fått. Hva tenker dere her? Agurkene er bare et par cm før de råtner og faller av. Anonymkode: 4fa49...528
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #7 Skrevet 25. mai 2021 Vet ikke om disse trenger pollinering eller ikke, men det kan du isåfall gjøre selv. Bruk en liten pensel eller pinne i blomsten og samme penselen/pinnen på de andre blomstene. Gir du den for mye vann? Husk at vannet bør helst være romtemperert. Anonymkode: a253f...d87
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #8 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Dette er slangeagurker. Har lest både for og imot i forhold til pollinering, men et entydig svar har jeg ikke fått. Hva tenker dere her? Agurkene er bare et par cm før de råtner og faller av. Anonymkode: 4fa49...528 Hvilken sort? Det finnes mange forskjellige slangeagurker. Anonymkode: 61f77...f5f
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #9 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvilken sort? Det finnes mange forskjellige slangeagurker. Anonymkode: 61f77...f5f https://www.plantasjen.no/slangeagurk-marketmore-524669.html Denne ☺️ Anonymkode: 4fa49...528
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #10 Skrevet 25. mai 2021 Marketmore skal ikke pollineres, du burde fjerne hannblomstene for å unngå pollinering, da slipper du bitre agurker fulle av frø. Dersom du ikke har begynt å gjødsle enda tipper jeg det er det denne trenger, agurker trenger masse gjødsel og vann. Det er litt vanskelig å se ut i fra bildet ditt om den viser næringsmangel og hva den trenger. De er ganske følsomme for det meste, de liker ikke så mye endringer og det skal ikke så mye til for at de viser misnøye, blant annet at de blir slappe eller kaster fruktene. Du burde unngå å vanne med for kaldt vann, la den stå i kald våt jord, vanne inntil stilken, ha den stående i direkte sol og utsette den for store temperatursvingninger. I tillegg er agurker utsatt for trips. Alt dette kan være årsaker til at den mistrives og kaster agurkene. Anonymkode: 61f77...f5f
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #11 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Marketmore skal ikke pollineres, du burde fjerne hannblomstene for å unngå pollinering, da slipper du bitre agurker fulle av frø. Dersom du ikke har begynt å gjødsle enda tipper jeg det er det denne trenger, agurker trenger masse gjødsel og vann. Det er litt vanskelig å se ut i fra bildet ditt om den viser næringsmangel og hva den trenger. De er ganske følsomme for det meste, de liker ikke så mye endringer og det skal ikke så mye til for at de viser misnøye, blant annet at de blir slappe eller kaster fruktene. Du burde unngå å vanne med for kaldt vann, la den stå i kald våt jord, vanne inntil stilken, ha den stående i direkte sol og utsette den for store temperatursvingninger. I tillegg er agurker utsatt for trips. Alt dette kan være årsaker til at den mistrives og kaster agurkene. Anonymkode: 61f77...f5f Agurken høres ut som meg 😂 haha, neida, joda. men jeg ante ikke at agurken er så fintfølende. Jeg skal plante ut mine første agurkplanter i drivhus i år, nå krysser jeg virkelig fingrene for at de overlever 😬 Anonymkode: 8bf18...407
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #12 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Agurken høres ut som meg 😂 haha, neida, joda. men jeg ante ikke at agurken er så fintfølende. Jeg skal plante ut mine første agurkplanter i drivhus i år, nå krysser jeg virkelig fingrene for at de overlever 😬 Anonymkode: 8bf18...407 Hehe. Ja, de er ganske følsomme og veldig glad i å vise det når de er misfornøyd, men det går som regel bra. Jeg kan også tipse om gruppa "Grønnsaksdyrkning i Norge" på facebook. Der får man svar på det meste relativt fort. Anonymkode: 61f77...f5f
MiniMjau Skrevet 27. mai 2021 #13 Skrevet 27. mai 2021 Er en egen gruppe for agurkdyrkere på facebook
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå