Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg ønsker seriøse svar fra noen som faktisk jobber på familievernkontoret og ikke folk som later som de gjør det.

Hvor lenge blir journalene når man er har gått i terapi, psykolog,sinnemestringskurs osv spart på før de slettes?

Anonymkode: 97c9e...1fd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

10 år minst. 

Anonymkode: 22f0e...1ea

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker gjerne at noen flere kan svare mer spesifikt.. 

AnonymBruker
Skrevet

3 år. 

Anonymkode: c8d42...a8e

AnonymBruker
Skrevet

Sletter de journaler etter 3 år på sinnemestringskurs via familievernkontoret også? 

Så det er ikke mulig å se det som har blitt skrevet etter 3 år? 

AnonymBruker
Skrevet

Jobber som mekler. Vi skriver ikke journal. 

Sinnemestringskurset trodde jeg heller ikke gjorde det...? Men det er ikke mitt felt. 

Anonymkode: 435a6...637

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jobber som mekler. Vi skriver ikke journal. 

Sinnemestringskurset trodde jeg heller ikke gjorde det...? Men det er ikke mitt felt. 

Anonymkode: 435a6...637

Fikk beskjed at terapeuten på sinnemestringskurset at journalen blir oppbevart x antall år men husker ikke hvor mange.

Har også gått i parterapi der hvor det ble skrevet journal.

AnonymBruker
Skrevet

Noen andre som vet noe mer om dette?

AnonymBruker
Skrevet

Er en samarbeidsinstans og har kun erfaring med at de IKKE skriver journalnotater

Anonymkode: 7d62a...379

AnonymBruker
Skrevet

Jobber ikke på fvk, men vi er der under oppfølging da jeg har krevd det av samboer. Vi har fått beskjed om at de har taushetsplikt, men som alle andre, er de pliktige til å melde til barnevern dersom de føler at det er noe som helst bekymring for barna. Jeg vet ikke hvorfor du lurer, om dere i det heletatt har barn, men så lenge de ikke har sagt spesifikt at de melder til barnevern, er det taushetsplikt, så da kan de ikke oppgi noen ting til andre, om du er redd for det. Sinnemestring er ikke på fvk, med på atv som er en egen organisasjon, mulig du kan ringe de, dersom du er usikker. Også fått tydelig beskjed om at de sier i fra til oss, dersom de er pliktig til å melde noe videre, så de gjør det ikke uten at vi vet.

Anonymkode: 272fc...1ee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jobber ikke på fvk, men vi er der under oppfølging da jeg har krevd det av samboer. Vi har fått beskjed om at de har taushetsplikt, men som alle andre, er de pliktige til å melde til barnevern dersom de føler at det er noe som helst bekymring for barna. Jeg vet ikke hvorfor du lurer, om dere i det heletatt har barn, men så lenge de ikke har sagt spesifikt at de melder til barnevern, er det taushetsplikt, så da kan de ikke oppgi noen ting til andre, om du er redd for det. Sinnemestring er ikke på fvk, med på atv som er en egen organisasjon, mulig du kan ringe de, dersom du er usikker. Også fått tydelig beskjed om at de sier i fra til oss, dersom de er pliktig til å melde noe videre, så de gjør det ikke uten at vi vet.

Anonymkode: 272fc...1ee

Jo det var på familievernkontoret kurset var. 

Ingen som har meldt noe til barnevernet, jeg bare lurer på hvor lenge det er mulig å hente ut journalen. Fordi jeg fikk beskjed om x antall år men husker ikke hvor mange. Feks hvis barnevernet eller noen andre instanser ber om å få opplysninger så lurer jeg på hvor lenge den journalen blir lagret. 

Men virker ikke som noen har noe eksakt svar men takk uansett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...