Gjest _Crocs_ Skrevet 25. mai 2021 #1 Skrevet 25. mai 2021 I lang tid har jeg fulgt vinglete tiltak: Maks 2 på besøk. Hjemmestudent. Maks 5 på besøk. En klemmevenn. 2 meter. 1 meter. Åpne. Lukke. Sprit. Ikke munnbind. Munnbind. Teste. Teste. Teste. Skjenkestopp. Ikke skjenkestopp. Så havner jeg bakerst i køen, aldersgruppen 25-39 skal få vaksine sist. Så havner jeg bakerst i køen igjen siden jeg ikke bor i nærheten av Oslo, men i en annen stor by. Så skal regjeringen få vaksine med en gang, før lærere og før alle risikogruppene er vaksinert. Nei, nå er dugnaden over. Jeg er lei, jeg gidder ikke mer.
Psilocybe Skrevet 25. mai 2021 #2 Skrevet 25. mai 2021 Bare to uker igjen nå! Dette klarer du! Bli med på det siste krafttaket! 6
Skogkatten Skrevet 25. mai 2021 #3 Skrevet 25. mai 2021 Føler det samme, TS. Akkurat nå virker det som kloakkrottene i Oslo kommer til å være fullvaksinert før meg, ikke bare er de yngre enn meg, de er jo bosatt i riktig kommune også. Man føler seg ikke akkurat veldig motivert for et siste krafttak når man hele veien har blitt bortprioritert. 19
Gjest _Crocs_ Skrevet 25. mai 2021 #4 Skrevet 25. mai 2021 Psilocybe skrev (15 minutter siden): Bare to uker igjen nå! Dette klarer du! Bli med på det siste krafttaket! Takk
Mezzosoprena Skrevet 25. mai 2021 #5 Skrevet 25. mai 2021 Jøss, jeg visste ikke at dugnaden var noe man bare trengte å være med på hvis man gadd? 2
Gjest _Crocs_ Skrevet 25. mai 2021 #6 Skrevet 25. mai 2021 (endret) Teatrica skrev (30 minutter siden): Jøss, jeg visste ikke at dugnaden var noe man bare trengte å være med på hvis man gadd? Fra store norske leksikon: Sitat Dugnad er frivillig, ubetalt arbeid som blir gjort i ein fellesskap. https://snl.no/dugnadWidget blockquote Endret 25. mai 2021 av _Crocs_
Gjest Optimo Skrevet 25. mai 2021 #7 Skrevet 25. mai 2021 Skogkatten skrev (1 time siden): kloakkrottene i Oslo Så koselig å se at bygdedyret lever.
Vera Skrevet 25. mai 2021 #8 Skrevet 25. mai 2021 Skogkatten skrev (1 time siden): Føler det samme, TS. Akkurat nå virker det som kloakkrottene i Oslo kommer til å være fullvaksinert før meg, ikke bare er de yngre enn meg, de er jo bosatt i riktig kommune også. Man føler seg ikke akkurat veldig motivert for et siste krafttak når man hele veien har blitt bortprioritert. Kloakkrottene? Hvem sikter du egentlig til her? Sist jeg sjekket vaksinerer man ikke dyr med Covid-vaksine.. 6
Gjest Smeltemann Skrevet 25. mai 2021 #9 Skrevet 25. mai 2021 Vera skrev (12 minutter siden): Kloakkrottene? Hvem sikter du egentlig til her? Sist jeg sjekket vaksinerer man ikke dyr med Covid-vaksine.. Føler du deg truffet? Skjønner at folk reagere på dette.
Anonym-bruker Skrevet 25. mai 2021 #10 Skrevet 25. mai 2021 Psilocybe skrev (1 time siden): Bare to uker igjen nå! Dette klarer du! Bli med på det siste krafttaket! 2 uker igjen? Hva skjer om 2 uker? 6
Skogkatten Skrevet 25. mai 2021 #11 Skrevet 25. mai 2021 Guile skrev (18 minutter siden): Så koselig å se at bygdedyret lever. Vera skrev (14 minutter siden): Kloakkrottene? Hvem sikter du egentlig til her? Sist jeg sjekket vaksinerer man ikke dyr med Covid-vaksine.. Smeltemann skrev (1 minutt siden): Føler du deg truffet? Skjønner at folk reagere på dette. Dere tror ikke i fullt alvor at jeg sikter til folk i Oslo? Jeg sikter selvsagt til faktiske kloakkrotter, og det var ment for å illustrere hvor lite prioritert jeg har følt meg i denne pandemien. Det føles nemlig som at selv kloakkrottene i Oslo er høyere prioritert enn meg. At noen kunne finne på å tolke en kombinasjon av resignasjon og min ekstremt dårlige humor som noe annet enn det det er falt meg faktisk ikke inn en gang. 21
Vera Skrevet 25. mai 2021 #12 Skrevet 25. mai 2021 Smeltemann skrev (8 minutter siden): Føler du deg truffet? Skjønner at folk reagere på dette. Føler meg truffet? Nei..men jeg syns det er litt dumt med misvisende info - kan hende folk med rotter plutselig dukker opp på vaksinasjonssentrene og forlanger vaksine til kjæledyret sitt..så rykker vi enda lengre bak i køen.. 3
Psilocybe Skrevet 25. mai 2021 #13 Skrevet 25. mai 2021 Anonym-bruker skrev (27 minutter siden): 2 uker igjen? Hva skjer om 2 uker? Da gjenåpnes landet, og vi er tilbake til 2019-normalen. 4
Gjest Optimo Skrevet 25. mai 2021 #14 Skrevet 25. mai 2021 Skogkatten skrev (21 minutter siden): Dere tror ikke i fullt alvor at jeg sikter til folk i Oslo? Jeg sikter selvsagt til faktiske kloakkrotter, og det var ment for å illustrere hvor lite prioritert jeg har følt meg i denne pandemien. Det føles nemlig som at selv kloakkrottene i Oslo er høyere prioritert enn meg. At noen kunne finne på å tolke en kombinasjon av resignasjon og min ekstremt dårlige humor som noe annet enn det det er falt meg faktisk ikke inn en gang. Er det en ting pandemien har lært meg, så er det at mange på landet virkelig hater Oslo og oss som bor her. Etter å ha lest kjefting og smelling på oss Osloboere som ikke kan følge smittevernregler (de er jo åpenbart mye flinkere til det i f.eks Hammerfest) i et år så falt det meg ikke inn at noen faktisk mente "kloakkrottene i Oslo" bokstavelig. Fred. 🙂
Navani Skrevet 25. mai 2021 #15 Skrevet 25. mai 2021 Takk for informasjonen TS Så hva har du tenkt å gjøre imorgen da? Løpe rundt og håndhilse, hoste, og ta på alle du kommer forbi på din vei? Kjefte på de som fortsatt er forsiktige og bruker munnbind? Jeg har tenkt å fortsette å holde meg hjemme, og godt er det når man ser at folk ikke gidder mer. 3
Gjest Smeltemann Skrevet 25. mai 2021 #16 Skrevet 25. mai 2021 Vera skrev (23 minutter siden): Føler meg truffet? Nei..men jeg syns det er litt dumt med misvisende info - kan hende folk med rotter plutselig dukker opp på vaksinasjonssentrene og forlanger vaksine til kjæledyret sitt..så rykker vi enda lengre bak i køen.. 😂😂😂😂😂. Ja hørte fhi fikk enorme mengder forespørsler når dette kom opp i denne tråden.
Capt. Obvious Skrevet 25. mai 2021 #17 Skrevet 25. mai 2021 Skjønner at du er lei TS, det er jeg også. Men vi skyter oss selv i foten om man gir blaffen nå, gjør mange nok det, så tar det 2-4 uker, og så stenges Norge ned igjen. 2
Klink Skrevet 25. mai 2021 #18 Skrevet 25. mai 2021 _Crocs_ skrev (2 timer siden): I lang tid har jeg fulgt vinglete tiltak: Maks 2 på besøk. Hjemmestudent. Maks 5 på besøk. En klemmevenn. 2 meter. 1 meter. Åpne. Lukke. Sprit. Ikke munnbind. Munnbind. Teste. Teste. Teste. Skjenkestopp. Ikke skjenkestopp. Så havner jeg bakerst i køen, aldersgruppen 25-39 skal få vaksine sist. Så havner jeg bakerst i køen igjen siden jeg ikke bor i nærheten av Oslo, men i en annen stor by. Så skal regjeringen få vaksine med en gang, før lærere og før alle risikogruppene er vaksinert. Nei, nå er dugnaden over. Jeg er lei, jeg gidder ikke mer. Nå begynner jeg faktisk å bli enig. Nok er nok. 8
Skogkatten Skrevet 25. mai 2021 #19 Skrevet 25. mai 2021 Guile skrev (6 minutter siden): Er det en ting pandemien har lært meg, så er det at mange på landet virkelig hater Oslo og oss som bor her. Etter å ha lest kjefting og smelling på oss Osloboere som ikke kan følge smittevernregler (de er jo åpenbart mye flinkere til det i f.eks Hammerfest) i et år så falt det meg ikke inn at noen faktisk mente "kloakkrottene i Oslo" bokstavelig. Fred. 🙂 Ja, jeg ser at jeg burde tenkt på det og uttrykt meg bedre, men jeg har selv vært en av dem som har kjeftet på oslofolk så jeg tenkte heller ikke over at det kunne oppfattes støtende. Jeg skal også være den første til å innrømme at mine følelser rundt dette ikke er hverken rasjonelle eller konstruktive. Fred 🙂 2
Gjest Blondie65 Skrevet 25. mai 2021 #20 Skrevet 25. mai 2021 Jeg forstår TS - jeg forstod til og med hva TS mente med kloakrottene ... Som forsøkt sagt i mange tråder alt: tiltakstrøttheten er overveldende - ganske sikkert også i Oslo. Men når en opplever at tidspunktet for vaksine stadig vekk blir skjøvet ut i tid slik at det ikke er mulig å planlegge noe som helst OG at regjeringen går foran med det dårligst tenkelige eksempel ved å prioritere seg selv uten noe som helst grunnlag i råd fra FHI da forstår jeg at det blir "gudd bai" solidaritet og dugnadsånd. Jeg har ikke dermed sagt at det er feil å prioritere vaksiner i områder med høyt smittetrykk, jeg forstår bare så alt for godt hvordan det må føles å være de som ser vaksine bli skutt ut i en ukjent fremtid samtidig som det rasles med vaksinepass som effektivt skiller befolkningen i to grupper - de som kan gå på konsert og de som bare kan drømme om en vaksine en gang til høsten. Vi er noen venner i samme kohort på ca samme alder - to i risikogruppe og en uten. Hvordan tror du det er å være den som ikke aner når de blir vaksinert og som stadig ser uken for start av vaksine skytes frem i tid med en uke av gangen?
Anbefalte innlegg