AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #21 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 25.5.2021 den 10.31): Nå skal vi snart gifte oss og vi kommer fra to etablerte hjem begge to. Vi bor for tiden i mitt hus (har gjort det i 3 år), og vi har eller har hatt dobbelt opp av alt. Mye måtte vi rett og slett kvitte oss med fordi vi har rett og slett ikke har plass. Vi skal bygge hus og i den anledning er penger noe vi ønsker oss. Jeg har oppfattet det slik at penger ofte er en uting å gi, selv om det nå er mer akseptabelt enn for noen år siden. Jeg er ikke interessert i at folk må gi gaver som en inngangsbillett til vårt bryllup. For min del trenger de ikke å gi noe (igjen fordi vi har alt) men det føles jo ofte ille for gjestene å komme tomhendt til et bryllup. Jeg vil altså heller ikke få noe enn å få sausnebb, bestikk, service, fine skåler osv osv fordi igjen vi har dette fra før av. Jeg ønsker meg heller ikke gavekort fordi de utløper og da står jeg igjen med samme dilemma som tidligere. Hvordan formidler man det på en fin måte at man ønsker seg penger, og at man gjerne kan øremerke dem til en drømmebolig? Anonymkode: 17a45...b3c Synes det er helt greit å ønske seg penger i bryllupsgave. Jeg gir stort sett alltid penger selv, fordi jeg liker ikke å gå rundt på handlerunder på vegne av brudeparet. Da kan de heller kjøpe det selv. Skriv gjerne en liten gaveliste hvor du tilføyer nederst at en kontantgave er å foretrekke. Jeg tenker at dette er ganske normalt. Har pr dags dato aldri sett en gaveliste uten et ønske om kontanter. Og ser ikke problemet med å verken be om eller gi dette. Anonymkode: 7438c...f64 3
Gjest O.G. Skrevet 30. mai 2021 #22 Skrevet 30. mai 2021 (endret) Men TS. Er det egentlig smart å holde bryllupsfest når dere ikke har råd til både holde bryllupsfest og nytt hus uten å be andre om penger da? Endret 30. mai 2021 av O.G.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #23 Skrevet 30. mai 2021 TS her. Takk for gode forslag! Da blir det til at vi kommer til å ønske oss penger til enten et kjøkken, en bryllupsreise mm. Vi har dessverre ingenting vi ønsker oss av fysiske ting da vi har alt vi trenger og vil ha. Angående vår økonomiske situasjon så er vi nok veldig heldig stilt, så vi hadde absolutt ikke bygget hus eller hatt en bryllupsfest hvis vi ikke hadde hatt råd til det, men igjen så kommer jo penger alltid godt med kontra gaveønsker vi ikke er særlig interessert i. Anonymkode: 17a45...b3c
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #24 Skrevet 30. mai 2021 Til sånne brudepar gir jeg en ting i gave kun på trass. Dere ønsker dere ikke noe, men det kan jo hende noen av gjestene har tenkt å gi dere en ting utenom eventuell ønskeliste. Det er uansett bare for sært å ikke klare å komme på så mye som en ting dere ønsker dere utover penger. Anonymkode: a2c7a...0c4 6
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #25 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS her. Takk for gode forslag! Da blir det til at vi kommer til å ønske oss penger til enten et kjøkken, en bryllupsreise mm. Vi har dessverre ingenting vi ønsker oss av fysiske ting da vi har alt vi trenger og vil ha. Angående vår økonomiske situasjon så er vi nok veldig heldig stilt, så vi hadde absolutt ikke bygget hus eller hatt en bryllupsfest hvis vi ikke hadde hatt råd til det, men igjen så kommer jo penger alltid godt med kontra gaveønsker vi ikke er særlig interessert i. Anonymkode: 17a45...b3c Er dere veldig heldig økonomisk stilt er det ingen måte å ønske seg enda mer penger på - uten å fremstå som usmakelig og høyst uspiselig mennesker. Det hadde stilt seg annerledes om dere var unge, førstegangsetablerere med dårlig råd og bygget hus. Eneste muligheten i deres situasjon er å ønske seg bidrag til veldedighet eller en hjertesak som trenger økonomisk støtte. Anonymkode: 8a1eb...162 10
Ymra Skrevet 30. mai 2021 #26 Skrevet 30. mai 2021 Jeg tenker det er helt fint å ønske seg penger til noe konkret. Bryllupsreise er både vanlig og helt fint, tenker jeg...Har man veldig god råd, så er jo det fineste å ønske seg gave til veldedighet, men er jo ikke mange som gjør det i bryllup... En ønskeliste er jo ikke en liste med krav. Så like mye som folk med en masse greier på ønskelista kan få en masse greier som ikke står der, kan dere også få det.. Jeg skjønner heller ikke problemet med å gi penger i bryllupsgave. Tvert imot synes jeg det er helt fint å gi kontanter eller overføre, og så skrive et pent kort. Mye enklere enn å springe rundt i x-antall glassmagasiner på jakt etter det som er igjen på lista. I et forbruks- og miljøperspektiv er det også kjipt om folk finner på en masse ting de ikke trenger, at disse må produseres og handles inn, og at andre brukbare ting blir kastet. Bare på grunn av behovet for å gi TING. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #27 Skrevet 30. mai 2021 O.G. skrev (På 25.5.2021 den 15.23): Du kan skrive iinvitasjonen "Vi har alt vi trenger, men vipps oss på mobilnr 92173722 blir nok en suksess tenker jeg. Hater når folk lager mitt nr som tullenr. Jeg har fått masse tullevipps i helgen og har måttet slette det pga morsomme kg-folk som vippser meg for bryllupet til ts Anonymkode: 3de19...1f2 1
Gjest O.G. Skrevet 31. mai 2021 #28 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hater når folk lager mitt nr som tullenr. Jeg har fått masse tullevipps i helgen og har måttet slette det pga morsomme kg-folk som vippser meg for bryllupet til ts Anonymkode: 3de19...1f2 Beklager. Kos deg med pengene.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #29 Skrevet 31. mai 2021 De er nå heldigvis helt opp til den som er invitert hva den vil gi i gave. "Vil ikke ha" nei da må du rett å slett la være å invitere til en fest der de tradisjonelt sett gies gaver. Anonymkode: bd304...db8
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #30 Skrevet 31. mai 2021 Det er faktisk helt innafor å skrive i invitasjon at dere ønsker dere et bidrag til nytt hus, nytt kjøkken, bryllupsreise etc. Er ikke alle som ønsker seg materielle ting. Men jeg håper dog at dere setter pris på det dere får, uavhengig av hva det er. Min Onkel og tante gjorde dette. De ønsket seg en fin reise, så mange ga penger som kunne brukes til det, i varierende beløp. Men mange ga allikevel en ting også. Noen ga både penger og en liten ting fordi de gjerne ville pakke inn noe og gi. Ingen som reagerte på at de ønsket seg penger Anonymkode: 9a940...576
Gjest O.G. Skrevet 31. mai 2021 #31 Skrevet 31. mai 2021 Eneste gangen jeg gav penger i bryllupsgave var da et veldig ungt kristent par giftet seg, fordi de hadde faktisk ingenting.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #32 Skrevet 31. mai 2021 O.G. skrev (9 timer siden): Beklager. Kos deg med pengene. Har ikke fått noen penger. Har fått masse "morsomme" meldinger om "skal du gifte deg og ønsker deg penger du daaaah" etc. Anonymkode: 3de19...1f2
Gjest O.G. Skrevet 31. mai 2021 #33 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har ikke fått noen penger. Har fått masse "morsomme" meldinger om "skal du gifte deg og ønsker deg penger du daaaah" etc. Anonymkode: 3de19...1f2 Hmm, de trodde virkelig jeg la ut TS's telefonnummer????
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #34 Skrevet 31. mai 2021 10 hours ago, AnonymBruker said: Det er faktisk helt innafor å skrive i invitasjon at dere ønsker dere et bidrag til nytt hus, nytt kjøkken, bryllupsreise etc. Er ikke alle som ønsker seg materielle ting. Men jeg håper dog at dere setter pris på det dere får, uavhengig av hva det er. Anonymkode: 9a940...576 Nei. Uansett hva man ønsker seg, så skriver man ikke ønskeliste i invitasjonen. Anonymkode: f1b09...fd2 1
PepsiFlax Skrevet 2. juni 2021 #35 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 30.5.2021 den 17.24): TS her. Takk for gode forslag! Da blir det til at vi kommer til å ønske oss penger til enten et kjøkken, en bryllupsreise mm. Vi har dessverre ingenting vi ønsker oss av fysiske ting da vi har alt vi trenger og vil ha. Angående vår økonomiske situasjon så er vi nok veldig heldig stilt, så vi hadde absolutt ikke bygget hus eller hatt en bryllupsfest hvis vi ikke hadde hatt råd til det, men igjen så kommer jo penger alltid godt med kontra gaveønsker vi ikke er særlig interessert i. Anonymkode: 17a45...b3c Høres veldig lurt ut Vi bad om penger til bryllupsreise, og fikk hovedsakelig det. Fikk også noen smågaver da noen ville gi noe uansett, og det er jo så klart helt greit! Vi dro på en utrolig fin bryllupsreise året etterpå, og la ut bilder av dette så alle fikk se bryllupsgaven. Vi hadde aldri vært på tur bare vi to alene, så det var ekstra spesielt Jeg synes det finnes så mange bedrevitere og moralister som skal synes alt om alt.........Ååååh jeg blir så lei. "Ufint å be om penger" - jaha? Er det ikke mer ufint å IKKE skrive noe om det for så å ha masse ubrukt stygt servise hjemme på loftet? Folk vil gjerne gi noe, og jeg har seriøst tro på at folk gjerne ønsker å gi noe brudeparet ønsker seg i stedet for å gi noe de ikke ønsker seg. Nå må folk slutte å dømme andre og ha så sterke meninger på ting som er helt greit...... *dagens utblåsning* 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #36 Skrevet 2. juni 2021 Syns det er helt innafor å si at man ønsker seg penger til bygging av bolig. Fikk en gang en invitasjon der ordlyden var slik «Vi vil ha penger, men om dere absolutt må kjøpe gave har vi opprettet ønskeliste på tilbords». Måtte le litt da fordi jeg syns det var utrolig frekt egentlig, vi dro ikke i bryllupet heller. Anonymkode: 742c9...9d5 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #37 Skrevet 3. juni 2021 O.G. skrev (På 31.5.2021 den 16.44): Hmm, de trodde virkelig jeg la ut TS's telefonnummer???? Ja, folk er så dumme. Heiiiiii ønsker dere dere penger dere daaaaa Anonymkode: 3de19...1f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå