Nikea Skrevet 4. juni 2021 #41 Skrevet 4. juni 2021 Skogsalv skrev (7 timer siden): Det som er problemet her 😎 Derfor jeg nevnte ( mange) kvinners natur. Vi har ikke lysst til å forklare stupid... eller reelle behov for å være mere korrekt. Det bør være unødvendig. Ikke alle kvinner er slik. Men det er hva jeg tolker det som,lest gjennom linjene- fra en ung kvinnes perspektiv. Man trenger selvsagt ikke være enig. Ville bare sette igang en alternativ tankeprosess hos TS. Det er mulig denne jenta er sånn, men TS bør ikke akseptere det. Har man behov for noe, så snakker man sammen. Man kan ikke forvente at partner skjønner hva slags behov man har, uansett hvor romantisk det ville ha vært. Synes det er å undervurdere kvinner også, at vi har en sånn "natur"? Hun høres ut som en person som ikke har et realistisk syn på hvordan et forhold skal være. Nå er jeg kvinne, men har vært sammen med en mann som var den typen. Jeg skulle alltid skjønne av meg selv hva han trengte. Jeg gikk rundt og følte meg konstant mislykka, fordi det jo ble feil hver gang jeg ikke gjorde som han forventa. Dersom du mener forholdet er liv laga TS, tenker jeg dere må ta en prat og avklare litt forventninger. Hun må begynne å fortelle hva slags behov hun har i stedet for å bli sur fordi du ikke har skjønt det sånn i ettertid. Du er helt sikkert ikke perfekt du heller - og det har jeg lært er viktig i sånne diskusjoner, ikke la det bli en anklage, men understrek at du også har ting å jobbe med. Du kan sikkert bli flinkere til å inkludere henne, f. eks. si "kan vi ikke dra og trene du og jeg" i stedet for "jeg skal trene, vil du bli med?" - det høres mer inkluderende ut 2
Gjest Skogsalv Skrevet 4. juni 2021 #42 Skrevet 4. juni 2021 Nikea skrev (24 minutter siden): Det er mulig denne jenta er sånn, men TS bør ikke akseptere det. Har man behov for noe, så snakker man sammen. Man kan ikke forvente at partner skjønner hva slags behov man har, uansett hvor romantisk det ville ha vært. Synes det er å undervurdere kvinner også, at vi har en sånn "natur"? Hun høres ut som en person som ikke har et realistisk syn på hvordan et forhold skal være. Nå er jeg kvinne, men har vært sammen med en mann som var den typen. Jeg skulle alltid skjønne av meg selv hva han trengte. Jeg gikk rundt og følte meg konstant mislykka, fordi det jo ble feil hver gang jeg ikke gjorde som han forventa. Dersom du mener forholdet er liv laga TS, tenker jeg dere må ta en prat og avklare litt forventninger. Hun må begynne å fortelle hva slags behov hun har i stedet for å bli sur fordi du ikke har skjønt det sånn i ettertid. Du er helt sikkert ikke perfekt du heller - og det har jeg lært er viktig i sånne diskusjoner, ikke la det bli en anklage, men understrek at du også har ting å jobbe med. Du kan sikkert bli flinkere til å inkludere henne, f. eks. si "kan vi ikke dra og trene du og jeg" i stedet for "jeg skal trene, vil du bli med?" - det høres mer inkluderende ut Helt enig 😊 ( jeg sa også mange kvinner, - ikke alle...mange er slik og mange er ikke slik)
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #43 Skrevet 4. juni 2021 Mest trolig ei eiesyk drittkjerring. Dessverre mange av de. Finn deg noe skikkelig😊 Anonymkode: a3bff...be2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #44 Skrevet 4. juni 2021 1 hour ago, Nikea said: Det er mulig denne jenta er sånn, men TS bør ikke akseptere det. Har man behov for noe, så snakker man sammen. Man kan ikke forvente at partner skjønner hva slags behov man har, uansett hvor romantisk det ville ha vært. Synes det er å undervurdere kvinner også, at vi har en sånn "natur"? Hun høres ut som en person som ikke har et realistisk syn på hvordan et forhold skal være. Nå er jeg kvinne, men har vært sammen med en mann som var den typen. Jeg skulle alltid skjønne av meg selv hva han trengte. Jeg gikk rundt og følte meg konstant mislykka, fordi det jo ble feil hver gang jeg ikke gjorde som han forventa. Dersom du mener forholdet er liv laga TS, tenker jeg dere må ta en prat og avklare litt forventninger. Hun må begynne å fortelle hva slags behov hun har i stedet for å bli sur fordi du ikke har skjønt det sånn i ettertid. Du er helt sikkert ikke perfekt du heller - og det har jeg lært er viktig i sånne diskusjoner, ikke la det bli en anklage, men understrek at du også har ting å jobbe med. Du kan sikkert bli flinkere til å inkludere henne, f. eks. si "kan vi ikke dra og trene du og jeg" i stedet for "jeg skal trene, vil du bli med?" - det høres mer inkluderende ut Helt riktig, jeg er ikke perfekt. Langt ifra. Har sikkert mye å jobbe med. Er bare det at jeg føler jeg gir ekstremt mye av meg selv, men får nesten nada tilbake. Og for å svare på hva noen over her skrev at jeg ikke er med på zumba timene. Nei er ikke det, men har blitt med på yoga timer. Prøver og prøver, men får klage tilbake. Spurte igjen her om dagen, kan du forklare meg hva jeg gjør feil, for jeg prøver virkelig å forstå. Jeg fikk beskjed om å lese meg opp på kvinnens psykologi. Anonymkode: 8e151...a48
Nikea Skrevet 4. juni 2021 #45 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Helt riktig, jeg er ikke perfekt. Langt ifra. Har sikkert mye å jobbe med. Er bare det at jeg føler jeg gir ekstremt mye av meg selv, men får nesten nada tilbake. Og for å svare på hva noen over her skrev at jeg ikke er med på zumba timene. Nei er ikke det, men har blitt med på yoga timer. Prøver og prøver, men får klage tilbake. Spurte igjen her om dagen, kan du forklare meg hva jeg gjør feil, for jeg prøver virkelig å forstå. Jeg fikk beskjed om å lese meg opp på kvinnens psykologi. Anonymkode: 8e151...a48 Oi, enormt rødt flagg for min del. Det virker rett og slett som om du skal lære deg nok om henne til å kunne forstå hva hun ønsker, til enhver tid. Det er ikke mulig.
Ugline Skrevet 4. juni 2021 #46 Skrevet 4. juni 2021 (endret) Skogsalv skrev (16 timer siden): Vel.Utifra det du sier om at du før forholdet trente 7 ganger i uka,mens nå 3....og virker bitter for det,,så passer du kanskje best som single ? . Hvem trener 7 ganger i uka liksom ? Da er fokuset mye på egenperson. Du vil trumfe gjennom to ting på en gang. Du vil please henne , - gjennom bread crumbing ( derfor hun er lei seg ) Du vil please deg selv i tillegg ,uten å gi skikkelig kvalitetstid i retur. Det er derfor hun virker umedgjørlig og gir passivt aggresive tilbakemeldinger 😉 Hun vil at du skal skjønne mere av det store bildet av deg selv. Det kalles å være i et forhold. Dagen du beskrev : mest sannsynlig har hun sett frem til nærhet gjennom timene på hver deres kant. Hvordan innfridde du det ? Kvinner er merkelige vesener. Vi spinner mye i hodene våres ifht romantikk, planer og imaginære problemstillinger 🤣😆 Du trener nå 3 ganger i uka . Det er på håret av hva som er innafor ifht fritid i et forhold. Fortsett med det ! Men de 4 andre kveldene må du elske henne opp i mente 😎,,, og nei,,hun er ikke interessert i å bli med deg på trening ,selv om hun er sportslig anlagt ! Du er ikke med på hennes " zumbaklasser ", - er du vel ? Tilbudet ditt er også noe du vet hun mest sannsynlig vil avslå, - så det får du ingen ekstrapoeng for 🤣 Hun forstår egentid,egne interesser og forstår bread crumbing,,når hun ser det!Derfor hun er sur . Du må steppe opp på en annen arena ,- next level! Vær raus med tid,kjærlige ord og ømhet ❤ And for fu...sake, -vær litt gæern ! Da vil hun lande - uten å gå til angrep - passivt aggressivt. Hennes væremåte er et resultat av hun ikke føler seg helt trygg i relasjonen. ( og det å bli prioritert) . Du trenger ikke endre en dritt i livet ditt,- om du gir basiske behov ! Gjør du DET , vil hun mest sannsynlig mykne,blomstre og kreve større egentid for dere begge ,- toveis 🙃 Ser du ikke ? Hun ønsker å please deg! ( i et intimt rom ,med kun dere to ) Etterhvert, så går det seg til .....🕶,, da kan bordet t.o.m snu 🌷 PS : ifht kampen du nevnte. Du syntes du var snill som tilbydde at du så på pc, mens hun kunne se på TV...ikke rart hun gikk på rommet! Du var ikke snill,,du ga for å få ! - ( senere på kvelden/ samt ha god samvittighet) Kvinner gjennomskuer slikt 😉 Du prioriterer tiden helt feil! Ifht å gi tilbake. Hvor lang tid tar et knull ,,før leggetid?? 22 minutter ? Dårlig deal for å ha ventet hele arbeidsdagen 😅 Du gjør også et poeng utav at hun alltid klager på å bli forlatt alene, - mens du samtidig sier at det har du kun gjort én gang. Antall er irrelavant! Her mangler det noen sider i kapittelet og narrativet. Passivt aggressivt fra deg,samt offerrolle/ blaiming....kanskje dere rett og slett ikke passer sammen, - om det er hva du annser som sannhet 🤷♀️? Er nok en annen side av saken her.... vil du beholde henne,så må dere møtes på halvveien, trygge hverandre ,- samt SNAKKE ! Uten klokke. Dette er skikkelig vås. 3 ganger i uka med trening er på håret på hva som er innafor av egentlig om man er i et forhold? Er du seriøs? Hvis det var småbarn i bildet hadde jeg skjønt det synet. Som ung voksen uten barn er jo nettopp det tidspunktet i livet der man har tid til å trene så ofte man vil (eller lese så mange bøker man vil, se så mange serier man vil, drikke øl så ofte man vil osv.) Hvis man blir sammen med en mann som trener 7 ganger i uka, da kan man forvente at trening tar mye av tiden hans. Man skal ikke forvente at han forandrer seg pga en kjæreste. Man bør forvente endringer (og avklare forventninger) hvis man skal ha barn. Hvis man trenger at kjæresten skal sitte å holde en i hånda hele dagen, må man finne noen som trives best hjemme i sofaen. Da går man ikke for han som trener 7 ganger i uka. Ts: dere kommer aldri til å forstå hverandre, dere er rett og slett ikke kompatible. Jeg forstår at du er glad i dama. Men hvis hun skal begrense deg så mye nå, hvordan blir det da når dere blir eldre, med barn, hund og stasjonsvogn. 0 egentid? Er det fremtiden du ønsker? Endret 4. juni 2021 av Ugline 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #47 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 25.5.2021 den 9.42): Klager over nesten alt jeg gjør, og blir nesten alltid drama ut av det. Som feks igår. Spurte om det var greit jeg kunne se på kamp, sa jeg kunne se på PCen så kunne dama se på tv. Nei, jeg kunne bruke TVen. Dama gikk på rommet og leste. Da kampen var ferdig, gikk jeg på rommet og sa at jeg har lyst til å gå å trene. Du kan bli med om du har lyst. Du forlater meg alltid, og lar meg alltid være alene. Dette har jeg gjort kun 1 gang tidligere etter en diskusjon, men jeg hører det gang på gang. Endte opp med at jeg sa du er urettferdig ferdig nå synes jeg. Greit jeg blir hjemme. Satt meg i stua, dama kom inn og sa at jeg alltid gjør det jeg vill og aldri tenker på hva dama vill. Kjente jeg ble rasende, men prøvde å være rolig og sa, jeg gjør jo nesten alltid det du vill. Kom gjerne med noen eksempler, for dette er meget rart. Nei, jeg kommer ikke på noe, for jeg går ikke rundt å husker på sånt. Men jeg vet det, og jeg føler det. Endte opp med jeg kom med en haug med eksempler, men da fikk jeg bare beskjed om hvordan kan du gå å huske på dette, har du regnskap på ting som du gjør? Nei, har ikke det, men er ofte jeg føler du er urettferdig og behandler meg lite pent, så defor husker jeg dette. Endte med at dama gikk å la seg, jeg så på en film og gikk seinere til sengs. Sto opp for å gå på jobb, fa dama ett kyss i senga og dro på jobb. Har ikke hørt ett kvekk, dama sender som regel en melding tidlig,men ikke nå. Jeg gidder ikke å alltid være den som løper tilbake, nå føler jeg at nok er nok. Anonymkode: 8e151...a48 Har hatt det sånn også. Klager på alt mulig, men klaget også når jeg hadde lyst til å gå. Jeg er kvinne. Hun oppfører seg slik man gjør mot foreldrene sine når man er sånn 3 år gammel, hvordan klarer du å knulle en 3-åring.. Anonymkode: ea07d...fa9 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #48 Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jenta føler seg sett, kanskje for mye. Er ekstrem flink med oppmerksomhet, bruker aldri telefonen når vi spiser, ser på film osv. Kan ikke si det er motsatt. Feks kan det bli sagt, la oss gå å sove. Jeg er egentlig ikke trøtt, men sier som regel ja. Hvem er det da som ligger i lang tid med mobilen, ser på Instagram? Og ja, gir ofte komplimenter. Anonymkode: 8e151...a48 Da høres det ut som at du bør bli flinkere til å sette grenser, samt være tydeligere med henne km hvilke forventninger du har. Du kan fint be henne legge vekk telefonen sånn at dere heller kan snakke ordentlig sammen. Ta styringen selv. Anonymkode: d611b...375 2
Gjest Skogsalv Skrevet 4. juni 2021 #49 Skrevet 4. juni 2021 Ugline skrev (18 minutter siden): Dette er skikkelig vås. 3 ganger i uka med trening er på håret på hva som er innafor av egentlig om man er i et forhold? Er du seriøs? Hvis det var småbarn i bildet hadde jeg skjønt det synet. Som ung voksen uten barn er jo nettopp det tidspunktet i livet der man har tid til å trene så ofte man vil (eller lese så mange bøker man vil, se så mange serier man vil, drikke øl så ofte man vil osv.) Hvis man blir sammen med en mann som trener 7 ganger i uka, da kan man forvente at trening tar mye av tiden hans. Man skal ikke forvente at han forandrer seg pga en kjæreste. Man bør forvente endringer (og avklare forventninger) hvis man skal ha barn. Hvis man trenger at kjæresten skal sitte å holde en i hånda hele dagen, må man finne noen som trives best hjemme i sofaen. Da går man ikke for han som trener 7 ganger i uka. Ts: dere kommer aldri til å forstå hverandre, dere er rett og slett ikke kompatible. Jeg forstår at du er glad i dama. Men hvis hun skal begrense deg så mye nå, hvordan blir det da når dere blir eldre, med barn, hund og stasjonsvogn. 0 egentid? Er det fremtiden du ønsker? Javel. Det har du rett til å mene. 😊 Har ikke sagt et ord om å bli holdt i hånda 24/ 7. Det er en ytterstilling du drar inn. Derimot påpekte jeg at han burde fortsette med treningen. Og at behovet for ytteligere alenetid for dem begge vil være en naturlig konsekvens ,dersom man har det fint sammen ,når man faktisk er sammen. Jeg kunne ikke tenkt meg og vært sammen med noen som trener 7 ganger i uka. Synes det høres sykt mye ut 😆 . Men hver sin lyst.
Ugline Skrevet 4. juni 2021 #50 Skrevet 4. juni 2021 Skogsalv skrev (51 minutter siden): ...jeg kunne ikke tenkt meg og vært sammen med noen som trener 7 ganger i uka. Synes det høres sykt mye ut 😆 . Men hver sin lyst. Nettopp, og det er det helt greit at du mener. Og da er det jo utrolig dumt om du blir sammen med en mann som trener så mye! Det er noe helt annet enn sånn du presenterte det i første innlegget ditt. Du fremstilte det som en almen sannhet, at 3 dager trening i uka er i grenseland mye "fritid" og da må man i hvertfall vie kjæresten sin fulle oppmerksomhet de andre 4. Det var det jeg reagerte på som vås. Det kan godt være sant for deg, men er definitivt ikke noe som kan generaliserer til alle damer. Jeg kjenner meg ikke igjen i din beskrivelse av damer i hvertfall... Ts dame har gått inn i et forhold til en mann som liker sin egentid, til trening og til å se sport. Trolig var hun fult klar over dette. Likevel valgte hun ham. Da har hun ingen rett til å klage på han etterpå. 2
Gjest Skogsalv Skrevet 4. juni 2021 #51 Skrevet 4. juni 2021 (endret) Ugline skrev (49 minutter siden): Nettopp, og det er det helt greit at du mener. Og da er det jo utrolig dumt om du blir sammen med en mann som trener så mye! Det er noe helt annet enn sånn du presenterte det i første innlegget ditt. Du fremstilte det som en almen sannhet, at 3 dager trening i uka er i grenseland mye "fritid" og da må man i hvertfall vie kjæresten sin fulle oppmerksomhet de andre 4. Det var det jeg reagerte på som vås. Det kan godt være sant for deg, men er definitivt ikke noe som kan generaliserer til alle damer. Jeg kjenner meg ikke igjen i din beskrivelse av damer i hvertfall... Ts dame har gått inn i et forhold til en mann som liker sin egentid, til trening og til å se sport. Trolig var hun fult klar over dette. Likevel valgte hun ham. Da har hun ingen rett til å klage på han etterpå. Allmenn sannhet er din oppfatning. Det var i alle fall ikke min intensjon, - kun personlig mening. Derfor jeg innskyter ord som " mange " - i stedet for å si kvinner ( generelt) . Selvsagt visste dama hans at han var veldig aktiv. Tror dog ikke det er det er det egentlige problemet her,- sett fra ( mange ) kvinners ståsted 😉 Jeg anser det som mangelfull kommunikasjon/ nærhet. Eller at de rett og slett ikke er kompatible. Sier ikke det er 2 streker under det..kun min oppfatning. Og oppfatninger er det lov å ha vel ?? Tenker dama ville gitt historien en annen vinkling. Det er naturlig. TS skriver nok her for råd eller for forståelse. Da er det greit med forskjellige innfallsvinkler. Han vet selv hvor skoen trykker. Handler ikke om hvem som har rett og feil i forholdet. It takes two to tango. Endret 4. juni 2021 av Skogsalv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå