Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser flere og flere jenter som legger ut bilder i bar overkropp f eks. De skal «naturliggjøre» alle slags brystvorter. For meg blir dette ganske teit. Jeg er selv ei jente på 24 og mener at det SKAL og ER forskjell på kjønnene.

Jeg syns det er helt fint og romantisk at mannen betaler på restauranten, at kvinner kler seg elegant og sexy, at mannen skal passe på kvinnen osv, og at man rett og slett tar vare på de forskjellene uten å prøve å viske de bort.

Noe helt annet er det at man skal ha lik lønn for likt arbeid, at kvinner kan være sjef på arbeidsplassen, osv. Dette burde være en selvfølge.

Jeg mener de andre forskjellene som spesielt bloggere driver og promoterer på Instagram hvor de lar håret gro under armene og poster hyppige nippel bilder. Hva ønsker kvinner å oppnå? Ønsker de å bli så maskuline at menn ikke tiltrekkes av de lenger? Kan man ikke bevare det spennende mellom menn og kvinner isteden?

Hva tenker dere? ☺️

Anonymkode: 6bfa7...758

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at du trenger å sette deg inn i hva feminisme er.

Anonymkode: 32af9...417

• Liker 34
Skrevet

"Likestilling betyr at alle personer skal ha like rettigheter og muligheter i samfunnet, uavhengig av blant annet kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, alder, etnisitet og religion. "

Mener du fortsatt at det har gått for langt?....

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer utmerket godt å passe på meg selv. Hadde vært flaut å være avhengig av en mann. Mannen gir faktisk demonstrativt regningen til meg om den automatisk blir gitt til han, synes det er et fantastisk trekk for å irettesette kelneren. Heldigvis har de fleste nå lært seg at regningen skal legges mellom de som spiser, eller at man spør hvem som vil ha den. 

Utover det krever jeg av både meg og han at vi kler oss elegant om vi skal noe som krever det. Og verken han eller jeg ville funnet på å legge ut bilde i bar overkropp, det er bare tacky. 

Anonymkode: b558e...6b9

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor skal du sette deg til doms over hvordan andre lever livene sine?

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
godfisk skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skal du sette deg til doms over hvordan andre lever livene sine?

Vet ikke hva slags aldersgruppe du befinner deg i, men for unge folk har det tydeligvis blitt en greie å skulle være helt like biologisk. Finner det bare ganske provoserende og lurte på andres meninger

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan passer denne:

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg syns det er helt fint og romantisk at mannen betaler på restauranten

sammen med denne?

Noe helt annet er det at man skal ha lik lønn for likt arbeid

Tenker du at inntekten skal være lik, men at menn skal bruke mest penger på forholdet? Eller når kvinner kler seg elegant og sexy, så har det en monetær verdi?

Anonymkode: d450a...219

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet ikke hva slags aldersgruppe du befinner deg i, men for unge folk har det tydeligvis blitt en greie å skulle være helt like biologisk. Finner det bare ganske provoserende og lurte på andres meninger

Det finnes da ingen kvinner som tror de kan befrukte en annen kvinne...

Jeg tror du bør ta et selvstudium i begrepene biologisk og likestilling før du går dypere inn i denne debatten 😂

Anonymkode: b558e...6b9

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ser flere og flere jenter som legger ut bilder i bar overkropp f eks. De skal «naturliggjøre» alle slags brystvorter. For meg blir dette ganske teit. Jeg er selv ei jente på 24 og mener at det SKAL og ER forskjell på kjønnene.

Jeg syns det er helt fint og romantisk at mannen betaler på restauranten, at kvinner kler seg elegant og sexy, at mannen skal passe på kvinnen osv, og at man rett og slett tar vare på de forskjellene uten å prøve å viske de bort.

Noe helt annet er det at man skal ha lik lønn for likt arbeid, at kvinner kan være sjef på arbeidsplassen, osv. Dette burde være en selvfølge.

Jeg mener de andre forskjellene som spesielt bloggere driver og promoterer på Instagram hvor de lar håret gro under armene og poster hyppige nippel bilder. Hva ønsker kvinner å oppnå? Ønsker de å bli så maskuline at menn ikke tiltrekkes av de lenger? Kan man ikke bevare det spennende mellom menn og kvinner isteden?

Hva tenker dere? ☺️

Jeg tenker at når du (og andre) reagerer såpass på at kvinner har hår andre steder en hodet så gjør disse hårpromoterende bloggerene en viktig og nødvendig jobb.

Anonymkode: 8ac15...6f6

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at du vil ha det beste fra begge verdener. Du vil ha like høy lønn, men at han skal betale for deg :klo: Vet du hvorfor det var vanlig at menn betalte i utgangspunktet? Det var nettopp fordi kvinner ikke jobbet og derfor ikke hadde penger å bruke. At menn fortsatt skal betale for kvinner gir ingen mening, og du som kvinne bør ikke synes det er mer romantisk enn det er nedverdigende.

Anonymkode: 9b52d...6ac

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva tenker dere? ☺️

Fordi samfunnet har et bilde av at damer ikke har hår noe sted omtrent, og at hår på damer er ekkelt. Jeg synes det er veldig bra nå at man faktisk får reklamer for barbering til damer som viser damer som faktisk barberer hår, og som ikke barberer helt glatte legger.. Det handler ikke om at kvinner og menn skal være helt identiske, men det handler om at det stort sett har vært ganske ulike standarder iforhold til utseende og skjønnhet mellom kvinner og menn.

Men de halvnakne bildene som mange influensere poster på sine blogger har ikke nødvendigvis noe med feminisme å gjøre, det handler bare om å bli sett og få oppmerksomhet..

Anonymkode: 1220a...b99

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Tror du bør sette deg inn litt mer i saken før du danner deg en mening :)

Anonymkode: 7a1c2...237

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan passer denne:

sammen med denne?

Tenker du at inntekten skal være lik, men at menn skal bruke mest penger på forholdet? Eller når kvinner kler seg elegant og sexy, så har det en monetær verdi?

Anonymkode: d450a...219

Å herre Gud,

poenget er at det er mer tiltrekkende om man treffer en mann på restaurant at han tilbyr seg å betale. Og at kvinnen helst møter opp i kjole og ikke bar overkropp.

Ikke spill dum. Men men, hvordan du liker det i privatlivet får være din sak😆

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tenker at du trenger å sette deg inn i hva feminisme er.

Anonymkode: 32af9...417

Hun snakker om likestilling, ikke feminisme. 🤣

Anonymkode: 0d553...bf9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror du bør sette deg inn litt mer i saken før du danner deg en mening :)

Anonymkode: 7a1c2...237

Alltid politisk korrekte folk på kvinneguiden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er gammel nok til å vite at å gå toppløs også tidligere har vært noe feminister har gjort. Du kan fritt velge om du vil kle av deg, og jeg unner deg muligheten til det. Men jeg unner deg ikke muligheten til å legge restriksjoner på andre.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Likestilling har ikke gått for langt, men en del bruker likestilling til å rettferdiggjøre dårlige handlinger. Jeg kritiserer menn som ikke tester seg mellom hver partner, men med en gang jeg spør en date når hun testet seg sist er det stor sjanse for at hun blir sint. 

Vi har og en del dobbeltstandarder. På studier der menn er i et klart mindretall får de sjelden kjønnspoeng. På alle studier der kvinner får det får de automatisk 2 mens på psyk profesjon får menn 1 om de er så så gamle. Ganske sprøtt. Det er viktig at likestillingen skal være mest mulig rettferdig.

En siste ting jeg vil ta opp er hvordan man misbruker feminismen til å skape menn som hater kvinner. Når man er på byen bær man tenke litt over hvem man tar med hjem for det kan sende en del uheldige signaler om man velger en veldig innpåsliten mann, en alle vet har mye penger etc. Menn bør tenke på det samme når det kommer til kvinner. For å få til best mulig feminisme må vi sørge for minst mulig skjevhet og minst mulig undertrykking av enkelte grupper. 

Endret av Majer
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å naturliggjøre brystvorter har lite med likestilling å gjøre. Det handler om å normalisere normale kropper. Du har misforstått begrepet likestilling. Høres ut som du egentlig er for like muligheter for kjønnene, men imot å se nakne kropper i media? Og er generelt konservativ mtp kjønnsroller.

Problemet som oppstår om du fronter konservative kjønnsroller er at du indirekte oppfordrer andre kvinner å leve like begrenset som deg selv. Det ønsker vi ikke. Det er det viktig at vi fortsetter å kjempe mot fastgrodde kjønnsrollemønstre slik at alle i realiteten kan få lov til å leve som de vil.

Jeg ønsker f.eks ikke å gå i kjole på date, jeg har ingen kjoler. Jeg er likefullt kvinne, som føder barn. Men jeg ser ikke på det som meningen i livet å «gå rundt og være sexy». Det høres bare dødskjedelig ut. Hadde nok heller ikke fått mye respekt i sjefsjobben min, som jeg elsker, om fokuset hadde ligget på å oppføre meg konservativt kvinnelig.

Anonymkode: 4f019...898

• Liker 12
Skrevet

TS, oppriktig spørsmål: På hvilken måte påvirker det din hverdag om andre damer ønsker å dele regningen på restaurant? Blir ditt liv dårligere av at jeg går i jeans og t-skjorte heller enn kjole? Eller at det vokser hår på kroppen min som jeg ikke ikke alltid orker fjerne så snart det er synlig? 

Hvor mye likestilling ville det vært snakk om dersom jeg ikke kunne tatt disse valgene for meg selv? (litt løs bruk av begrepet likestilling her, men det får så være) 

Du får gjøre det som passer deg, så får andre leve slik de ønsker. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (18 minutter siden):

En siste ting jeg vil ta opp er hvordan man misbruker feminismen til å skape menn som hater kvinner. Når man er på byen bær man tenke litt over hvem man tar med hjem for det kan sende en del uheldige signaler om man velger en veldig innpåsliten mann, en alle vet har mye penger etc. Menn bør tenke på det samme når det kommer til kvinner. For å få til best mulig feminisme må vi sørge for minst mulig skjevhet og minst mulig undertrykking av enkelte grupper. 

Så du vil at vi skal slutte med å sjekke opp de vi synes er fine og begynne å sjekke opp mindre fine folk i stedet (og spille skuespill og late som om vi liker folk som vi egentlig ikke liker? leve et fake liv?) Høres pent ut på papiret, men fører nok til et ulykkelig liv, er jeg redd. Tanken på å ligge med folk jeg ikke er tiltrukket av gjør meg litt småkvalm. Kroppen min er ikke lagt ut på anbud.

Anonymkode: 4f019...898

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...