Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

.

Anonymkode: 261d6...c92

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Første tegn på at noe var i gang var at slimproppen gikk (blodig slim i doskåla). Det var på et av mine nattlige dobesøk i to-tre tiden. Så følte jeg meg litt uggen i magen og måtte på do igjen. Gikk og la meg, men sto opp igjen for jeg var rastløs. Tre timer senere var baby ute 👍🏼

Anonymkode: 7e828...8f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trykk i korsryggen, baby var ute 20 timer senere. 

Anonymkode: 9c911...2aa

AnonymBruker
Skrevet

Følte litt trykk i korsryggen og mensmurringer, og så gikk vannet.

Anonymkode: 6e0c6...0c9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte opp og tisse flere ganger. Klarte ikke holde på urin, selv om jeg knep igjen, på vei til doen. Skjønte etterpå at det var vannet som "gikk". I tillegg kjente jeg vonde kramper i høyre ben, som jeg måtte riste på beinet og stoppe de. Reagerte på det først etter en stund, da jeg syntes det var rart at disse krampene kom hvert 10-15 min. 

Ble lagt inn. Fikk maseveer de neste 8-9 timene. Babyen fikk problemer. Truende asfyksi. Haste keisersnitt og babyen var ute på 8 min. Verdens nydeligste jente. 

Anonymkode: 3afb5...e28

Skrevet

Nr 1. Ekstra energi dagen før, utenom det var den ingen tegn før vannet gikk

Nr 2. Maserier på kvelden i flere dager som ga seg litt utover natten. Litt ekstra energi en kveld der jeg tror vannet gikk, men i mye mindre mengder enn nr. 1. Maseriene den kvelden ga seg ikke og gikk over i vanlige rier i løpet av natten.  

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ingenting... våkna 04 av murring og da jeg satt meg på do kom det litt blod og vann. Da var det i gang, han kom 8 timer senere :) 😀

Anonymkode: 98df6...df6

AnonymBruker
Skrevet

Fra morgen av, kl 9, den dagen, kjente jeg at kynnere satt mer i ryggen enn framme. Da skjønte jeg at det måtte være modningsrier. Fødte kl 7 op kvelden samme dag.

Anonymkode: ec388...a3e

Skrevet

11 dager før gikk deler av slimproppen og noen dager før gikk resten av slimproppen. Dagen før fikk jeg rosa blod på papiret, 15 minutter senere kom riene. Ca en time senere gikk vannet. Og så ble det intenst! 😅

AnonymBruker
Skrevet

Jeg våknet klokken ti av en regelmessig, men helt svak murring i korsryggen. Tenkte da at fødsel ville skje innen et par dager. Klokken tolv var murringen såpass langvarig og regelmessig at vi tenkte det var lurt å ringe føden bare for å få litt veiledning. De sa at fødselen var neppe i gang, men jeg kunne komme inn for en sjekk. Jeg tar en dusj og murringen blir helt borte. Klokka 13:30 er vi på sykehuset og jeg får min første ri som faktisk gjør vondt. Når jordmor skal sjekke åpningen går vannet over hele henne. Jeg hadde 7 cm og ble sendt inn på fødestua. Klokka 14:58 var ungen ute. 

Rimelig heftig og sjokkerende opplevelse for en førstegangsfødende. 

Anonymkode: 0d054...994

AnonymBruker
Skrevet

Litt blod på papiret noen timer før de første riene første gang. Ellers mener jeg å huske at jeg hadde mindre kynneren enn jeg hadde hatt, jeg tenkte i hvert fall at fødselen ikke kom til å starte av seg selv fordi jeg ikke hadde noen tegn. Andre gang var det ingen nye tegn før fødsel, vannet gikk plutselig. Jeg hadde maserier noen ganger (kjentes ut som de første riene fra første fødsel), og litt småblødninger. Men det fikk jeg første gang i uke 30, og jeg fødte i uke 40. 

Anonymkode: 788de...909

AnonymBruker
Skrevet

Hadde faktisk ingen tegn med noen av mine, før fødsel var i gang. Var litt uforberedt på det 😅 begge kom noen dager før termindato 

Anonymkode: 5c833...c9f

AnonymBruker
Skrevet

Ingen. Vannet gikk plutselig og det skjedde aldri noe.

Anonymkode: 58c5e...6de

Skrevet (endret)

Dunkende, voldsomme ryggsmerter i korsrygg og bak øverst på bekkenet. Kjentes ut som en hest sto og sparket meg i ryggen takvis. Dette kom og gikk hele dagen. Våknet av ryggsmertene klokken 8 den morgenen. Ikke en eneste smerte i magen! 

Pga en merkelig farget utflod (helt oransje og veldig vannaktig) nærmest befalte en venninne meg å dra inn på fødeavdelingen for en sjekk. Jeg gjorde det litt motvillig, men det var flaks at jeg snakket med henne den dagen.... for barnet ble født 1½ time etter at jeg kom inn på sykehuset den kvelden. Da jeg kom inn dit, hadde jeg allerede 6 cm åpning.  

Hadde ikke venninnen min befalt meg å få undersøkt utfloden, så hadde antagelig barnet blitt født i stuen hjemme. For jeg skjønte overhodet ikke at jeg var i fødsel, for jeg hadde bare ryggsmerter. Ikke noe foran på magen.

Jeg hadde også hyppige turer på toalettet den dagen, tømte meg helt, diare. Dette er visst et typisk tegn på forestående fødsel har jeg lært her på KG, men visste ikke det da.

Endret av Million
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Jeg våknet av at jeg var veldig dårlig i magen. Fikk rier noen timer senere. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde hatt mye kynnere i svangerskapet. De begynte plutselig å bli ubehagelige for så å gjøre direkte vondt. Ca 40 timer senere var ungen ute. 

Anonymkode: 670f4...836

AnonymBruker
Skrevet

Litt ulikt de fire gangene. Med førstemann startet det med kynnere som ble regelmessige og stadig sterkere gjennom dagen.

Andre fødsel startet det med et knepp, så kom det litt vått i trusa og riene kom som kastet på meg rett etter. Styrtfødsel, så baby var ute 2 timer senere.

Tredje fødsel startet med et splæsj av vann på gulvet da jeg skulle på do om natta/ tidlig morgen. 

Fjerde fødsel startet med vondt nedpress midt på natta, og blodtilblandet slim i trusa da jeg gikk på do tidlig morgen. Riene startet rett etterpå.

Anonymkode: 10bf7...4fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...