AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #1 Skrevet 24. mai 2021 Jeg er ute etter en bæresele som skal bruke i sommer, da vil babyen være fra 0 til 2 mnd, men jeg vet ingenting om bæreseler, så jeg lurer på hva er den beste bæreselen å finne på markedet for nyfødttiden? Anonymkode: dfd39...524
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #2 Skrevet 24. mai 2021 Jeg har fått ergobaby omni som skal kunne brukes uten innlegg fra nyfødt av. Men min baby var litt liten så har ikke kunnet brukt den før nå hvor han er en mnd. Har brukt ringsjal fra close caboo fram til nå, men baby er ikke så glad i det. Har hatt ergobaby 360 til forrige som ble veldig mye brukt og jeg liker egentlig den bedre enn omni da jeg syntes den er lettere å regulere og stramme regimene.. Håper jeg blir mer vant med omnien etterhvert, baby sitter hvertfall godt i den 😊 Anonymkode: 0dbd1...99d
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #3 Skrevet 24. mai 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er ute etter en bæresele som skal bruke i sommer, da vil babyen være fra 0 til 2 mnd, men jeg vet ingenting om bæreseler, så jeg lurer på hva er den beste bæreselen å finne på markedet for nyfødttiden? Anonymkode: dfd39...524 Anbefaler å sjekke ut https://norskbaeregruppe.no/ og bæregruppa på Facebook, mye god info og tips Det finnes mange typer som kan brukes fra nyfødt nå, så det er mye smak og behag og hva man synes er fint :). Sjekk ut for eksempel Ergobaby Embrace, Ergobaby Adapt, Tula Free to Grow og Angelpack som er ganske lett å få tak i og kan brukes fra nyfødt. Det finnes mange andre merker også, bare pass på at du velger en ergonomisk sele! Jeg hadde Close Caboo de første månedene med første, det er en slags mellomting mellom sjal og sele. Jeg syntes den var veldig fin og lett å bruke, mannen min var ikke like glad i den. Vi hadde også Ergobaby Adapt som vi brukte mer etterhvert som baby var for stor for caboo. Den brukte vi lenge og masse, og den er også fin å bære på rygg i etterhvert! Jeg skal også ha sommerbarn nå, så har kjøpt et tynt, elastisk sjal, Coracor, å bruke i tillegg, da jeg tror cabooen jeg har kan bli litt varm. Anonymkode: 3975a...48f
Bokdamen Skrevet 25. mai 2021 #4 Skrevet 25. mai 2021 (endret) Ergobaby embrace Veldig god nyfødtsele og du kan få den pent brukt for 500 kroner på Finn Edit: en del seler som reklamerer med at de kan brukes hele bæreperioden (eks tula ftg) er for store for en nyfødt. Det er ikke tilfellet med embrace Endret 25. mai 2021 av Bokdamen
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #5 Skrevet 25. mai 2021 Jeg har lennyupgrade og den kan brukes bra nyfødt. Den er også super myk og deilig i stoffet Anonymkode: 02f5e...0e2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #6 Skrevet 25. mai 2021 Vi bruker angelpack. Med size-it bånd passer den helt fra nyfødt, og npr babyen bikker 4,5 kg kan den brukes som den er. Dette er en myk og god sele, og sval, så god om sommeren. Til eldsten hadde vi close caboo, men den likte ingen av oss. Knot å få ungen oppi, og selv med nyfødt på 2,5 kg seig den. I tillegg var den forferdelig varm. Anonymkode: cd919...385
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #7 Skrevet 25. mai 2021 Brukte Close Caboo til han var 5 uker, deretter ergobaby omni 360. Liker best den sistnevnte som kan brukes helt fra starten den og. Anonymkode: ecf2c...ee5
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #8 Skrevet 25. mai 2021 Ville brukt bæresjal så tidlig. Bygger mindre ut og tar ikke så stor plass. Vi brukte bare caboo close som er ferdigsydd så det er bare å tre over hodet, plassere baby og stramme til med ringene montert. Veldig fornøyd med det. Hadde en ergobaby 360 og det føltes jo som å gå med en ryggsekk/meis hele tida. Ble brukt 3 ganger før jeg solgte den. Ikke noe for meg 🤪 Anonymkode: 657eb...376
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #9 Skrevet 25. mai 2021 Ergobaby Embrace, hvis du absolutt vil ha bæresele! Unngå for all del Omni, 360, Baby Bjørn etc. De er kjukke og stive, grusomme om sommeren. Anonymkode: 2c993...eaa 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå