Gå til innhold

Krevende venninne

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Frua_*
Skrevet

Føler meg i en litt kinkig situasjon.

Har en veldig god barndomsvenninne. Hun bor foreløpig i utlandet, men skal nå flytte hjem.

Hun er av typen super-over-energisk, er gift men har ingen barn. Selv har jeg to små barn, og jeg og mannen min har krevende jobber.

Problemet mitt da, det er at venninnen min er svært ivrig til å holde kontakt. Jeg tror jeg daglig får enten telefon, sms eller mail. Og tar vi ikke telefonen ringer hun gjerne 5 ganger....

Det er jo ikke det at jeg ikke ønsker å opprettholde vennskapet, men det blir for voldsomt for meg, og jeg føler det er en konstant ubalanse i forhold til hvem som tar initiativ. Dagene mine er stappfulle av gjøremål, og når jeg synker sammen i ni-tiden om kvelden orker jeg ganske enkelt ofte ikke å prate i telefonen. Mitt sosiale liv er helt klart blitt mer begrenset, men sånn må det bare være for meg i en småbarnsfase.

Men hvordan skal jeg si ifra om dette uten å såre for mye? Synes liksom jeg bør indikere et passe nivå også, ellers blir hun sikkert ganske usikker på hva som er greit og ikke. jeg føler jeg må si ifra nå før hun flytter hjem, for jeg er litt redd for å bli spist opp, eller ennå verre- at hun skal føle jeg trekker meg unna.

Råd mottas med takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo svare at nå er det den mest hektiske tiden på dagen for oss..mat,unger osv...om du kan ringe klx.

Om du får msn, så kan du svare at du står på hodet med dagens gjøremål...det roer seg ikke før klx.

Hun har annen dagrytme enn dag og skjønner vel ikke helt hvordan det kan være for dere.

Du kan kjøpe en tlfsvarer...

Skrevet

Det hender jeg sier til venninner at jeg ikke orker å prate nå, så sant det ikke gjelder en viktig beskjed. De som ikke tåler å høre det, får bare bli fornærmet (nå blir ikke de det).

Det er lov å si ifra så lenge man gjør det på en ordentlig måte.

Skrevet

Reklamer kvinneguiden til henne, da har hun flere å prate med.

Skrevet

Tror jeg ville sagt jeg hadde ganske mye å stå i med med unger, mann, jobb og det hele og ikke har tid/overskudd til så mye mer, men det hadde vært veldig hyggelig om dere kunne finne en dag å møtes til uka, kanskje xxxdag?

- Da gir du jo beskjed og tar initiativ til å treffes, men på dine premisser. Kanskje verd et forsøk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...