Gå til innhold

Bleking av ROTFYLT (gul) tann..?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Arielle_*
Skrevet

Har en fortann som er rotfylt, og den har da blitt myyye gulere enn alle de andre tennene i munnen min:sinnatagg: . Noen som har gjort dette som vet hva man må gå gjennom for å få bleket denne, og hva det koster??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er sånn at hvis tanna er rotfylt og gulere/brunere enn de andre så kommer misfargingen "innenfra" og ikke "utenfra".

Da hjelper det vel ikke å bleke den, du må ha krone eller sette på en av disse skallfasettene som er så berømte fra extreme makeover for å få den lik de andre.

Skrevet

Jeg har hørt noe om at det går an å ta ut fyllinga og bleke tanna innenfra, for så å fylle igjen.. spørs om det med skallfasetter kanskje er litt mindre smertefullt. D kommer litt an på pris også da.. Men er det noen som har prøvd det ene eller det andre, eller som vet om noen som har gjort det?

Skrevet

Stemmer det at fargen kommer innenifra, men bleking innenifra er ingen problem. Ikke gjør det vondt heller, for ei rotfylt tann har jo fått fjernet alle nervene.

Tannlegen tar ut rotfyllingen og bruket et spesielt blekemiddel i rotkanalen i tanna. Om en må gå med dette noen dager, eller om det er gjort på noen minutter vet jeg ikke.

Men beste råd: Ring tannlegen og spør, så får du skikkelig svar ;)

Skrevet

Jeg har farga sånn tann. Gikk fint det.. De gjorde som skrevet i innleg over her. Åpnet den puttet i noe greier og bleket innenifra..

Husker desverre ikke prisen, men ble kjempefornøyd... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...