Gå til innhold

Forebygging av bivirkninger ved vaksinasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er blitt tipset/anbefalt å ta en paracet kvelden før vaksinasjonen, en paracet tre-fire timer før stikket (tilsvarer tidlig på morgenen), en kort tid etter stikket og en på kvelden. Dette skal angivelig være med på å forebygge immunforsvaret og forhindre sterke reaksjoner. Er det andre som har blitt anbefalt dette, har erfaring, og som kan si noe om det? Det er min andre dose, og jeg fikk tipset for få dager siden

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du skal ikke ta febernedsettende før du har behov for det. Har ikke lest noen VITENSKAPELIGE artikler som støtter dette. Immunforsvaret har ingenting med paracet å gjøre. Paracet demper smerter og senker feberen. Ikke noe annet. Vent heller til du evt får feber og hodepine etter vaksinen.

• Liker 7
Skrevet

Ble anbefalt dette på jobb. Sykehus. 

• Liker 1
Skrevet

Det gir ingen mening, nei. Paracet har ingen innvirkning på immunforsvaret.

• Liker 2
Skrevet
zemer skrev (9 timer siden):

Ble anbefalt dette på jobb. Sykehus. 

Har funnet ut at det først og fremst gjelder AstraZeneca, var det den du tok? Jeg skal ta pfizer. 

Skrevet

Er det ein lege som har sagt dette? Skulle gjerne visst meir så fint om de har meir info :)

Skrevet
Rot skrev (43 minutter siden):

Er det ein lege som har sagt dette? Skulle gjerne visst meir så fint om de har meir info :)

Jeg fikk først vite det av et familiemedlem som igjen hadde hørt det av en hun kjenner. Jeg tror hun tok pfizer. Jeg har lest det senere om at de som skulle ta AstraZeneca ble anbefalt å ta paracet først. Derfor lurer jeg på om det er sånn for pfizer også.

Skrevet

Jeg har lest noen eksperter sier at smertestillende spesielt før vaksinering kan dempe virkningen, så jeg ville iallfall ha unngått å ta før vaksinering. 

• Liker 3
Skrevet
Jullen skrev (6 timer siden):

NHI anbefaler ikke paracetamol i forkant av vaksinering da dette muligens kan hemme virkningen av vaksinen:

https://nhi.no/familie/barn/barne-og-ungdomsvaksinasjon/bivirkninger-ved-vaksinasjon/

Det står på bivirkninger hos barn, ikke hos voksne. Så jeg er litt usikker. Fikk også en artikkel om dette tidligere

https://www.spaniaidag.no/2021/03/06/ta-paracet-for-og-etter-corona-vaksinen/

• Opprett ny...