Gå til innhold

Enda en tråd om alkohol og vekt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Uten å ha bladd gjennom alle trådene her, vil jeg tro det er en del om alkohol og vekt. Men jeg lager en ny likevel. I snitt drikker jeg alkohol 1 gang per mnd. Drikker kun tuborg lite, ca 4-6 bokser. Jeg drakk i helgen, og i dag er jeg invitert på noen festligheter med alkohol. Vekten har vært stabil lenge, jeg spiser sunt og trener en del. Jeg vil ikke virke hysterisk, men kan dagens inntak gjøre noe med vekten? Det er jo ingen hemmelighet at alkohol er kaloririkt, men kan virkelig 2 dager med alkohol på en uke gjøre noen utslag? Kan legge til at jeg spiser som normalt når jeg drikker, og ingen utskeielser med verken mat eller snacks.

Anonymkode: 88918...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

To dager på en uke? Nei. To dager hver uke? Helt klart.

Anonymkode: a0f88...694

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når du drikker så sjeldent så har det lite å si på vekten. Det kan likevel være verdt å passe på hva du spiser i tilegg til alkoholden. Det er lett å glemme alt som heter kostholdsplan når man er litt brisen. Lett å gjøre et dypdykk i chipsen og ryke på nattmat etterpå.

Anonymkode: 37668...37f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, når du drikker to ganger å måneden gjør det nok ikke noen forskjell. Hadde det vært to ganger i uka hadde det vært en annen sak. 

Men som noen over her sier så kan alkohol påvirke kostholdet og aktivitetsnivået. Jeg har alltid en frossenpizza liggende når jeg vet jeg skal ut. Da får jeg i meg mat som kroppen vil ha, jeg slipper å bli veldig fyllesyk og så passer jeg på å spise noe litt mer næringsrikt som neste måltid. Å ha et bevisst forhold til det har fungert best for min del.

Anonymkode: 6bc86...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo bare å legge drikken inn i "kaloribudsjettet" ditt. Og snacksen og nattmaten som du ellers ikke ville spist. Legger du på deg av det? Selvsagt. Men det slanker du kjapt av deg igjen med mindre du fester ukentlig. Da går jo vektnåla kun oppover.

Anonymkode: 3ea1e...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg skjønner at alkohol er kaloririkt, men det kan da ikke være sånn at dersom man drikker litt mer enn vanlig i en periode så fyker vekten opp? Samme som om jeg spiser mindre i 2-3 dager, jeg går jo ikke ned i vekt av det. Det jeg vil frem til er at kroppen er fleksibel, tenker så lenge man normalt sett har et sunt og variert kosthold så skjer det ikke noe med vekten dersom man skeier ut litt ekstra en sjelden gang. Tar jeg feil? Jeg er ikke ts btw.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg skjønner at alkohol er kaloririkt, men det kan da ikke være sånn at dersom man drikker litt mer enn vanlig i en periode så fyker vekten opp? Samme som om jeg spiser mindre i 2-3 dager, jeg går jo ikke ned i vekt av det. Det jeg vil frem til er at kroppen er fleksibel, tenker så lenge man normalt sett har et sunt og variert kosthold så skjer det ikke noe med vekten dersom man skeier ut litt ekstra en sjelden gang. Tar jeg feil? Jeg er ikke ts btw.

Du er ikke TS? Vel, du har samme Anonymkode som ts så jo, du er TS. 

Anonymkode: cb9bd...ac1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Drikker du 1 gang per måned, eller 4-6 bokser hver helg? Det er stor forskjell. Drikker du så mye alkohol hver helg vil det ha en del å si på vekten, ja. Alkohol oppfordrer kroppen til å lagre mer fett. Det er ikke bare kaloriene i seg selv som er negativt for vekten. 

Anonymkode: bae30...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...