Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Klager over nesten alt jeg gjør, og blir nesten alltid drama ut av det. Som feks igår. Spurte om det var greit jeg kunne se på kamp, sa jeg kunne se på PCen så kunne dama se på tv. Nei, jeg kunne bruke TVen. Dama gikk på rommet og leste. 

Da kampen var ferdig, gikk jeg på rommet og sa at jeg har lyst til å gå å trene. Du kan bli med om du har lyst. Du forlater meg alltid, og lar meg alltid være alene. 

Dette har jeg gjort kun 1 gang tidligere etter en diskusjon, men jeg hører det gang på gang. Endte opp med at jeg sa du er urettferdig ferdig nå synes jeg. Greit jeg blir hjemme. 

Satt meg i stua, dama kom inn og sa at jeg alltid gjør det jeg vill og aldri tenker på hva dama vill. Kjente jeg ble rasende, men prøvde å være rolig og sa, jeg gjør jo nesten alltid det du vill. Kom gjerne med noen eksempler, for dette er meget rart. Nei, jeg kommer ikke på noe, for jeg går ikke rundt å husker på sånt. Men jeg vet det, og jeg føler det. 

Endte opp med jeg kom med en haug med eksempler, men da fikk jeg bare beskjed om hvordan kan du gå å huske på dette, har du regnskap på ting som du gjør? Nei, har ikke det, men er ofte jeg føler du er urettferdig og behandler meg lite pent, så defor husker jeg dette. 

Endte med at dama gikk å la seg, jeg så på en film og gikk seinere til sengs. 

Sto opp for å gå på jobb, fa dama ett kyss i senga og dro på jobb. Har ikke hørt ett kvekk, dama sender som regel en melding tidlig,men ikke nå. Jeg gidder ikke å alltid være den som løper tilbake, nå føler jeg at nok er nok. 

Anonymkode: 8e151...a48

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dere lager jo problemer ut av ingenting. Sett dere med og snakk skikkelig om hvordan dere ønsker dere skal ha det i dette forholdet Ikke sånt passiv aggressivt drama. 

Anonymkode: facd0...30e

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Dere lager jo problemer ut av ingenting. Sett dere med og snakk skikkelig om hvordan dere ønsker dere skal ha det i dette forholdet Ikke sånt passiv aggressivt drama. 

Anonymkode: facd0...30e

Hvordan snakke når jeg prøver å si noe, men dama går eller nekter å høre? Noen ganger satt dama til og med på musikk da vi pratet. Da reiste jeg meg opp og gikk til ett annet rom, men jeg fikk høre det at jeg bare forlater diskusjonen. 

• Liker 2
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan snakke når jeg prøver å si noe, men dama går eller nekter å høre? Noen ganger satt dama til og med på musikk da vi pratet. Da reiste jeg meg opp og gikk til ett annet rom, men jeg fikk høre det at jeg bare forlater diskusjonen. 

Be henne skjerpe seg! Si at du ikke finner deg i oppførselen hennes, hun leter etter ting å hakke på, det blir bare verre og verre jo lengre dere er sammen, sann mitt ord! 

AnonymBruker
Skrevet

"Alt", "alltid"...🙄

Anonymkode: b9cf9...ee4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dere må snakke sammen. Hvis hun nekter å snakke, så er det vel bare en ting å gjøre. Dere kan ikke ha det sånn i hvert fall, virker helt uutholdelig. 

Anonymkode: ec5e9...c26

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det der er jo så umoden oppførsel at det får meg til å tro at hun er 13 år og i trassalderen. Hvis dere ikke klarer å ha en normal diskusjon om noe som helst, så er det ikke liv laga. Og det dere krangler om er jo bare tull og bagateller. Hun manipulerer deg for å få det som hun vil og oppfører seg passivt aggresivt. Jeg hadde satt henne på plass en gang for alle, og gitt blaffen i husfreden. Hvis du ikke setter foten ned, blir det aldri noen endring.

• Liker 10
Gjest Smeltemann
Skrevet

Hun der har vel fått det som hun vil fra hun var barn,oppfører seg som typisk bortskjemt dritt unge. 

AnonymBruker
Skrevet

Hun høres ut som hun er veldig bortskjemt ja...er det hennes første samboerskap?

Er dette sånn dame du vil ha? Hun endrer seg neppe før hun ser problemet med seg selv og hører det fra flere...

Anonymkode: b83f0...f74

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var dessverre slik i mitt først forhold. Blir vanvittig flau når jeg tenker på det nå, for jeg ser jo hvor forferdelig tåpelig det er. Hos meg bunnet det i usikkerhet og at jeg søkte altfor mye bekreftelse fra min eks, fordi jeg ikke klarte å gi nok bekreftelse til meg selv. 

Han prøvde å snakke med meg, han prøvde å krangle med meg, han prøvde å være tålmodig og han prøvde å skrive brev til meg. Ingenting hjalp før han til slutt skrev en liste med spesifikke eksempler (den dekket nesten fem sider...) og gjorde det slutt med meg. Jeg eksploderte i sinne og følte at han var SÅ urimelig og urettferdig. Gjett om jeg har bedt om unnskyldning i ettertid 😂

Anonymkode: 4c91a...306

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Smeltemann said:

Hun der har vel fått det som hun vil fra hun var barn,oppfører seg som typisk bortskjemt dritt unge.

Det er meget mulig, eller så kan det være stikk motsatt: at hun aldri fikk det som hun ville og drømmer om at kjæresten skal oppfylle hennes ønsker - som hun kanskje ikke helt vet hva er engang.

Uansett hva som er tilfellet, høres hun ut som noen som er grunnleggende utilfreds og misfornøyd, og som mener at andre skal ordne opp i dette. Da er det bedre at hun ordner opp i det selv, finne ut hvorfor hun er så misfornøyd.

Til deg, ts: Jeg skjønner godt at du prøver å være grei mot henne, for hun er jo kjæresten din. Men i det du forteller om hvordan dere snakker til hverandre, får jeg inntrykk av at hun nærmest leter etter noe å klage på, "alt er galt" liksom.

Sånn oppførsel gnager i stykker et forhold, det er ingen som orker å være den som stadig blir klaget på.

Anonymkode: efe4f...696

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og menn lurer på hvorfor det er lite intimitet i forhold... 

Hun tenkte mulig hun var snill som ga deg TV, stue, og egentid. Og at dere så skulle ha fellestid sammen etterpå. Så kommer du rett inn på rommet og sier du vil ha mer alene-tid. Har selv vært i samme situasjon og håpet på kos og sex, og så er beskjeden "ønsker ikke prioritere deg nå heller". 

Om dere ellers har det bra sammen er det verdt å sette seg ned å planlegge dagen, uka og forventninger, i "fredstid"

Anonymkode: 1a73e...9b3

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hun tenkte mulig hun var snill som ga deg TV, stue, og egentid. Og at dere så skulle ha fellestid sammen etterpå. Så kommer du rett inn på rommet og sier du vil ha mer alene-tid. Har selv vært i samme situasjon og håpet på kos og sex, og så er beskjeden "ønsker ikke prioritere deg nå heller". 

Om dere ellers har det bra sammen er det verdt å sette seg ned å planlegge dagen, uka og forventninger, i "fredstid"

Hva med å være litt tydeligere på slike ønsker? Ts spør på forhånd om det er greit, og får først "ja" for senere å få høre "du gjør bare som du selv vil". Motstridende signaler, som kan gjøre hvem som helst forvirret og frustrert.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Nå får vi bare TS sin versjon her, så det er mulig bildet er mer nyansert enn han gir uttrykk for. Det er allikevel rart at du legger ansvaret for dette på han, ut fra hans beskrivelse av situasjonen. Hvorfor ikke heller si hva man ønsker, i stedet for å bli en barnslig trassunge som forventer at kjæresten skal være tankeleser?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hva med å være litt tydeligere på slike ønsker? Ts spør på forhånd om det er greit, og får først "ja" for senere å få høre "du gjør bare som du selv vil". Motstridende signaler, som kan gjøre hvem som helst forvirret og frustrert.

Er jo det jeg skriver: at man bør snakke sammen, og avklare forventninger. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Era Vulgaris skrev (1 minutt siden):

Nå får vi bare TS sin versjon her, så det er mulig bildet er mer nyansert enn han gir uttrykk for. Det er allikevel rart at du legger ansvaret for dette på han, ut fra hans beskrivelse av situasjonen. Hvorfor ikke heller si hva man ønsker, i stedet for å bli en barnslig trassunge som forventer at kjæresten skal være tankeleser?

Jeg leser en situasjon der mannen først er på jobb hele dagen. Så ser han på en kamp i 2 timer. Så skal han trene i 2 timer. Og så kommer og tenker det blir sex rett før leggetid. 

Det er ikke veldig kjekt å være den som da må be om tid, oppmerksomhet og nærhet, innimellom disse aktivitetene. 

Har man fått TVen og stua for seg selv i to timer for å se på kamp, da setter/legger man seg ned i fem minutter og gir den andre litt oppmerksomhet. Man gir ikke bare beskjed om at "nå er det trening, du kan godt være med". 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Prat sammen! Det ligger definitivt noe og gnager bak - om det er en utfordring dere har eller en uvane i kommunikasjonen er vanskelig å si. 

Et eksempel fra mitt tidligere forhold: 

Vi hadde en langvarig krangel som omhandlet en skitur. Hvis vi hadde pratet sammen istedenfor å bli sinte, så kunne det kanskje løst seg. Så istedenfor å fly på hverandre, kunne vi sagt noe slik: 

Han: Jeg trenger å gå på ski etter å ha vært på jobbreise, for å forhindre at ryggen slår seg vrang. 
Meg (hun): .. ja, men du kan ikke gå på ski med en gang, jeg har ikke sovet på nesten 2 døgn fordi minsten har hatt ørebetennelse mens du var på jobbreise, så fint om du venter til jeg har fått sovet et par timer . 

Men sa vi det slik?? Nope - vi brukte stygge ord om hverandre og bygget fiendebilde istedenfor å prate om det som var problemet.  Jeg håper jeg har blitt flinkere nå, og ikke bare etterpåklok 😉

Anonymkode: 4ce9e...6a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg leser en situasjon der mannen først er på jobb hele dagen. Så ser han på en kamp i 2 timer. Så skal han trene i 2 timer. Og så kommer og tenker det blir sex rett før leggetid. 

Det er ikke veldig kjekt å være den som da må be om tid, oppmerksomhet og nærhet, innimellom disse aktivitetene. 

Har man fått TVen og stua for seg selv i to timer for å se på kamp, da setter/legger man seg ned i fem minutter og gir den andre litt oppmerksomhet. Man gir ikke bare beskjed om at "nå er det trening, du kan godt være med". 

Jeg ser ikke helt hva som er galt med å ha en kveld for seg selv med TV og trening, må man være sammen hver bidige kveld? Hvis hun har behov for litt nærhet så bør hun vel si det?

Anonymkode: ec5e9...c26

• Liker 4
Skrevet

Haff. Høres slitsomt ut. Spesielt når hun manipulerer deg "går du rundt og husker alt det", og prøver å gi deg dårlig samvittighet for å leve livet. Det er ikke bra. Dere er ikke en god match. Dama di ønsker seg en tøffel som hun kan kontrollere. Det kommer ikke til å bli noe bedre... Dere kan prøve dere på parterapi, men jeg tror det er best å revurdere dette forholdet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min samboer sier det samme om meg, men det er ikke tilfelle.. Han tar absolutt alle tilbakemeldinger som mas/klaging. Jeg tar meg va bar og ALT her hjemme og når jeg sier han kan nå tømme oppvaskinen av og til og rydde opp etter seg selv er det klaging eller når jeg sier at jeg er lei av å være så mye aleine. Han er sjelden hjemme pga jobbprosjekter så og si konstant. Kanskje damen din savner noe og da er lei og "klager" over ting?

Anonymkode: ea61f...29d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...