Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen som vil komme med noen historier fra arbeidslivet med en utfordrende kollega?

Endret av Miffen
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en utfordrende kollega, som mente jeg var utfordrene. Det var ganske interessant. 

Anonymkode: 54114...ee3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det dukket opp ei som var som en katt som strøk seg mot en hver gang hun fikk sjangsen. Hver gang hun kom innom kontoret så var det ubehagelig å gå på gangen fordi den er såpass smal og hun gjorde sitt snitt til å gni seg inntill en. 

Hun pratet i det vide og det brede om sex ved lunsjtider. Det handlet om hva hun likte, hvor mange hun hadde hatt på en gang, at hun også likte begge kjønn. 

Hun var beryktet pga dette i firmaet hun kom i fra også. 

Hun lå med sjefen, deretter ble hun sammen med den ene formannen. De hadde sex på jobb, prosjektene kostet kunder myyyye mer pga tiden de misbrukte. 

Alle klagde på evnene hennes på jobb, bortsett fra han ene formannen. Hun ble forresten sammen med han, flyttet sammen og er nå forlovet. 

Han er blind for det men alle ser ned på ham pga dette, han var tidligere ganske respektert blandt sine egne. Han er nok bare fornøyd med dukka si.. 

Nå har hun sluttet pga konflikter på jobb, ingen vil arbeide med henne. Det spekuleres i om hun ikke får lov å fortsette fordi han taper ansikt om hun fortsette på jobb, uten fagligeevner og trangen til å humpe på alt og alle. 

Anonymkode: 0a73f...c45

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ei som slo kollegaer i hodet med et ordentlig klask når de ikke hørte helt etter på henne, eller forstod hva hun mente. Hun var så flink i faget at ledelsen ikke ville si henne opp. 

Anonymkode: 97195...1b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er fint med forskjellige personligheter, som feks hun som beskrives over.

Men det er slitsomt når en kollega har så sterkt behov for å kontrollere alt. Hadde en sjef som kommenterte på at jeg ikke hadde mellomrom mellom hei og mer tekst. Og hun satt å baksnakket andre kollegaer. som feks "haha hun snakker engelsk og så er hun norsk".Snakket jeg engelsk fikk jeg høre det og. 

Hennes sjef satt bare der og kommenterte ikke baksnakkingen hennes, virket ikke som hun visste hva hun skulle gjøre, og turte ikke kommentere på oppførselen. Hun var en veldig sur og irritert person som jeg er glad jeg ikke har i livet mitt lengre. Faktisk en av de slemmeste folkene jeg har blitt kjent med i en jobb.

Anonymkode: 25600...099

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Uff, det er vel flere historier. Han jeg husker best var rundt 18 år og var fryktelig plagsom. Han skulle alltid være så tøff. Snakka om alle damers rumpe, om hvordan han lå med eldre damer osv. Han kunne finne på å herme etter deg hvis du ba han om å gjøre noe (han var barback, og jeg var bartender). Han gjorde aldri jobben sin, men han gikk rundt og skrøt av at sjefen likte han best og at han var flinkest. Ene sekundet skulle han være bestevennen din, eller flørtet med deg eller så plagde han deg. Det var virkelig en berg-og-dalbane. 

På samme jobben hadde vi også mannen som seksuelt trakasserte alle kvinnene på jobben når de var nye, jenta som alltid skulle legge seg opp i hva andre gjorde og mente at ho gjorde ting bedre, og sjefen som gledelig fant nye medarbeidere når han var ute på byen ved å flørte med dem.

Jeg savner ikke den jobben så mye.

Anonymkode: acbf6...ea8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hadde en utfordrende kollega, som mente jeg var utfordrene. Det var ganske interessant. 

Anonymkode: 54114...ee3

Det hørtes ganske interessant ut ja.. Utdyp gjerne denne 😱

AnonymBruker
Skrevet

For noen år siden jobbet jeg sammen med en totalt uspiselig person. Han tok veldig mye plass, forlangte at kollegene hans nærmest skulle være assistenter for ham i perioder med høyt arbeidstrykk og hadde null forståelse for at vi hadde egne arbeidsoppgaver å ivareta. Han var enslig, hadde ingen hobbyer og jobben var livet hans, så han jobbet nærmest døgnet rundt, men hadde null forståelse for at andre ikke hadde verken ønske om eller mulighet til å jobbe like mye som ham. 

Fordi han var bedriftens beste selger, han solgte mest og var rå på å forhandle gode avtaler, fikk han holde på. Sjefen var livredd for å miste ham og forlangte at vi andre skulle innrette oss. Noe som gikk utover vårt salg, siden vi måtte bruke tid på å hjelpe "superselgeren". At det var en ond sirkel ville ikke sjefen være med på. Vi andre var dårligere selgere som ikke gjorde en god nok innsats. 

Jeg var utrolig glad da jeg fikk meg en annen jobb.

Anonymkode: cd63b...3b9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en kollega som lever virkelig i offerrollen og har veldig lite selvinnsikt. Hun er mye eldre enn meg. Enten så klager hun over alt hun sliter med eller så skryter hun seg selv oppi skyene. Jeg har støttet henne i så mye dritt og Tom snakket med lederene slik at hun får det bedre på arbeidsplassen (kommer ofte oppi konflikter). Jeg får sjeldent komme til ordet, og en gang jeg virkelig sleit på arbeidsplassen så gikk hun imot meg. 

Men jeg tror hun virkelig trenger at noen lytter til henne og aksepterer henne for den hun er, så jeg tar hun ofte med ut på pause eller sender melding med henne. Jeg leser litt mellom linjene da jeg selv har slitet. Men det er utrolig slitsomt og noen ganger må jeg bare trekke meg litt unna. Og da blir hun selvsagt litt furt. Men er jo i utgangspunktet min feil at jeg setter meg i den posisjonen 🤦‍♀️

Anonymkode: 1fbe5...c25

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet med en som kastet kosedyret til et lite barn (småbarnsavdeling i barnehage) i søpla fordi h*n ikke fant tøflene sine. Tøflene var satt igjen på stellerommet av en annen voksen ved bleieskift og ungen sto og gråt mens kosedyret ble kastet som "straff"... I tillegg meldte h*n meg til styrer under en time etterpå, sånn at om jeg hadde sagt noe da så hadde det virket som hevn. 

Fikk vite senere at det var flere av de andre ansatte som hadde opplevd lignende episoder, og alltid blitt meldt fra om noe negativt til styrer etterpå slik at h*n ikke ble "tatt" for det... 

Jeg fikk riktignok beskjed av styrer at det var meldt og at det "ble tatt med en klype salt fra vedkommende", men de gjorde likevel ingenting med problemet. Mennesket burde aldri ha jobbet med barn!

Anonymkode: 15fac...5a8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.5.2021 den 8.54):

Det dukket opp ei som var som en katt som strøk seg mot en hver gang hun fikk sjangsen. Hver gang hun kom innom kontoret så var det ubehagelig å gå på gangen fordi den er såpass smal og hun gjorde sitt snitt til å gni seg inntill en. 

Hun pratet i det vide og det brede om sex ved lunsjtider. Det handlet om hva hun likte, hvor mange hun hadde hatt på en gang, at hun også likte begge kjønn. 

Hun var beryktet pga dette i firmaet hun kom i fra også. 

Hun lå med sjefen, deretter ble hun sammen med den ene formannen. De hadde sex på jobb, prosjektene kostet kunder myyyye mer pga tiden de misbrukte. 

Alle klagde på evnene hennes på jobb, bortsett fra han ene formannen. Hun ble forresten sammen med han, flyttet sammen og er nå forlovet. 

Han er blind for det men alle ser ned på ham pga dette, han var tidligere ganske respektert blandt sine egne. Han er nok bare fornøyd med dukka si.. 

Nå har hun sluttet pga konflikter på jobb, ingen vil arbeide med henne. Det spekuleres i om hun ikke får lov å fortsette fordi han taper ansikt om hun fortsette på jobb, uten fagligeevner og trangen til å humpe på alt og alle. 

Anonymkode: 0a73f...c45

Faglig høres hun håpløs ut. Men hvorfor blander du inn sexpartnere og at hun er forlovet med en kollega? Trangen til å humpe på alt og alle? 🤨Hun og sjefen har hatt seg. ok man er to om å ha sex. Så forlovet hun seg med en i firmaet.. Er det så ille? Hun har jo flyttet inn med nr. 2. Jobb er et av de vanligste stedene å treffe en livspartner.  

Synes ofte sjefer kommer unna med å ha sex med ansatte uten samme fordømmingen. En sjef som har sex med en ansatt, det er ihvertfall uproft. Synes og man har forskjellig syn på hva som er greit mht kjønn. Sex på jobb er ikke ok, men da er jo forloveden hennes like håpløs som ikke forstår dette!

Å snakke åpent om preferanser i sengen i lunsjen er ikke vanlig. Synes bare det var rart fokus i innlegget, som ikke hadde så mye med fagkompetanse å gjøre. 

Anonymkode: 86753...8bd

AnonymBruker
Skrevet

En kald fisk som alltid fremhevet seg selv. Utrolig arrogant og lite hyggelig person. Smart og manipulerende så uansett hvor godt vi andre jobbet greide han å fremstille det som om alle andre var på grensen til håpløse. Skrøt voldsomt av egne prestasjoner på møter, selv om mange kolleger var flinkere. Han smisket også mye med sjefen på en utspekulert måte. Mot kollegaer var han en helt annen person enn den siden han viste sjefen. 

Vanskeligst var det å forholde seg til ham en til en. Fikk deg til å føle deg null verdt. Det var alt fra kommentarer til å fullstendig overse noen kollegaer. Han følte seg vel bedre av å trykke andre ned. Gikk så langt at jeg begynte å lure på om jeg gjorde en dårlig jobb. Heldigvis fant jeg ut at mange kolleger hadde samme opplevelse. Vi merket med en gang han var i rommet at atmosfæren ble utrolig negativ. Alle var lettet da han sluttet. 

Anonymkode: 86753...8bd

Skrevet (endret)

Her var det mange historier man ikke skulle tro er sanne, det er faktisk litt merkelig hva folk får seg til å gjøre 🤔

Endret av Miffen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...