AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #1 Skrevet 24. mai 2021 Nå er jeg litt satt ut. snakket med min bror og avtalte at jeg skulle kjøpe en ting til barnet hans i bursdag, vi ble enig og jeg bestilte på nettet. Etter noen timer sier han at han vil kjøpe den tingen selv. Jeg sa jeg allerede har bestilt og betalt. Da fikk jeg fint sende det i retur da han vil kjøpe tingen selv Anonymkode: abdae...0a8 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #2 Skrevet 24. mai 2021 Snålt gjort. Han kan jo bare betale deg for den og gi den selv? Hvis ikke, burde han dekke returkostnadene mener jeg i hverfall. Anonymkode: a33df...fca 10
Fotgjenger Skrevet 24. mai 2021 #3 Skrevet 24. mai 2021 Han kjøper tingen av deg, du fikser annen gave. Til en annen gang, ikke ta i mot gavetips fra din bror. 10
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #4 Skrevet 24. mai 2021 Eller så kan du vel kontakte nettbutikken og kansellere ordren? Anonymkode: a33df...fca 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #5 Skrevet 24. mai 2021 Heldigvis har du angrerett. Du taper portoen. Så da får du heller kjøpe litt billigere gave, og så får du slutte å spørre broren din om ønskeliste og heller finne på gave selv neste gang. Anonymkode: d977f...2cf 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #6 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Snålt gjort. Han kan jo bare betale deg for den og gi den selv? Hvis ikke, burde han dekke returkostnadene mener jeg i hverfall. Anonymkode: a33df...fca Nei.. han vil kjøpe den tingen selv. Det er et sommer klesplagg. Jeg spurte om barnet hadde det fra før, og da sa han nei.. og da sa jeg at jeg ville kjøpe det til bursdagen. grunnen til jeg spurte var fordi jeg kjøpte en leke til jul som de ble snurt for, da barnet hadde det fra før. Altså, jeg har jo ikke oversikt over alle lekene de har. men å sende i retur? Da slipper jo han å kjøpe det plagget da, siden barnet får det i gave.. Anonymkode: abdae...0a8 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #7 Skrevet 24. mai 2021 Fotgjenger skrev (7 minutter siden): Han kjøper tingen av deg, du fikser annen gave. Til en annen gang, ikke ta i mot gavetips fra din bror. Hadde det vært så enkelt.. eks jeg kjøper en fotball i gave til nevøen min, bror ber meg sende fotballen i retur da han selv vil kjøpe en ball til sønnen sin.. hallo? Anonymkode: abdae...0a8 1
vinterdekor Skrevet 24. mai 2021 #8 Skrevet 24. mai 2021 Har du spurt ham hvorfor han vil gi barnet det samme som du nettopp har kjøpt? Få ham til å gi deg årsaken? 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #9 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei.. han vil kjøpe den tingen selv. Det er et sommer klesplagg. Jeg spurte om barnet hadde det fra før, og da sa han nei.. og da sa jeg at jeg ville kjøpe det til bursdagen. grunnen til jeg spurte var fordi jeg kjøpte en leke til jul som de ble snurt for, da barnet hadde det fra før. Altså, jeg har jo ikke oversikt over alle lekene de har. men å sende i retur? Da slipper jo han å kjøpe det plagget da, siden barnet får det i gave.. Anonymkode: abdae...0a8 Fullt forståelig. Man kan ikke ha oversikt over hva andre har, og det burde folk ha forståelse for. Skjønner at ikke alle har det samme forholdet til søsknene sine som meg, men jeg hadde satt broren min kraftig på plass. Det går ikke an å oppføre seg sånn. Heldigvis har jeg søsken det går an å prate med og være ærlig med. Anonymkode: a33df...fca 6
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #10 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hadde det vært så enkelt.. eks jeg kjøper en fotball i gave til nevøen min, bror ber meg sende fotballen i retur da han selv vil kjøpe en ball til sønnen sin.. hallo? Anonymkode: abdae...0a8 Hallo hallo ja, men hva mener du??? Hvorfor er det ikke så enkelt hvis han likevel skal gi samme ting? Anonymkode: edad4...dfd
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #11 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hallo hallo ja, men hva mener du??? Hvorfor er det ikke så enkelt hvis han likevel skal gi samme ting? Anonymkode: edad4...dfd Han er styrt av kona, og hun liker meg ikke.. Anonymkode: abdae...0a8
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #12 Skrevet 24. mai 2021 Hadde gitt det som var bestilt og gitt bror selv ansvar for bytting og returnering. Idiotisk opplegg, må gå an å late som man er voksen Anonymkode: 33a08...bdc 13
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #13 Skrevet 24. mai 2021 Gi den gaven du hadde tenkt, så lar du dem stå for bytte og retur. Problem solved! Sånt hadde ikke jeg giddet. Det får da være måte på ufordragelig holdninger til din bror (og kone?). La dem ordne det selv. Anonymkode: 588f6...8a6 23
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #14 Skrevet 24. mai 2021 Si til din bror at han enten får ta i mot det du har kjøpt (og da betale for frakt og vare, så kan han gi den selv), eller så får han betale det det kostet deg i frakt og retur. Du skal da ikke tape så mye som 50 øre en gang, på det her! Anonymkode: 0a5eb...1e6 8
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #15 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Si til din bror at han enten får ta i mot det du har kjøpt (og da betale for frakt og vare, så kan han gi den selv), eller så får han betale det det kostet deg i frakt og retur. Du skal da ikke tape så mye som 50 øre en gang, på det her! Anonymkode: 0a5eb...1e6 Jeg kommer til å gi gava. hvis han vil sende den i retur får han gjøre det selv, men barn i den alderen som løper rundt med is og roter seg til tar ikke skade av å ha et ekstra skift. Anonymkode: abdae...0a8 11
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #16 Skrevet 24. mai 2021 Neste gang; kjøp gave på lokal butikk. Legg ved byttelapp. Evt. be de gi gaven til fretex om de er misfornøyd Anonymkode: d977f...2cf 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #17 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Neste gang; kjøp gave på lokal butikk. Legg ved byttelapp. Evt. be de gi gaven til fretex om de er misfornøyd Anonymkode: d977f...2cf Enig med deg. Veldig skuffende når en kjøper en så bra gave, og får beskjed om å sende det i retur.. kona har et problem med meg. Det er der det ligger. Men å lage drama av ei gave? Hadde noen kjøpe ei så fin gave til mitt barn hadde jeg aldri bedt de sende gava i retur og begrunnet det med at jeg vil kjøpe samme tingen selv og heller ønske meg noe annet. Får være måte på Anonymkode: abdae...0a8 7
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #18 Skrevet 25. mai 2021 De har sannsynligvis også hørt om Finn.no. De har sannsynligvis også brukt den nettsiden før? Da kan de selge det du gir dem. Den du alt har kjøpt. Anonymkode: 2e592...fa7
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #19 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Enig med deg. Veldig skuffende når en kjøper en så bra gave, og får beskjed om å sende det i retur.. kona har et problem med meg. Det er der det ligger. Men å lage drama av ei gave? Hadde noen kjøpe ei så fin gave til mitt barn hadde jeg aldri bedt de sende gava i retur og begrunnet det med at jeg vil kjøpe samme tingen selv og heller ønske meg noe annet. Får være måte på Anonymkode: abdae...0a8 Du beskriver et sommerplagg som "en så fin gave". Nå blir jeg nysgjerrig på hvilket og hvordan plagg du har kjøpt, for det skal mye til før jeg beskriver en gave på den måten. Da er det ikke bare en sommerkjole eller jakke vi snakker om... Anonymkode: a434c...c39
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #20 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du beskriver et sommerplagg som "en så fin gave". Nå blir jeg nysgjerrig på hvilket og hvordan plagg du har kjøpt, for det skal mye til før jeg beskriver en gave på den måten. Da er det ikke bare en sommerkjole eller jakke vi snakker om... Anonymkode: a434c...c39 Det er en fotballdrakt som koster litt. Anonymkode: abdae...0a8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå