AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #1 Skrevet 25. mai 2021 Jeg er 100% trygdet og har vært det i mange år. Men etter flere år nå så lurer jeg på om jeg hadde klart noe, bare litt, jobb av og til. Det finnes jo ingen "av og til" stillinger. Men jeg lurer på om noen har opplevd å få bli utplassert via nav eller noe sånt selv om man allerede er trygdet? Kunne tenkt meg en jobb i feks gartneri en gang i uka. Eller en halv dag i uka. Bare for å sjekke om det er sjans for at jeg klarer det. Har så lyst, men mister nesten motet før jeg har prøvd, fordi jeg ikke vet om det er mulig overhodet. Anonymkode: 33b38...026 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #2 Skrevet 25. mai 2021 Tviler på at de prioriterer det med mindre de tenker du kommer til å være i stand til å faktisk jobbe Anonymkode: 6d161...6fe 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #3 Skrevet 25. mai 2021 Bare å ringe gartneriet og høre om de er intr. Du kan jobbe der frivillig eller ansettes. Dette trenger du ikke NAV til. Anonymkode: 7deff...46b 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #4 Skrevet 25. mai 2021 Null problem. Meld deg som arbeidssøker og be veileder ta kontakt med deg. Du er ikke alene om å ønske deg litt ut i en jobb. Anonymkode: f765d...674 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #5 Skrevet 25. mai 2021 NAV kan hjelpe deg, spesielt enkelt for NAV dersom du allerede har en kontakt på gartnerier Anonymkode: 445c3...94f 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #6 Skrevet 25. mai 2021 Klart det er mulig! Ta kontakt med både gartneriet og nav, du. Siden du er ufør, så kan gartneriet få varig lønnstilskudd hvis de ansetter seg. lykke til! 😊 Anonymkode: 3b38b...78e
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #7 Skrevet 25. mai 2021 Nei. Du er ferdig avklart som arbeidsufør, og NAV bruker ikke tid på å få deg ut i jobb. Anonymkode: 9b30f...c88 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #8 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei. Du er ferdig avklart som arbeidsufør, og NAV bruker ikke tid på å få deg ut i jobb. Anonymkode: 9b30f...c88 Hvorfor sier du det når det ikke er sant? NAV hjelper henne ut i arbeid om hun ønsker det. De som er varige, altså ufør, har mulighet for å delta i alle tiltakene som NAV har, om de har mål å få seg en jobb. Og det trenger ikke å være fulltid. Anonymkode: f765d...674
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #9 Skrevet 25. mai 2021 Du har definitivt en sjanse. Motivasjon er din beste egenskap Ta tak i dette, for du kommer til å blomstre (bokstavelig talt) av erfaringen Anonymkode: db135...8f3
Gjest laPistola Skrevet 25. mai 2021 #10 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvorfor sier du det når det ikke er sant? NAV hjelper henne ut i arbeid om hun ønsker det. De som er varige, altså ufør, har mulighet for å delta i alle tiltakene som NAV har, om de har mål å få seg en jobb. Og det trenger ikke å være fulltid. Anonymkode: f765d...674 Er dette noe nytt? Det har ihvertfall vært sånn inntil ganske nylig at er du uføretrygdet, er du ferdig behandlet . Og skaffe jobb selv er selvsagt mulig
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #11 Skrevet 25. mai 2021 Anonyminist skrev (15 minutter siden): Er dette noe nytt? Det har ihvertfall vært sånn inntil ganske nylig at er du uføretrygdet, er du ferdig behandlet . Og skaffe jobb selv er selvsagt mulig Nei, ikke noe nytt. Ja, du er ferdig avklart hos NAV. Men du har fortsatt rettigheter på bistand for å komme ut i jobb om du ønsker det. Anonymkode: f765d...674 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #12 Skrevet 25. mai 2021 Det er jo kjempebra om du klarer det! Alle monner drar. Kontakt nav Anonymkode: ed336...2cc
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #13 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg er 100% trygdet og har vært det i mange år. Men etter flere år nå så lurer jeg på om jeg hadde klart noe, bare litt, jobb av og til. Det finnes jo ingen "av og til" stillinger. Men jeg lurer på om noen har opplevd å få bli utplassert via nav eller noe sånt selv om man allerede er trygdet? Kunne tenkt meg en jobb i feks gartneri en gang i uka. Eller en halv dag i uka. Bare for å sjekke om det er sjans for at jeg klarer det. Har så lyst, men mister nesten motet før jeg har prøvd, fordi jeg ikke vet om det er mulig overhodet. Anonymkode: 33b38...026 Kunne du jobbet frivillig et sted? Da kan man vel møte opp ved avtale? Anonymkode: f08a6...f58
Gjest laPistola Skrevet 25. mai 2021 #14 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Nei, ikke noe nytt. Ja, du er ferdig avklart hos NAV. Men du har fortsatt rettigheter på bistand for å komme ut i jobb om du ønsker det. Anonymkode: f765d...674 Var i samme situasjon for et par år siden, og fikk beskjed om at jeg ikke kunne få bistand etter utfør. Synes jo det var dumt , da det jo skal lønne seg og få flest tilbake i noe jobb. Var ikke snakk om . Fikk meg jobb på selv da, men det er vanskelig med diagnose og langt hull i CV-en. Bra noen får bistand da.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #15 Skrevet 25. mai 2021 Lest alle svarene deres Dere som sier at jeg kan jobbe som frivillig, da får jeg jo ikke noen lønn. Jeg er vant til trygden min, men all jobb burde få en viss lønn. Trenger ikke engang mye, særlig når det ikke er mye jeg kan yte. Men noe er ønskelig. Er det realistisk, eller må man jobbe gratis om man skal ha en sjans? Ts Anonymkode: 33b38...026
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #16 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg er 100% trygdet og har vært det i mange år. Men etter flere år nå så lurer jeg på om jeg hadde klart noe, bare litt, jobb av og til. Det finnes jo ingen "av og til" stillinger. Men jeg lurer på om noen har opplevd å få bli utplassert via nav eller noe sånt selv om man allerede er trygdet? Kunne tenkt meg en jobb i feks gartneri en gang i uka. Eller en halv dag i uka. Bare for å sjekke om det er sjans for at jeg klarer det. Har så lyst, men mister nesten motet før jeg har prøvd, fordi jeg ikke vet om det er mulig overhodet. Anonymkode: 33b38...026 Det står i vedtaksbrevet fra Nav at det lønner seg å jobbe ved siden av. Hvis det er et gartneri i nærheten av der du bor, så kan du jo stikke innom å spørre om de har mulighet til å la deg jobbe der noen timer i uka. Du får ikke et verre svar enn et nei. Tror nok også at Nav kan komme på banen der. Anonymkode: 106ed...1f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå