Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har utrolig lyst til å spørre om å ha henne med, siden vi har et veldig godt forhold og min egen mor dessverre er død. Bare redd hun skal synest dette er rart eller ikke ha lyst til å være med.

derfor lurer jeg på er det noen her som har hatt med svigermor på fødselen?

hvis du som svigermor hadde blitt spurt, hvordan ville du reager?

Anonymkode: df6d2...1af

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min venninne hadde det er svigermor ble veldig glad for å bli spurt. Det er jo en tillitserklæring. 

Anonymkode: 7fb9d...3cf

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok en stund til det er lov med flere støttepersoner med på fødestua, så da er det i så fall svigermor istedetfor mannen. Jeg har et godt forhold til svigermor, men uaktuelt å ha med henne og ikke mannen min.

Anonymkode: 21a2f...d8c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er nok en stund til det er lov med flere støttepersoner med på fødestua, så da er det i så fall svigermor istedetfor mannen. Jeg har et godt forhold til svigermor, men uaktuelt å ha med henne og ikke mannen min.

Mannen min kan uansett ikke være med dessverre. Derfor jeg tenkte å spørre henne.

• Liker 3
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan vi løser neste fødsel, skal føde hjemme og minsten er ikke fylt to år enda ved termin. Så vurderer å spørre svigermor om hun kan komme og passe på minsten, om fødsel ikke skjer innenfor barnehagetid da. Men da får hun sannsynligvis med seg fødsel også og det vet jeg ikke om hverken hun eller jeg er komfortable med, selv om jeg er veldig glad i henne og hun er helt super. 

Om du har et godt forhold til svigermor, ts, og ønsker å ha henne med, så ville jeg spurt henne om jeg var deg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke med svigermor, men hun sa selv hun var misunnelig på min mor som var med på fødslene. Så min svigermor hadde blitt veldig glad om hun ble spurt iallfall. 

Anonymkode: 1f4a4...cc2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde absolutt spurt, spesielt siden mannen din ikke kan. Og jeg tror svigermor hadde syntes det var kjempestas ♥️

Anonymkode: bd475...0c9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne lett hatt med min svigermor, fantastiske menneske ❤️ Er jo bare å spørre, tenk å få bli med på fødsel av eget barnebarn da! 

Anonymkode: 753e7...629

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mannen min kan uansett ikke være med dessverre. Derfor jeg tenkte å spørre henne.

Hvis jeg var din svigermor ville jeg tatt det som er enormt kompliment og tillitserklæring at du spurte meg ❤️  
Kan være hun ikke er komfortabel med det, men det får så være, komplimentet er der uansett. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Aha, skjønner 😊 Håper hun blir glad, det er en stor tillitserklæring i min bok å bli spurt om å være med på noe sånt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres helt sykt ut.

Uansett hvor fantastisk bra forholdet til mor/svigermor er, skjønner jeg ikke at noen vil ha sin egen mor eller svigermor med, til å få innsyn opp i underlivet, avkledd kropp, blod og andre kroppsvæsker osv. 

Anonymkode: 2a6d8...606

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt på at jeg skulle ønske svigermor var med på fødselen til det andre barnet vårt. Hun var alvorlig syk mens jeg gikk gravid, og døde før jeg fødte. Men uavhengig av sykdommen, ville jeg faktisk heller hatt med henne enn min egen mor, selv om jeg har en god relasjon til mamma også. Svigermor var ei avslappet, behagelig og morsom dame, og veldig opptatt av barnebarna sine. Jeg tror hun ville blitt glad for forespørselen, og skulle ønske jeg hadde spurt selv om vi etter hvert skjønte at det ikke ville bli aktuelt. 

Med tanke på hva hun hadde fått innsyn i, tenker jeg egentlig mest på at hun hadde født selv, og sett avkledde kropper før. Hun var avslappet til kroppslige ting som er naturlige, litt i motsetning til min mor, så det er kanskje en del av grunnen til at det hadde vært henne jeg ville hatt med. 

Anonymkode: 634d6...154

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Høres helt sykt ut.

Uansett hvor fantastisk bra forholdet til mor/svigermor er, skjønner jeg ikke at noen vil ha sin egen mor eller svigermor med, til å få innsyn opp i underlivet, avkledd kropp, blod og andre kroppsvæsker osv. 

Du vet at man ikke behøver å sitte med ansiktet oppi underlivet til den som føder? Sitter man i hodeenden av sengen, er det ikke så nye man ser.

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Høres helt sykt ut.

Det er da ikke sykt i det hele tatt! Jeg hadde med min mor på fødselen, og det er noe av det største hun har fått oppleve, og hun er evig takknemlig for at hun fikk bli med! 
Hun tok selv keisersnitt med meg og søsteren min, og syntes det var en fantastisk opplevelse å få være med på en vaginal fødsel! Hun stod jo stort sett oppe ved hodeenden min! Tok vel en liten titt da jordmora kommenterte at her var det masse brunt hår! 
Mora mi har da vært i nærheten av de fleste kroppsvæskene mine i løpet av livet mitt. 

Så jeg skjønner jo godt at dersom noen har et nesten tilsvarende forhold til svigermor, så er det ikke noe rart i å ha henne med!

Anonymkode: 6e973...3e6

• Liker 11
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Høres helt sykt ut.

Herlighet!

Har selv vært med på to fødsler og jeg har til gode å se både underliv og avkledd kropp. Litt kroppsvæsker så jeg da de la barnet opp til moren, men det var fordi det fulgte med ungen. 

Tror alle hadde reagert om jeg hadde satt meg mellom beina til den fødende og glodd henne inn i underlivet 😅

AnonymBruker
Skrevet

Det å bli spurt om å få være med på fødsel er den største tillitserklæringen jeg kan komme på. Hvis det ikke passer henne så er det uansett en veldig fin ting å bli spurt om. ❤️

Lykke til med fødsel! Jeg er der snart jeg også, her er mannen min med. Men jeg kunne spurt både svigermor og min egen mor hvis jeg følte for det. God følelse :)

Anonymkode: 8e50a...d34

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nå som det er så strengt på sykehusene, så vil du nok ikke ha lov til å ha med deg flere enn mannen din. 

Anonymkode: fb085...4bc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå som det er så strengt på sykehusene, så vil du nok ikke ha lov til å ha med deg flere enn mannen din. 

Anonymkode: fb085...4bc

Hvorfor leser du ikke tråden før du kommenterer? 🤷‍♀️ Oppriktig nyskjerrig på det. Denne tråden er jo ikke lang en gang

Anonymkode: 8e50a...d34

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Meeeeeeeget spesielt. Jeg ville aldri spurt min svigermor, selv om vi har et veldig godt forhold. Hvis ikke mannen min hadde kunne vært med, så hadde jeg foretrukket å føde alene. Eller, så alene som man kan være. Er jo alltid mye folk inne på fødestuen av jordmor, assistenter osv. Om jeg virkelig måtte ha med meg noen jeg kjente, så hadde jeg valgt mange andre over svigermor. F.eks en venninne.

Anonymkode: 45088...224

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Lorieen skrev (14 timer siden):

Jeg vet ikke hvordan vi løser neste fødsel, skal føde hjemme og minsten er ikke fylt to år enda ved termin. Så vurderer å spørre svigermor om hun kan komme og passe på minsten, om fødsel ikke skjer innenfor barnehagetid da. Men da får hun sannsynligvis med seg fødsel også og det vet jeg ikke om hverken hun eller jeg er komfortable med, selv om jeg er veldig glad i henne og hun er helt super. 

Om du har et godt forhold til svigermor, ts, og ønsker å ha henne med, så ville jeg spurt henne om jeg var deg.

svigermor kan vel passe minsten hjemme hos seg selv mens du og mannen din er hjemme og føder.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...