AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #1 Skrevet 25. mai 2021 Hei, min første fødsel gikk helt fint. Måtte sy litt såklart, men hadde ingen alvorlige skader eller komplikasjoner hverken under fødsel eller i ettertid, evig takknemlig for det. Er det mest sannsynlig at det vil gå fint med nr 2 også da? Er det noen her som har fått alvorlige skader/rifter/problemer etter nr 2 selv om fødsel nr 1 gikk helt prikkfritt uten noe komplikasjoner? Beklager, men kjenner jeg har angst over dette. Anonymkode: aaab0...d34
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #2 Skrevet 25. mai 2021 Hvis du har angst for dette må du ta kontakt med psykolog, angst er virkelig noe som må tas tak i. Ring i dag. Måtte sy et par sting med første, ingen etter andre. Men jeg har fått fremfall både foran og bak etter andre. Det er imidlertid ikke noe som er sjenerende eller hemmende på noen måte, men første året kanskje så kjente jeg mer til det. Var også dårlig på knipeøvelser, og slet en periode med stressblære. Anonymkode: e7642...d93 1
Maleficenta Skrevet 25. mai 2021 #3 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du har angst for dette må du ta kontakt med psykolog, angst er virkelig noe som må tas tak i. Ring i dag. Måtte sy et par sting med første, ingen etter andre. Men jeg har fått fremfall både foran og bak etter andre. Det er imidlertid ikke noe som er sjenerende eller hemmende på noen måte, men første året kanskje så kjente jeg mer til det. Var også dårlig på knipeøvelser, og slet en periode med stressblære. Anonymkode: e7642...d93 er vel bedre om hun snakker med en gynekolog om dette. De er vel de som vet mest om fødselsskader
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #4 Skrevet 25. mai 2021 Første og andre fødsel var bare bra. Raske fødsler uten noen rifter eller komplikasjoner og barna fikk topp apgar score og alt var bra. Til tross for ikke bare én, men to fødsler uten komplikasjoner var jeg og engstelig over tredjemann. Snakket med sykehuset om det som insisterte på at alt skulle foregå på samme måte som med mine to første. 1 time aktiv fødsel og ungen måtte tas ut med en gang med akutt keisersnitt. Baby var slapp, blek og pustet ikke. Måtte ha litt pustehjelp i starten og lå en uke på nyfødtintensiven, men slapp kjølebehandling. Frisk og fin baby nå da, men skulle ønske sykehuset tok angsten min mer på alvor. Vet ikke hvor langt du er på vei, men er du engstelig så snakk med noen om det med en gang! Jeg var nok litt sent ute, hvis jeg hadde tatt det opp tidligere kunne jeg kanskje(?) fått et planlagt og mer rolig keisersnitt istedenfor slik det endte. Stort sett så går jo alt bra, men det irriterer meg skikkelig at sykehuset ignorerte alt sammen og til og med foreslo hjemmefødsel(!!) fremfor noe som helst annet. Hadde nok ikke endt like bra da.. Anonymkode: c7169...10a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå