Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
CorvusCorax skrev (Akkurat nå):

Haff. Høres slitsomt ut. Spesielt når hun manipulerer deg "går du rundt og husker alt det", og prøver å gi deg dårlig samvittighet for å leve livet. Det er ikke bra. Dere er ikke en god match. Dama di ønsker seg en tøffel som hun kan kontrollere. Det kommer ikke til å bli noe bedre... Dere kan prøve dere på parterapi, men jeg tror det er best å revurdere dette forholdet. 

Jepp, det der gjorde min eks. Hvis jeg la meg tidlig, så ble han skuffet og sa han egentlig tenkte vi kunne finne på noe. Uten at han hadde sagt noe, men sa det først etterpå. Så jeg kunne få skikkelig dårlig samvittighet. "Åja, har du dusja allerede? Tenkte å foreslå vi kunne dusje sammen" osv. Hjelp, følte meg helt fanget til slutt, kunne ikke gjøre noe jeg hadde lyst til uten at det utløste dårlig samvittighet hos ham.

• Liker 2
Skrevet
Nikea skrev (1 minutt siden):

Jepp, det der gjorde min eks. Hvis jeg la meg tidlig, så ble han skuffet og sa han egentlig tenkte vi kunne finne på noe. Uten at han hadde sagt noe, men sa det først etterpå. Så jeg kunne få skikkelig dårlig samvittighet. "Åja, har du dusja allerede? Tenkte å foreslå vi kunne dusje sammen" osv. Hjelp, følte meg helt fanget til slutt, kunne ikke gjøre noe jeg hadde lyst til uten at det utløste dårlig samvittighet hos ham.

Absolutt ikke bra. Man bryter sammen til slutt. Man gjør aldri noe "riktig". Alltid kritikk og skyldfølelse (for noe man egentlig ikke trenger ha skyldfølelse for). 

Skrevet
CorvusCorax skrev (Akkurat nå):

Absolutt ikke bra. Man bryter sammen til slutt. Man gjør aldri noe "riktig". Alltid kritikk og skyldfølelse (for noe man egentlig ikke trenger ha skyldfølelse for). 

Jepp, det  var en vanvittig befrielse å dra. 

Så TS, dersom det er sånn du føler det, så tror jeg du bør revurdere forholdet. Jeg hadde til og med fått barn med den fjotten jeg var sammen med, men jeg kunne jo ikke gå rundt med konstant dårlig samvittighet for helt vanlige ting å gjøre i et samliv. Nå dusjer jeg når jeg vil, legger meg når jeg vil, smører meg brødskive når jeg vil, ser fotball når jeg vil, vasker når jeg vil, osv. Ting jeg alltid ble påført dårlig samvittighet for før. 

• Liker 2
Skrevet

Dump neida x)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg ser ikke helt hva som er galt med å ha en kveld for seg selv med TV og trening, må man være sammen hver bidige kveld? Hvis hun har behov for litt nærhet så bør hun vel si det?

Anonymkode: ec5e9...c26

Hvis man bor sammen, og ønsker at forholdet skal vare, tar man vare på hverandre og prøver møte hverandres behov på daglig basis, ja! Så kan han godt kommunisere: i dag har jeg behov for egentid, går det greit? Så kan vi heller gjøre noe sammen i morgen hvis du har lyst? 
Dersom man alltid må BE om nærhet og tid sammen, tenker man selvsagt at man er uviktig for partneren annet enn for å dekke hans behov på hans premisser. Og da er det berettiget å bli fortvilet, men drama er selvsagt ikke måten å løse det hele på. Kommunikasjon i fredelig fase må til!

Anonymkode: 549aa...5e3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis man bor sammen, og ønsker at forholdet skal vare, tar man vare på hverandre og prøver møte hverandres behov på daglig basis, ja! Så kan han godt kommunisere: i dag har jeg behov for egentid, går det greit? Så kan vi heller gjøre noe sammen i morgen hvis du har lyst? 
Dersom man alltid må BE om nærhet og tid sammen, tenker man selvsagt at man er uviktig for partneren annet enn for å dekke hans behov på hans premisser. Og da er det berettiget å bli fortvilet, men drama er selvsagt ikke måten å løse det hele på. Kommunikasjon i fredelig fase må til!

Anonymkode: 549aa...5e3

Ja, enig i at man tar vare på hverandres behov hver dag, men å henge sammen hver dag hadde blitt alt for mye for meg. Jeg har behov for å drive med egne ting av og til, balanse er tingen for meg. Da har vi to forskjellige måter å være i forhold på :) 

Enig i at det er behov for kommunikasjon for de to i dette forholdet, ettersom det ser ut som de har veldig forskjellige behov. Forventningsavklaring er en fin ting :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun er manipulerende, det dreier seg kun om henne og hennes behov, og vrir på ting når du kommer med eksempler. Har dere barn ? Hvis ikke ville jeg gått. Tanken på å få barn med den type menneske er bare feil. 

Du spør om det er greit at du ser på kamp og kan dra på trening ?? Kunne aldri falt meg inn å spørre om tillatelse til slike ting. 

Anonymkode: a91ed...ace

AnonymBruker
Skrevet

Litt vanskelig å si om du er den "slemme" her eller hun. Det mangler litt info om hva som skjer i de andre dagene i uken. Hvis du kjører egoløp veldig ofte, er hennes reaksjon veldig forståelig. Du valgte tross alt å tilbringe hele ettermiddagen alene uten henne. "Du kan godt bli med på treningen" er ikke en inkluderende ting å si dersom hun mest sannsynlig ikke har lyst til å bli med. Inkluderende er å spørre "hva skal vi gjøre nå, jeg har veldig lyst til å trene, har du lyst"?

Kanskje er du veldig inkluderende de andre dagene, men det vet vi altså ikke ... Hvis dere ellers tilbringer masse tid sammen, var hennes reaksjon sur, men dere kommuniserer uansett ikke noe bra noen av dere. Det høres mer ut som beskjeder dere gir hverandre enn reell samtale der dere lytter og er interessert i den andre.

Anonymkode: 4564c...af2

• Liker 8
Gjest Smeltemann
Skrevet

TS finn deg en dame som setter pris på deg. Dump henne. 

AnonymBruker
Skrevet

Takker for svar alle sammen. Jeg prøver daglig å være der for henne.  Har selv kuttet ut mye av min trening feks. Før trente jeg daglig, nå har det blitt 3 ganger i uken. Før så jeg på alt av sport, nå har det blitt sånn ah jeg spørr om det er greit om jeg kan se på denne kampen. For jeg vet det blir drama om jeg bare ser på kamp. 

Jeg får nesten alltid beskjed om at jeg manipulerer, kan selv ikke forstå at jeg gjør det, men føler selv at det er en annen person som gjør det. Tok også opp det engang, da fikk jeg bare beskjed om at jeg ikke vet hva det betyr. 

Nei, vi har ikke barn sammen, men uansett selv med mye drama har jeg blitt glad i henne. Men er bare denne klagingen, sytingen som gjør at jeg mister meg selv. 

Jeg står på hodet for å tilfredsstille henne. Så kan det gå en dag der jeg får beskjed om du gjør alt for meg er så glad for at jeg har deg. 2 dager senere, er det plutselig motsatt. Jeg gjør aldri noe. Er jo som 2 forskjellige personer jeg lever med. 

Dama har en eller annen merkelig evne til å føle at ting er min feil. 

Anonymkode: 8e151...a48

Skrevet

Synes det er trist å lese at du kutter ut trening og sport, selv om du ikke vil. Det er trist å lese at du gjør så mye for henne, og får så lite tilbake. 

Jeg håper du finner ut av ting TS, og at du ikke lar deg utslette på grunn av en dame. Det er mange av oss her ute, og ikke alle er like kjip som dama di høres ut. :) 

• Liker 3
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Takker for svar alle sammen. Jeg prøver daglig å være der for henne.  Har selv kuttet ut mye av min trening feks. Før trente jeg daglig, nå har det blitt 3 ganger i uken. Før så jeg på alt av sport, nå har det blitt sånn ah jeg spørr om det er greit om jeg kan se på denne kampen. For jeg vet det blir drama om jeg bare ser på kamp. 

Jeg får nesten alltid beskjed om at jeg manipulerer, kan selv ikke forstå at jeg gjør det, men føler selv at det er en annen person som gjør det. Tok også opp det engang, da fikk jeg bare beskjed om at jeg ikke vet hva det betyr. 

Nei, vi har ikke barn sammen, men uansett selv med mye drama har jeg blitt glad i henne. Men er bare denne klagingen, sytingen som gjør at jeg mister meg selv. 

Jeg står på hodet for å tilfredsstille henne. Så kan det gå en dag der jeg får beskjed om du gjør alt for meg er så glad for at jeg har deg. 2 dager senere, er det plutselig motsatt. Jeg gjør aldri noe. Er jo som 2 forskjellige personer jeg lever med. 

Synes det er trist at du ikke prioriterer deg selv mere. Du spinner deg inn i ditt eget nett om du fortsette sånn. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg synes ikke det høres ut som om dere passer så godt sammen, men det er jo bare basert på det du skriver i denne tråden. Det er ikke bra at du må kutte ut mye av det du liker selv fordi hun blir sur på grunn av det. Det er også et dårlig tegn at du føler hun er uforutsigbar, at du aldri vet hva hun mener fordi hun forandrer på det ofte.

Et forhold bør være dynamisk, man skal både gi og ta. Men aldri føle at man gir så mye at man mister seg selv. Tenk etter om det er sånn du vil leve resten av livet, for hun kommer nok ikke til å forandre seg. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TS, det er viktig at du forstår følgende:

Hypergami (kvinners modus operandi når det gjelder sex og kjærlighet) stiller kun ett spørsmål:

"Er han det beste jeg kan gjøre?"

Dersom svaret er "ja" kan du med all sannsynlighet se frem til et forhold preget av gjensidig respekt, hyppig og entusiastisk sex og å få være sammen med noen som er like opptatt av å se dine behov som av at du skal se hennes.

Dersom svaret er "nei" vil forholdet se noenlunde ut slik som ditt gjør; endeløst med mas, endeløst med krav, lite og motvillig med sex, alt er din feil, ingenting er hennes feil, bare raljere, ikke lytte, bare bli sett, ikke se.

Dump. Gå videre.

Anonymkode: 2efd1...301

AnonymBruker
Skrevet

Er jente selv, men fy f for ei bitch hun virker til å være! Hersketeknikk laaang vei! Hadde klikka fullstendig om typen oppførte seg slik. Hadde slått hardt mot hardt å sagt at han får faen bestemme seg å slutte å oppføre seg som en liten drittunge! 

Anonymkode: babf0...50a

Gjest Skogsalv
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 25.5.2021 den 9.42):

Klager over nesten alt jeg gjør, og blir nesten alltid drama ut av det. Som feks igår. Spurte om det var greit jeg kunne se på kamp, sa jeg kunne se på PCen så kunne dama se på tv. Nei, jeg kunne bruke TVen. Dama gikk på rommet og leste. 

Da kampen var ferdig, gikk jeg på rommet og sa at jeg har lyst til å gå å trene. Du kan bli med om du har lyst. Du forlater meg alltid, og lar meg alltid være alene. 

Dette har jeg gjort kun 1 gang tidligere etter en diskusjon, men jeg hører det gang på gang. Endte opp med at jeg sa du er urettferdig ferdig nå synes jeg. Greit jeg blir hjemme. 

Satt meg i stua, dama kom inn og sa at jeg alltid gjør det jeg vill og aldri tenker på hva dama vill. Kjente jeg ble rasende, men prøvde å være rolig og sa, jeg gjør jo nesten alltid det du vill. Kom gjerne med noen eksempler, for dette er meget rart. Nei, jeg kommer ikke på noe, for jeg går ikke rundt å husker på sånt. Men jeg vet det, og jeg føler det. 

Endte opp med jeg kom med en haug med eksempler, men da fikk jeg bare beskjed om hvordan kan du gå å huske på dette, har du regnskap på ting som du gjør? Nei, har ikke det, men er ofte jeg føler du er urettferdig og behandler meg lite pent, så defor husker jeg dette. 

Endte med at dama gikk å la seg, jeg så på en film og gikk seinere til sengs. 

Sto opp for å gå på jobb, fa dama ett kyss i senga og dro på jobb. Har ikke hørt ett kvekk, dama sender som regel en melding tidlig,men ikke nå. Jeg gidder ikke å alltid være den som løper tilbake, nå føler jeg at nok er nok. 

Vel.Utifra det du sier om at du før forholdet trente 7 ganger i uka,mens nå 3....og virker bitter for det,,så passer du kanskje best som single ? . Hvem trener 7 ganger i uka liksom ? Da er fokuset mye på egenperson. Du vil trumfe gjennom to ting på en gang.  Du vil please henne , - gjennom bread crumbing ( derfor hun er lei seg ) Du vil please deg selv i tillegg ,uten å gi skikkelig kvalitetstid i retur.  Det er derfor hun virker umedgjørlig og gir passivt aggresive tilbakemeldinger 😉 Hun vil at du skal skjønne mere av det store bildet av deg selv. Det kalles å være i et forhold. Dagen du beskrev : mest sannsynlig har hun sett frem til nærhet gjennom timene på hver deres kant.  Hvordan innfridde du det ? Kvinner er merkelige vesener. Vi spinner mye i hodene våres ifht romantikk, planer og  imaginære problemstillinger 🤣😆 Du trener nå 3 ganger i uka . Det er på håret av hva som er innafor ifht fritid i et forhold. Fortsett med det ! Men de 4 andre kveldene må du elske henne opp i mente 😎,,, og nei,,hun er ikke interessert i å bli med deg på trening ,selv om  hun er sportslig anlagt ! Du er ikke med på hennes " zumbaklasser ", - er du vel ?  Tilbudet ditt er også noe du vet hun mest sannsynlig vil avslå, - så det får du ingen ekstrapoeng for 🤣 Hun forstår egentid,egne interesser og forstår bread crumbing,,når hun ser det!Derfor hun er sur . Du må steppe opp på en annen arena ,- next level! Vær raus med tid,kjærlige ord og ømhet ❤  And for fu...sake, -vær litt gæern ! Da vil hun lande - uten å gå til angrep - passivt aggressivt.  Hennes væremåte er et resultat av hun ikke føler seg  helt trygg i relasjonen.  ( og det å bli prioritert) .  Du trenger ikke endre en dritt i livet ditt,- om du gir basiske behov ! Gjør du DET ,  vil hun mest sannsynlig mykne,blomstre og kreve større egentid for dere begge ,- toveis 🙃

Ser du ikke ? Hun ønsker å please deg! ( i et intimt rom ,med kun dere to ) Etterhvert, så går det seg til .....🕶,, da kan bordet t.o.m snu 🌷

PS : ifht kampen du nevnte. Du syntes du var snill som tilbydde at du så på pc, mens hun kunne se på TV...ikke rart hun gikk på rommet! Du var ikke snill,,du ga for å få ! - ( senere på kvelden/ samt ha god samvittighet) Kvinner gjennomskuer slikt 😉 Du prioriterer tiden helt feil! Ifht å gi tilbake.  Hvor lang tid tar et knull ,,før leggetid??   22 minutter ? Dårlig deal for å ha ventet hele arbeidsdagen 😅

Du gjør også et poeng utav at hun alltid klager på å bli forlatt alene, - mens du samtidig sier at det har du kun gjort én gang. Antall er irrelavant! Her mangler det noen sider i kapittelet og narrativet.  Passivt aggressivt fra deg,samt offerrolle/ blaiming....kanskje dere rett og slett ikke passer sammen, - om det er hva du annser som sannhet 🤷‍♀️? Er nok en annen side av saken her.... vil du beholde henne,så må dere møtes på halvveien, trygge hverandre ,- samt SNAKKE ! Uten klokke.

Endret av Skogsalv
Skrevet
Skogsalv skrev (6 timer siden):

Vel.Utifra det du sier om at du før forholdet trente 7 ganger i uka,mens nå 3....og virker bitter for det,,så passer du kanskje best som single ? . Hvem trener 7 ganger i uka liksom ? Da er fokuset mye på egenperson. Du vil trumfe gjennom to ting på en gang.  Du vil please henne , - gjennom bread crumbing ( derfor hun er lei seg ) Du vil please deg selv i tillegg ,uten å gi skikkelig kvalitetstid i retur.  Det er derfor hun virker umedgjørlig og gir passivt aggresive tilbakemeldinger 😉 Hun vil at du skal skjønne mere av det store bildet av deg selv. Det kalles å være i et forhold. Dagen du beskrev : mest sannsynlig har hun sett frem til nærhet gjennom timene på hver deres kant.  Hvordan innfridde du det ? Kvinner er merkelige vesener. Vi spinner mye i hodene våres ifht romantikk, planer og  imaginære problemstillinger 🤣😆 Du trener nå 3 ganger i uka . Det er på håret av hva som er innafor ifht fritid i et forhold. Fortsett med det ! Men de 4 andre kveldene må du elske henne opp i mente 😎,,, og nei,,hun er ikke interessert i å bli med deg på trening ,selv om  hun er sportslig anlagt ! Du er ikke med på hennes " zumbaklasser ", - er du vel ?  Tilbudet ditt er også noe du vet hun mest sannsynlig vil avslå, - så det får du ingen ekstrapoeng for 🤣 Hun forstår egentid,egne interesser og forstår bread crumbing,,når hun ser det!Derfor hun er sur . Du må steppe opp på en annen arena ,- next level! Vær raus med tid,kjærlige ord og ømhet ❤  And for fu...sake, -vær litt gæern ! Da vil hun lande - uten å gå til angrep - passivt aggressivt.  Hennes væremåte er et resultat av hun ikke føler seg  helt trygg i relasjonen.  ( og det å bli prioritert) .  Du trenger ikke endre en dritt i livet ditt,- om du gir basiske behov ! Gjør du DET ,  vil hun mest sannsynlig mykne,blomstre og kreve større egentid for dere begge ,- toveis 🙃

Ser du ikke ? Hun ønsker å please deg! ( i et intimt rom ,med kun dere to ) Etterhvert, så går det seg til .....🕶,, da kan bordet t.o.m snu 🌷

PS : ifht kampen du nevnte. Du syntes du var snill som tilbydde at du så på pc, mens hun kunne se på TV...ikke rart hun gikk på rommet! Du var ikke snill,,du ga for å få ! - ( senere på kvelden/ samt ha god samvittighet) Kvinner gjennomskuer slikt 😉 Du prioriterer tiden helt feil! Ifht å gi tilbake.  Hvor lang tid tar et knull ,,før leggetid??   22 minutter ? Dårlig deal for å ha ventet hele arbeidsdagen 😅

Du gjør også et poeng utav at hun alltid klager på å bli forlatt alene, - mens du samtidig sier at det har du kun gjort én gang. Antall er irrelavant! Her mangler det noen sider i kapittelet og narrativet.  Passivt aggressivt fra deg,samt offerrolle/ blaiming....kanskje dere rett og slett ikke passer sammen, - om det er hva du annser som sannhet 🤷‍♀️? Er nok en annen side av saken her.... vil du beholde henne,så må dere møtes på halvveien, trygge hverandre ,- samt SNAKKE ! Uten klokke.

uhm. 

Om mye av det her faktisk er problemet, så burde jenta faktisk innse at typen ikke er en tankeleser. 

• Liker 2
Gjest Skogsalv
Skrevet (endret)
mjaus skrev (8 minutter siden):

uhm. 

Om mye av det her faktisk er problemet, så burde jenta faktisk innse at typen ikke er en tankeleser. 

Det som er  problemet her 😎 Derfor jeg nevnte ( mange) kvinners natur.  Vi har ikke lysst til å forklare stupid... eller reelle behov for å være mere korrekt. Det bør være unødvendig.  Ikke alle kvinner er slik.  Men det er hva jeg tolker det som,lest gjennom linjene- fra en ung kvinnes perspektiv.  Man trenger selvsagt ikke være enig. Ville bare sette igang en alternativ tankeprosess hos TS. 

Endret av Skogsalv
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at jenta ikke føler seg sett. Hvor god er du på å gi henne ein udelte oppmerksomhet, TS? Legger du vekk mobilen når dere spiser felles måltider, snakker med henne og lytter til henne? Er du ellers flink til å se henne inn i øynene, si hyggelige ting, gi noen kjærtegn og vise henne at du er glad i henne? 

Anonymkode: d611b...375

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tenker at jenta ikke føler seg sett. Hvor god er du på å gi henne ein udelte oppmerksomhet, TS? Legger du vekk mobilen når dere spiser felles måltider, snakker med henne og lytter til henne? Er du ellers flink til å se henne inn i øynene, si hyggelige ting, gi noen kjærtegn og vise henne at du er glad i henne? 

Anonymkode: d611b...375

Jenta føler seg sett, kanskje for mye. Er ekstrem flink med oppmerksomhet, bruker aldri telefonen når vi spiser, ser på film osv. Kan ikke si det er motsatt. Feks kan det bli sagt, la oss gå å sove. Jeg er egentlig ikke trøtt, men sier som regel ja. Hvem er det da som ligger i lang tid med mobilen, ser på Instagram? 

Og ja, gir ofte komplimenter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...